Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes C 350 Plug-In Hybrid: 279 koní pro zrychlení a nereálná spotřeba
12.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Plug-in-hybridní C je od běžných k nerozeznání. Středobodem je spalovací motor dopovaný elektřinou, který sice nabídne výkon, ale 2,1 l na sto není reálných.
Detroitský autosalon je premiérou nejen pro ostřejší třídu C 450 AMG Sport, ale také pro stroj, nacházející se svým zaměřením na opačné straně nabídky, tedy tam, kde se šetří palivo. Po bok diesel-elektrického C 300 BlueTec Hybrid se zařadí Mercedes-Benz C 350 Plug-In Hybrid. Ten na rozdíl od existujícího modelu, jak jste se mohli dočíst už koncem září, však s elektřinou páruje benzínový čtyřválec.
Systém je, na rozdíl od jiných plug-in hybridů, orientovaný spíše na jízdu se spalovacím motorem a elektřina zde jen podává pomocnou ruku, zejména na krátkých trasách v městských rychlostech. Středobodem systému je známý benzínový přeplňovaný dvoulitr o výkonu 155 kW/211 koní při 5500 1/min a 350 Nm mezi 1200 a 4000 1/min, který posílá výkon na zadní kola přes sedmistupňový automat 7G-Tronic. Elektromotor je integrován právě do převodovky a nabídne 82 koní a 340 Nm; kombinovaný výkon systému je 279 koní a 600 Nm, což už je slušná porce.
Nebude ale pochopitelně k dispozici pořád. Při plné akceleraci samozřejmě s ním můžete počítat a výsledek tomu odpovídá - na stovku se sedanem zrychlíte za 5,9 a s kombíkem za 6,2 vteřiny. Mercedes však také na palubu instaloval systém, který podle trasy v navigaci upravuje, kdy se budou nabíjet baterie a kdy se energie z nich bude naopak používat. Pokud vaše trasa končí větším množstvím kilometrů po městě, systém elektřinu schová na později. Stejný efekt má i mód E-Save, který v podstatě elektromotor úplně odpojí.
Jakožto plug-in hybrid je stuttgartská novinka schopná jezdit i čistě na elektřinu. Takto podle Mercedesu ujede 31 kilometrů, než bude potřeba nahodit spalovací motor nebo dobít 6,2kWh akumulátor. Souvisí s tím také pedál plynu, nazvaný "haptický" - jedete-li na elektřinu, má v místě, kde leží limit elektromotoru, zvýšený odpor. Když přitlačíte víc a překonáte tento bod, systém nastartuje čtyřválec. Je to zajímavý systém, nicméně máme trochu obavy z toho, jaký bude mít řidič z chování plynového pedálu pocit.
C 350 Plug-In Hybrid nabídne celkem pět jízdních módů: Individual, Sport Plus, Sport, Comfort a Eco. Pojí se s nimi různé nastavení pohonu, podvozku, řízení či klimatizace. Právě v režimech Comfort a Eco bude k dispozici zmíněná funkce E-Save, která se bude ovládat samostatně. A také tu je spousta dalšího, již méně nového vybavení, jako například vzduchové odpružení AirMatic nebo klimatizace, která umí vůz vychladit či vyhřát ještě dříve, než do něj nastoupíte.
Zbytek je v podstatě běžná třída C, jen s nápisem na víku zavazadelníku navíc a s menším množstvím prostoru pod víkem kufru - baterie se totiž ukrývají u zadní nápravy a z objemu zavazadlového prostoru ubírají zhruba třetinu v případě sedanu, je tak k dispozici 335 litrů. Do kombíku naložíte maximálně 1 370 litrů nákladu, o 170 litrů méně než v případě obyčejnější varianty.
Kde se však plug-in-hybridní třída C ostatním hybridním autům podobá, je normovaná spotřeba paliva. Pravděpodobně podle norem NEDC byla zjištěna hodnota kombinované spotřeby 2,1 litru na 100 km, čemuž nejsme ochotni věřit. A nejsme sami. Stran příchodu na trh a ceníku se dá očekávat, že tento stroj uvidíme v nabídce Mercedesu ještě letos. Cenou se bude pohybovat nejspíš lehce nad diesel-elektrickou verzí, která u nás přijde na necelých 1,2 milionu korun.
Zdroj: CarAdvice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 7 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.21. 12:58 - řidičBOB
- Politický koutek 11.21. 12:32 - M.Z.
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel
- Malé lehké a výkonné auto do 20.000 EUR 11.19. 13:32 - Stepan