Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes C W205: oficiání detaily k technice odhalují i 100kilovou dietu
23.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný model dostane platformu MRA, přepracovanou přední nápravu, řadu bezpečnostních technologií nebo také chytrou klimatizaci.
Německá automobilka s třícípou hvězdou ve znaku se očividně rozhodla, že premiéra nové třídy C na lednovém autosalonu v Detroitu bude ryze formální záležitostí. Seriál dalších podrobností se totiž každým dnem roztáčí na mnohem větší obrátky. Po představení interiéru a detailech týkajících se verze C 63 AMG, které by se ven bez vůle šéfa AMG také nedostaly, tu máme pohled pod kapotu. A rozhodně se nejedná o nakouknutí ledasjaké, neboť podrobnosti máme o platformě, použitých materiálech i několika systémech v interiéru.
Začneme odspodu, kde se nachází platforma MRA, tedy obdobné komponenty, jaké najdeme také v modelech třídy E a třídy S. Jejich rozměry samozřejmě byly upraveny, více než o dimenze jde ovšem o použité materiály. Mix hliníku, vysokopevnostní oceli a kompozitů totiž vede k úbytku hmotnosti o 70 kg. Dietu si ovšem technici značky neodpustili ani v několika dalších ohledech, díky čemuž by nová třída C měla vážit o plných sto kilogramů méně, než ta současná.
Ve stejné chvíli se ovšem modelová řada W205 bude chlubit vyšší tuhostí a tedy i bezpečností. Zesílena byla schránka pro cestující, přičemž vůz má také speciálně navržené deformační zóny vpředu i vzadu (doufejme, že počítají i s nárazy malou částí přídě, které testuje institut IIHS). Kromě toho Mercedes-Benz dostal celohliníkovou karoserii, která celé záležitosti rovněž napomáhá.
Výrazné odlehčení se samozřejmě projeví na snížení spotřeby i zlepšení dynamicky a jízdních vlastností. V tom je nápomocna též nově navržená čtyřprvková přední náprava, přičemž standardem jsou vinuté ocelové pružiny. Za příplatek si ovšem budou moci zákazníci pořídit vzduchový podvozek Airmatic, jehož součástí jsou také variabilní tlumiče.
V rámci bezpečnosti pak nová třída C dostala armádu senzorů, které ji mají chránit před havárií. Řadu prvků již známe z výše postavených modelů, Mercedes-Benz ovšem neuvedl, které zamíří níže. Jistotu tak můžeme mít pouze u přednárazového systému, který monitoruje vozidla i chodce a v případě potřeby automaticky přitáhne brzdy.
Z dalších prvků můžeme jmenovat adaptivní tempomat Distronic Plus či dříve zmiňovaný touchpad, z nějž bude pokyny čerpat i head-up displej. O senzoru detekujícím dětskou autosedačku jsme rovněž dříve hovořili, což platí také o klimatizaci čerpající GPS data a v případě jízdy v tunelech uzavírající okruh recirkulace.
To je pro dnešek vše, k nové třídě C se ale dozajista velmi brzy vrátíme. Přece jen, stále ještě nemáme detaily o jízdní dynamice, spotřebě nebo samotném vzhledu. V posledně jmenované oblasti nám ale aspoň na chvíli může pomoci neoficiální ilustrace, vnitřek pak známe skoro dokonale díky oficiálnímu odhalení interiéru.
Chystaný Mercedes-Benz třídy C použije řadu bezpečnostních prvků, které byly poprvé představeny s novou třídou S
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 4 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před hodinou - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 2 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 4 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera - Britové chtěli udělat z nepotřebných telekomunikačních boxů u silnic dobíjecí stanice pro všechny. Zůstali u jednoho, který rozeberou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva