Mercedes C W205: oficiání detaily k technice odhalují i 100kilovou dietu

Chystaný model dostane platformu MRA, přepracovanou přední nápravu, řadu bezpečnostních technologií nebo také chytrou klimatizaci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes C W205: oficiání detaily k technice odhalují i 100kilovou dietu

23.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes C W205: oficiání detaily k technice odhalují i 100kilovou dietu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chystaný model dostane platformu MRA, přepracovanou přední nápravu, řadu bezpečnostních technologií nebo také chytrou klimatizaci.

Německá automobilka s třícípou hvězdou ve znaku se očividně rozhodla, že premiéra nové třídy C na lednovém autosalonu v Detroitu bude ryze formální záležitostí. Seriál dalších podrobností se totiž každým dnem roztáčí na mnohem větší obrátky. Po představení interiéru a detailech týkajících se verze C 63 AMG, které by se ven bez vůle šéfa AMG také nedostaly, tu máme pohled pod kapotu. A rozhodně se nejedná o nakouknutí ledasjaké, neboť podrobnosti máme o platformě, použitých materiálech i několika systémech v interiéru.

Začneme odspodu, kde se nachází platforma MRA, tedy obdobné komponenty, jaké najdeme také v modelech třídy E a třídy S. Jejich rozměry samozřejmě byly upraveny, více než o dimenze jde ovšem o použité materiály. Mix hliníku, vysokopevnostní oceli a kompozitů totiž vede k úbytku hmotnosti o 70 kg. Dietu si ovšem technici značky neodpustili ani v několika dalších ohledech, díky čemuž by nová třída C měla vážit o plných sto kilogramů méně, než ta současná.

Ve stejné chvíli se ovšem modelová řada W205 bude chlubit vyšší tuhostí a tedy i bezpečností. Zesílena byla schránka pro cestující, přičemž vůz má také speciálně navržené deformační zóny vpředu i vzadu (doufejme, že počítají i s nárazy malou částí přídě, které testuje institut IIHS). Kromě toho Mercedes-Benz dostal celohliníkovou karoserii, která celé záležitosti rovněž napomáhá.

Výrazné odlehčení se samozřejmě projeví na snížení spotřeby i zlepšení dynamicky a jízdních vlastností. V tom je nápomocna též nově navržená čtyřprvková přední náprava, přičemž standardem jsou vinuté ocelové pružiny. Za příplatek si ovšem budou moci zákazníci pořídit vzduchový podvozek Airmatic, jehož součástí jsou také variabilní tlumiče.

V rámci bezpečnosti pak nová třída C dostala armádu senzorů, které ji mají chránit před havárií. Řadu prvků již známe z výše postavených modelů, Mercedes-Benz ovšem neuvedl, které zamíří níže. Jistotu tak můžeme mít pouze u přednárazového systému, který monitoruje vozidla i chodce a v případě potřeby automaticky přitáhne brzdy.

Z dalších prvků můžeme jmenovat adaptivní tempomat Distronic Plus či dříve zmiňovaný touchpad, z nějž bude pokyny čerpat i head-up displej. O senzoru detekujícím dětskou autosedačku jsme rovněž dříve hovořili, což platí také o klimatizaci čerpající GPS data a v případě jízdy v tunelech uzavírající okruh recirkulace.

To je pro dnešek vše, k nové třídě C se ale dozajista velmi brzy vrátíme. Přece jen, stále ještě nemáme detaily o jízdní dynamice, spotřebě nebo samotném vzhledu. V posledně jmenované oblasti nám ale aspoň na chvíli může pomoci neoficiální ilustrace, vnitřek pak známe skoro dokonale díky oficiálnímu odhalení interiéru.


Mercedes C W205: oficiání detaily k technice odhalují i 100kilovou dietu - 1 - Mercedes-Benz C-Class W205 technika 01Mercedes C W205: oficiání detaily k technice odhalují i 100kilovou dietu - 2 - Mercedes-Benz C-Class W205 technika 02Mercedes C W205: oficiání detaily k technice odhalují i 100kilovou dietu - 3 - Mercedes-Benz C-Class W205 technika 03Mercedes C W205: oficiání detaily k technice odhalují i 100kilovou dietu - 4 - Mercedes-Benz C-Class W205 technika 04Mercedes C W205: oficiání detaily k technice odhalují i 100kilovou dietu - 5 - Mercedes-Benz C-Class W205 technika 05Mercedes C W205: oficiání detaily k technice odhalují i 100kilovou dietu - 6 - Mercedes-Benz C-Class W205 technika 06
Chystaný Mercedes-Benz třídy C použije řadu bezpečnostních prvků, které byly poprvé představeny s novou třídou S

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.