Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-Benz R 2011: facelift pro atraktivější styl
13.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Originální crossover od Mercedesu kombinující prvky MPV a SUV přichází s vylepšeným vzhledem přední části a dalšími inovacemi, které dělají tento velký rodinný automobil vyráběný v americké Tuscaloose přitažlivější pro zámožné zákazníky z obou břehů Atlantického oceánu. Světovou premiéru slavila inovovaná třída R 31. března na autosalonu v New Yorku.
Když se třída R objevila jako koncepční studie luxusního MPV v roce 2004 na Pařížském autosalonu, nezdálo se, že by tento automobil mohl mířit do sériové výroby. Revoluční luxusní MPV postavené na platformě třídy M však během půl roku rozšířilo výrobní program americké filiálky stuttgarstké automobilky v arizonské Tuscaloose a nabídlo movitým zákazníkům značky zajímavou alternativu ke kombi třídy E a vysokému SUV třídy M.
Zpočátku měl tento automobil celkem úspěch (jeden si pořídil i český exprezident Václav Havel), ale s novou třídou GL a nakonec i s novou generací třídy E se na tento svým způsobem extravagantní mercedes tak trochu zapomělo. Na vině byl také trochu netradiční design a zvláště tvar předních světlometů. Není divu, že designéři připravili v polovině jeho životního cyklu facelift, který se zaměřil především na přední část automobilu.






Novinka navazuje tvarem předních světel se zalomením ve spodní lince na aktuální generaci třídy M a GLK. Pro denní svícení pak lze použít světlomety LED umístěné v rozích předního nárazníku. Zvětšila se také přední maska a celý nárazník, čímž „erko“ získalo mnohem dynamičtější výraz. Jiné uspořádání mají i zadní sdružená světla, nový tvar dostal zadní nárazník a vnější zpětná zrcátka. Mimořádně prostorný a variabilní interiér se moc nezměnil, modelový rok 2010 poznáte snad pouze podle jiného volantu.
To samé lze říci i na adresu podvozku a osvědčeného pohonu všech kol, který má třída R společný s třídami M a GL stejně jako osvědčenou samočinnou sedmistupňovou převodovku.
Novinky však můžeme najít v motorovém programu. Zatímco zážehové šesti- a osmiválcové agregáty (modely R300, R350 a R500) zůstávají beze změny, nabídka turbodieselů prošla prcesem optimalizace, což u Mercedesu dnes doprovází výraz BlueEfficiency. Například model R300 CDI BlueEfficiency, který má poháněna pouze zadní kola, spotřebuje při stejném výkonu (140 kW, 440 N.m) a vylepšené dynamice (zrychlení 0-100 km/h za 9,5 s, nejvyšší rychlost 215 km/h) v porovnání s dosavadním provedením o sedm procent méně paliva - konkrétně 7,6 l/100 km při kombinované spotřebě.
Nový R350 CDI se spokojí s 8,5 litry (úspora 0,8 l), ovšem výkon třílirového šestiválce vzrostl na 195 kW a točivý moment na úžasných 620 N.m. Sprint z nuly na 100 km/h přitom zvládá za 7,6 s a nejvyšší rychlost má hodnotu 235 km/h. Ekologickou alternativou k této dieselové verzi je R350 BlueTec, který disponuje výkonem 155 kW a točivým momentem 540 Nm. S efektivní očistou spalin od oxidů dusíku (AdBlue) konzumuje tento naftový agregát 8,4 litru na sto kilometrů, což je o 0,3 litru méně, a s emisemi se dostal na úroveň srovnatelného benzínového motoru. Motor BlueTec již dnes s přehledem splňuje normu EU6, která bude platit od roku 2014, ostatní modely třídy R poháněné jak benzínovými tak naftovými motory splňují normu EU5.
Novinka se začne prodávat toto léto jako vůz modelového roku 2011. Významné změny v ceníku oproti verzi před faceliftem nelze očekávat.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včeraChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
včeraPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
včeraElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
včeraNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
včeraPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva