Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes končí s kombíky napříč třídami. Bez ohledu na to, jak velký o ně budete mít zájem
11.1.2022 | Petr Miler
Psal se rok 1977 a Mercedes vnesl do hry něco, co si dříve lepší značky nedovolily - prémiový kombík. Byl to okamžitě úspěch a zůstává jím i po 45 letech, ovšem jen v Evropě. A to Mercedesu nestačí na to, aby kombíky udržel v nabídce.
Pro laika to může být překvapivá zpráva, neboť auta s karoserií kombi jsou v Evropě velmi populární a v České republice obzvlášť. Jenže tím teritorium jejich obliby v podstatě končí. Prodeje malých i velkých modelů klesají a existuje skutečně jen pár typů, které lze označit za úspěšné. Několik kombíků od Mercedesu patří mezi ně, přesto to podle zdrojů obvykle velmi dobře informovaného německého magazínu Auotmobilwoche nebude stačit k tomu, aby v nabídce přežil jediný z nich.
Důvody jsou v zásadě tři, dva z nich spolu ale úzce souvisí. Tím prvním je rostoucí popularita SUV, které zastiňují v nabídkách automobilek prakticky všechno ostatní, jak už se dříve nechal slyšet provozní ředitel třícípé hvězdy Markus Schäfer. „Trh je pod tlakem, neboť stále více lidí inklinuje k SUV. Zbývá už jen pár zemí, kde jsou kombi oblíbená,“ řekl. To je ale jen první a popravdě řečeno nepřekvapivý důvod, tím druhým je Čína.
Pro Mercedes je to jednak klíčový trh, jednak je dnes do značné míry ovládán dvěma velkými čínskými investory. Ti si zjevně nepřejí, aby Mercedes do kombíků dále investoval, neboť za velkou zdí se téměř neprodávají. Je to trh SUV a sedanů, obojího má Mercedes v nabídce spoustu a stejným směrem se zjevně hodlá ubírat i dále. Nezdá se tak být podstatné, jak moc velký zájem budete mít o kombíky zde, o jejich osudu rozhodne nezájem úplně jinde.
Podle zdrojů Automobilwoche tak už Mercedes podepsal ortel jak malému CLA Shooting Brake, který má skončit v roce 2025, tak větším kombíkům třídy C a E. Nové Céčko jako kombík ještě vzniklo, má jít ale o jeho poslední generaci. A pokud další třída E dorazí s tímto typem karoserie, bude to pro ni též konečná. Tomu nahrává i třetí důvod - fakt, že Mercedes stále více tlačí na elektromobilitu, která si sice provozně nejlépe rozumí s malými, lehkými a nízkými auty, konstrukčně je ale nejsnazší udělat elektromobil znovu z SUV. A nebo něčeho na ten způsob.
„Z inženýrského úhlu pohledu je to docela oříšek - musíte se snažit, abyste nepřišli s vysokým vozem, a to kvůli bateriím v podlaze,“ řekl opět Markus Schäfer s tím, že elektrifikovat klasické koncepce aut je nesmírně složité. A nepřehání, nakonec se podívejte na ztvárnění elektrické třídy E nebo stejně vyvedené třídy S - to jsou auta, která nemají daleko k SUV nebo alespoň MPV, jsou neobvykle vysoké. A vysoké kombíky? To nedává smysl, šlo by v podstatě o SUV, i proto má přijít jejich konec.






Auta jako Mercedes C kombi to prý mají spočítané, automobilka už s nimi do budoucna nemá počítat kvůli SUV, Číně a elektrifikaci. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Automobilwoche
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
před 39 minutamiRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ai Ogura diskvalifikován včera 14:49
- Triumph Tiger Sport 800: sportovně cestovní nebo cestovně sportovní? včera 09:07
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině 16.3.2025
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval 16.3.2025
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem 16.3.2025
Nejnovější články
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
před 38 minutamiAudi se po příšerném roce zbaví 7 500 zaměstnanců. I v takové chvíli odmítá otevřeně přiznat, že jeho plány selhaly
před hodinouSituace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraLidé, nekopejte si do aut a neojíždějte jim „ušáky”, ať už nikdy nemusím být svědkem zvěrstva, jako je toto
včera
Živá témata na fóru
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.17. 21:04 - Předseda
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.17. 07:40 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB