Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes C 63 AMG 2015 odhalen, verze S umí stovku za 4,1 s
23.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Affalterbach v tichosti uvolnil oficiální snímky a specifikace kladiva na M3. C 63 AMG má ve verzi S výkon celých 510 koní, váží ale 1,8 tuny.
Vypadá to, že se usilovná snaha posledních let nadšených chlapíků z Affalterbachu konečně nachýlila ke konci, protože už byl oficiálně představen nástupce modelu SLS, který teď v rodině AMG doplní i nejsilnější podoba nové třídy C. K tomuto závěru nás vede uvolnění finálních technických specifikací a prvních snímků. Nebudeme tedy dlouho chodit kolem horké kaše a podíváme se kladivu na aktuální BMW M3 pěkně na zoubek.
Tak, jak jsme naznačovali v předchozích spekulacích, nejrychlejší céčko od Mercedesu se nakonec opravdu dočkalo dvojice verzí. Nakolik si budou podobné opticky zepředu zatím není jasné, avšak zezadu budou od zbytku modelů třídy C odlišné kvůli sportovnějšímu nárazníku s difuzorem obklopeným čtveřicí koncovek výfuků. Dalším specifickým prvkem bude jistě ostřejší přední nárazník s většími otvory a kapotou s agresivnějšími konturami nebo výraznější boční prahy.
Verzi S, jaká je na prvních fotografiích bílá, se od standardního C 63 AMG liší o palec většími černými devatenáctipalcovými koly a podle tvrzení Mercedesu i několika černými dekory navíc (písmeno S na zádi bude také vidět). Z kabiny zatím přichází pouze jediný snímek společný oběma variantám, který prozrazuje kožená sportovní sedadla, vespod plochý volant s naznačením středové polohy a kovovými pádly i pedály pokryté nerezovou ocelí.
Další pohledy odhalí kůži Artico čalouněnou palubní desku s výrazným bílým prošíváním, černý strop, hliníkové obložení dveří a odlišný přístrojový štít. Rychloměr je cejchován do 320 km/h, zatímco otáčkoměru začíná červené pole sedmičkou. Nápisy AMG jsou samozřejmostí stejně jako osvětlení nástupních prahů a přítomnost speciálních koberečků.
Abychom se však dostali k meritu věci, musíme se podívat pod kapotu. Zde se skutečně nachází jednotka z AMG GT, kterou je čtyřlitrový vidlicový osmiválec dopovaný dvojicí turbodmychadel. V méně agresivním C 63 AMG disponuje výkonem 476 koní (při 5 500 až 6 250 otáčkách) a točivým momentem 650 Nm (od 1 750 do 4 500 ot.). Motor je spojen se zadní nápravou prostřednictvím sedmistupňového automatu AMG Speedshift MCT a umožnuje 1 785 kilogramů vážícímu raketovému sedanu akcelerovat z klidu na 100 km/h za 4,2 sekundy.
Silnější verze S osazená zadním elektronickým samosvorem, dynamickými úchyty motoru a upraveným podvozkem je naladěna na 510 koní a dokonce 700 Nm, což znamená zkrácení akcelerace na stovku za 4,1 sekundy. Maximální rychlost však zůstává u obou verzí omezena na 250 km/h a spotřeba se bude lišit jen v řádu desetin litru, udávaná hodnota průměru přitom startuje na 8,4 l/100 km benzinu a nádrž má v obou případech objem 66 litrů.
Nemůžeme se však zbavit dojmu, že 1,8 tuny pohotovostní hmotnosti u verze S je prostě hodně, obzvlášť když už tak dost těžká konkurence z Mnichova váží 1,635 tuny. Jistě je to větším motorem, jistě i luxusní výbavou a posláním, které u Mercedesu bude připomínat spíše luxusní hot-rod.
Ke širokému záběru schopností od zcela pohodlné po brutálně rychlou jízdu využívá C 63 AMG adaptivního podvozku AMG Ride Control se třemi režimy nastavení a také elektrického posilovače řízení s účinkem závislým na rychlosti. O nic méně důležité vrtané kotouče vysokovýkonné brzdové soustavy mají vpředu průměr 360 a vzadu pak 330 milimetrů, přičemž u verze S půjde o díly z kompozitů, které nebude přes devatenáctipalcová kola problém rozpoznat od těch klasičtějších ocelových.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.







Mercedes C 63 AMG dostal 486 a ve verzi S až 510 koní. Ultimativnější varianta se bude lišit zejména podvozkem, brzdami a elektronickým samosvorem
Zdroj: Mercedes-Benz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
VW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 2 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 4 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 5 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 7 hodinamiNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva