Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-Benz E63 AMG: nové AMG tasí zbraně
1.4.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Začne-li se v souvislosti s Mercedesem třídy E hovořit o AMG verzi, každému je jasné, o co jde. Obrovský osmiválec pod kapotou, výkon přes 500 koní, automat a vytříbenost ke značce patřící. Ani nová generace se od tohoto schématu neodchyluje, jen k němu opět přidává něco navíc.
AMG verze sedanů od Mercedesu jsou známy svou „brutalitou”. Ne, že by hrozily všem ostatním účastníkům silničního provozu „sežráním”, ale jejich motory jsou známy nezdolnou a v některých situacích dokonce těžce zvladatelnou silou. Takový je třeba C63 AMG. V případě E63 AMG je to přece jen lepší, větší hmotnost na zadní nápravě je znát, ovšem máte-li pod plynem 500 koní, je potřeba být opatrný.
Nová generace E63 AMG navzdory všem trendům zůstává u tradičního, atmosféricky plněného osmiválce o objemu 6,2 l, jehož výkon vzrostl ve srovnání se minulou verzí o 11 koní na celkových 518 k. Maximum točivého momentu je stejné, tedy 630 N.m.
Na motor navazuje nová automatická 7° převodovka AMG Speedshift MCT, která nahradila automat klasické konstrukce s HD měničem. Novinka používá automaticky ovládanou mokrou spojku, což přispívá ke snížení ztrát a tím vylepšení ekonomiky provozu. Nový automat má čtyři provozní režimy, C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport plus) a M (Manual). Během řazení pod plným plynem dochází v zájmu rychlejšího řazení k odpojení vybraných válců a tak je možno dosáhnout časů řazení okolo 100 ms. Další z funkcí je tzv. Race Start. Ta umožňuje dosažení maximálního zrychlení při startu z nulové rychlosti.
Kombinace silného motoru a rychlé převodovky přispívá k tomu, že zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 4,4 s. Maximální rychlost je omezena na obligátních 250 km/h. Přestože je auto vybaveno silnějším motorem, výrobce tvrdí, že průměrná spotřeba ve srovnání s minulou generací poklesla spotřeba o 12 %.
Také podvozek AMG Ride Control se může pochlubit aplikací nejnovějších technologií. Tento systém vyhrazený exkluzivně pro AMG modely kombinuje klasické ocelové pružiny vepředu s pneumatickým odpružením zadní nápravy. Na obou nápravách jsou pak namontovány elektronicky ovládané, ve třech stupních nastavitelné tlumiče.
Zásadní úpravy doznala přední náprava, která má o 56 mm širší rozchod, nová ovládací ramena a další díly. Kola mají větší negativní odklon, což má zajistit jejich vyšší přilnavost v zatáčkách a obecně vyšší přesnost řízení. Auto je standardně postaveno na 18" kola o šíři 9 a 9,5", na kterých jsou obuty pneu 255/40 R 18 vepředu a 285/35 R 18 vzadu.
Je samozřejmé, že od standardního éčka AMG verzi poznáte na první pohled. Nejen již zmíněná kola, ale rozšířené blatníky s tradičními plaketami, kryty prahů a zadní difuzor s nezaměnitelným designem výfuku prozradí každému ihned, s kým má tu čest. Také uvnitř je vše přesně ve stylu AMG. Sportovní volant, pedály a sedadla doplňují materiály té nejvyšší kvality.
A komu by standardní AMG, je-li vůbec možno použít tohle spojení, nestačí, může si připlatit např. za 19" kola, tužší pružiny, diferenciál s o 40 % zvýšenou svorností či omezovač rychlosti posunutý na 300 km/h.
Všem budoucím majitelům přeji mnoho štěstí při krocení tohoto téměř civilně se tvářícího sedanu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva