Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes C W205 předvádí svou bezpečnost, se Schumim za volantem
12.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Bývalý mistr světa je ambasadorem systému Intelligent Drive. Při vývoji Céčka tak sice usedl za volant, často však ani neřídil.
Sedminásobný šampion Formule 1 Michael Schumacher je sice v závodnickém důchodu, reklamě však své jméno propůjčit neváhá. Zvláště, když jde o jeho bývalého i nynějšího zaměstnavatele, značku Mercedes-Benz. O monoposty pro rok 2014 zde však již nejde, místo toho se bývalý mistr světa podílí na vývoji silničních vozů, kvůli čemuž musel logicky usednout také do nové třídy C, která je nejžhavějším želízkem třícípé hvězdy pro nadcházející dny.
Trochu paradoxně ovšem na první pohled může vypadat fakt, že namísto třeba motorového prostoru či podvozku Schumi propaguje technologii Intelligent Drive. Tedy systémy, jež mají nahradit člověka za volantem a přispět tak k naprosté bezpečnosti na silnicích. Pokud si ovšem vzpomenete na svět F1, kde právě za Schumacherovy éry došlo až k extrémnímu navýšení bezpečnosti, na němž se závodník aktivně podílel, pak je vlastně toto spojení logické.
Než se přitom dostaneme ke konkrétnímu zapojení bývalého šampiona, je třeba zmínit fakt, že třícípá hvězda chce i přes vyšší počet elektronických systémů ponechat na řidiči tolik kontroly, kolik jen půjde. Ve většině situací by se tedy osoby za volantem měly dočkat nejprve audio a vizuálního varování, než do hry vstoupí automatika a kupříkladu aktivuje brzdy nebo při nechtěném vyjetí z jízdního pruhu zatáhá za volant.
A čím že to tedy Schumacher přispěl? Především odpověďmi a reakcemi na dotazy typu: Jak rychle a jak dlouho mají systémy řidiče vizuálně varovat? Jak intenzivní by mělo být akustické varování? A v jakém bodě již má autonomní režim zasáhnout? To jsou přitom i podle nás vcelku zásadní faktory, jejichž vyřešení může novou třídu C posunout na čelo segmentu. Nebo naopak na konec, pokud by Schumi selhal.
Nadávat či blahopřát mu následně budeme moci v šesti zásadních oblastech, z nichž první počítá s přednárazovým systémem. Ten by při rychlostech nad 30 km/h měl řidiče varovat vizuálně, zatímco při sedmikilometrovém tempu a riziku nehody bude uplatněn audio systém. Při rychlostech do 50 km/h pak technika má reagovat i na stojící vozidla a překážky, do 40 km/h pak dokonce i na hrozbu nebezpečí zezadu.
Adaptivní tempomat Distronic Plus je druhou oblastí, přičemž kromě klasického udržování odstupu se máme dočkat i plného zastavení a následného rozjezdu. Vyjma toho pak systém bude zasahovat i do řízení, kdy v potaz bude brát pozvolnější zatáčky. A aby toho nebylo málo, pak chybět nebude ani funkce sledování vozidla jedoucího v dopravní zácpě před vámi.
Číslem tři je autonomní brzdění, které asi není třeba nějak zvlášť představovat. Jen tak zmíníme, že následky kolizí zvládá redukovat již od 70kilometrového tempa. Brzdový asistent Plus je pak čtvrtým bodem programu, přičemž jeho hlavním úkolem je maximalizace tlaku na pedál, a to i v případech, kdy se jedná o napříč jedoucí vozy či jdoucí chodce.
Speciální představení pak asi nepotřebují ani poslední dvě oblasti, a sice monitoring slepých úhlů a udržování vozu ve vytyčeném pruhu. U druhého případu tak jen dodáme, že systém řidiče pouze nevaruje, ale dokáže aplikací brzd i lehce upravovat trajektorii.
Schumacher sice řídil-neřídil zakamuflovaný prototyp, online však proklouzla i nová fotka odhaleného Céčka, zřejmě v některé z nižších specifikací
Šampion F1 si vyzkoušel především prvky autonomního řízení, se kterými byl nadmíru spokojen
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva