Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes C W205: oficiání detaily k technice odhalují i 100kilovou dietu
23.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný model dostane platformu MRA, přepracovanou přední nápravu, řadu bezpečnostních technologií nebo také chytrou klimatizaci.
Německá automobilka s třícípou hvězdou ve znaku se očividně rozhodla, že premiéra nové třídy C na lednovém autosalonu v Detroitu bude ryze formální záležitostí. Seriál dalších podrobností se totiž každým dnem roztáčí na mnohem větší obrátky. Po představení interiéru a detailech týkajících se verze C 63 AMG, které by se ven bez vůle šéfa AMG také nedostaly, tu máme pohled pod kapotu. A rozhodně se nejedná o nakouknutí ledasjaké, neboť podrobnosti máme o platformě, použitých materiálech i několika systémech v interiéru.
Začneme odspodu, kde se nachází platforma MRA, tedy obdobné komponenty, jaké najdeme také v modelech třídy E a třídy S. Jejich rozměry samozřejmě byly upraveny, více než o dimenze jde ovšem o použité materiály. Mix hliníku, vysokopevnostní oceli a kompozitů totiž vede k úbytku hmotnosti o 70 kg. Dietu si ovšem technici značky neodpustili ani v několika dalších ohledech, díky čemuž by nová třída C měla vážit o plných sto kilogramů méně, než ta současná.
Ve stejné chvíli se ovšem modelová řada W205 bude chlubit vyšší tuhostí a tedy i bezpečností. Zesílena byla schránka pro cestující, přičemž vůz má také speciálně navržené deformační zóny vpředu i vzadu (doufejme, že počítají i s nárazy malou částí přídě, které testuje institut IIHS). Kromě toho Mercedes-Benz dostal celohliníkovou karoserii, která celé záležitosti rovněž napomáhá.
Výrazné odlehčení se samozřejmě projeví na snížení spotřeby i zlepšení dynamicky a jízdních vlastností. V tom je nápomocna též nově navržená čtyřprvková přední náprava, přičemž standardem jsou vinuté ocelové pružiny. Za příplatek si ovšem budou moci zákazníci pořídit vzduchový podvozek Airmatic, jehož součástí jsou také variabilní tlumiče.
V rámci bezpečnosti pak nová třída C dostala armádu senzorů, které ji mají chránit před havárií. Řadu prvků již známe z výše postavených modelů, Mercedes-Benz ovšem neuvedl, které zamíří níže. Jistotu tak můžeme mít pouze u přednárazového systému, který monitoruje vozidla i chodce a v případě potřeby automaticky přitáhne brzdy.
Z dalších prvků můžeme jmenovat adaptivní tempomat Distronic Plus či dříve zmiňovaný touchpad, z nějž bude pokyny čerpat i head-up displej. O senzoru detekujícím dětskou autosedačku jsme rovněž dříve hovořili, což platí také o klimatizaci čerpající GPS data a v případě jízdy v tunelech uzavírající okruh recirkulace.
To je pro dnešek vše, k nové třídě C se ale dozajista velmi brzy vrátíme. Přece jen, stále ještě nemáme detaily o jízdní dynamice, spotřebě nebo samotném vzhledu. V posledně jmenované oblasti nám ale aspoň na chvíli může pomoci neoficiální ilustrace, vnitřek pak známe skoro dokonale díky oficiálnímu odhalení interiéru.






Chystaný Mercedes-Benz třídy C použije řadu bezpečnostních prvků, které byly poprvé představeny s novou třídou S
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejčtenější články
Elektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
3.3.2025Číňané už ovládají 76 procent trhu s auty, na která EU vsadila vše. Ale nepolevíme a dotáhneme to do konce!
3.3.2025Muž, který dostal od Shakiry zadarmo její Lamborghini, se ho po pár měsících musí zbavit, auto ho přivádí na mizinu
3.3.2025Vrcholné čínské Porsche za cenu Škody je obrovský hit. Letošní výroba se rozprodala jako nic, už dorazilo do Evropy
3.3.2025Ze symbolu znovuzrození symbolem úpadku. Nissan GT-R končí bez nástupce, Japonci s ním nedokázali přijít dlouhých 18 let
3.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB