Mercedes-Benz E63 AMG: nové AMG tasí zbraně

Začne-li se v souvislosti s Mercedesem třídy E hovořit o AMG verzi, každému je jasné, o co jde. Obrovský osmiválec pod kapotou, výkon přes 500 koní, automat a vytříbenost ke značce patřící. Ani nová generace se od tohoto schématu neodchyluje, jen k němu opět přidává něco navíc.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes-Benz E63 AMG: nové AMG tasí zbraně

1.4.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Mercedes-Benz E63 AMG: nové AMG tasí zbraně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Začne-li se v souvislosti s Mercedesem třídy E hovořit o AMG verzi, každému je jasné, o co jde. Obrovský osmiválec pod kapotou, výkon přes 500 koní, automat a vytříbenost ke značce patřící. Ani nová generace se od tohoto schématu neodchyluje, jen k němu opět přidává něco navíc.

AMG verze sedanů od Mercedesu jsou známy svou „brutalitou”. Ne, že by hrozily všem ostatním účastníkům silničního provozu „sežráním”, ale jejich motory jsou známy nezdolnou a v některých situacích dokonce těžce zvladatelnou silou. Takový je třeba C63 AMG. V případě E63 AMG je to přece jen lepší, větší hmotnost na zadní nápravě je znát, ovšem máte-li pod plynem 500 koní, je potřeba být opatrný.

Nová generace E63 AMG navzdory všem trendům zůstává u tradičního, atmosféricky plněného osmiválce o objemu 6,2 l, jehož výkon vzrostl ve srovnání se minulou verzí o 11 koní na celkových 518 k. Maximum točivého momentu je stejné, tedy 630 N.m.

Na motor navazuje nová automatická 7° převodovka AMG Speedshift MCT, která nahradila automat klasické konstrukce s HD měničem. Novinka používá automaticky ovládanou mokrou spojku, což přispívá ke snížení ztrát a tím vylepšení ekonomiky provozu. Nový automat má čtyři provozní režimy, C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport plus) a M (Manual). Během řazení pod plným plynem dochází v zájmu rychlejšího řazení k odpojení vybraných válců a tak je možno dosáhnout časů řazení okolo 100 ms. Další z funkcí je tzv. Race Start. Ta umožňuje dosažení maximálního zrychlení při startu z nulové rychlosti.

Kombinace silného motoru a rychlé převodovky přispívá k tomu, že zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 4,4 s. Maximální rychlost je omezena na obligátních 250 km/h. Přestože je auto vybaveno silnějším motorem, výrobce tvrdí, že průměrná spotřeba ve srovnání s minulou generací poklesla spotřeba o 12 %.

Také podvozek AMG Ride Control se může pochlubit aplikací nejnovějších technologií. Tento systém vyhrazený exkluzivně pro AMG modely kombinuje klasické ocelové pružiny vepředu s pneumatickým odpružením zadní nápravy. Na obou nápravách jsou pak namontovány elektronicky ovládané, ve třech stupních nastavitelné tlumiče.

Zásadní úpravy doznala přední náprava, která má o 56 mm širší rozchod, nová ovládací ramena a další díly. Kola mají větší negativní odklon, což má zajistit jejich vyšší přilnavost v zatáčkách a obecně vyšší přesnost řízení. Auto je standardně postaveno na 18" kola o šíři 9 a 9,5", na kterých jsou obuty pneu 255/40 R 18 vepředu a 285/35 R 18 vzadu.

Je samozřejmé, že od standardního éčka AMG verzi poznáte na první pohled. Nejen již zmíněná kola, ale rozšířené blatníky s tradičními plaketami, kryty prahů a zadní difuzor s nezaměnitelným designem výfuku prozradí každému ihned, s kým má tu čest. Také uvnitř je vše přesně ve stylu AMG. Sportovní volant, pedály a sedadla doplňují materiály té nejvyšší kvality.

A komu by standardní AMG, je-li vůbec možno použít tohle spojení, nestačí, může si připlatit např. za 19" kola, tužší pružiny, diferenciál s o 40 % zvýšenou svorností či omezovač rychlosti posunutý na 300 km/h.

Všem budoucím majitelům přeji mnoho štěstí při krocení tohoto téměř civilně se tvářícího sedanu.


Mercedes-Benz E63 AMG: nové AMG tasí zbraně - 1 - mercedes benz e63 amg predstaveni 02Mercedes-Benz E63 AMG: nové AMG tasí zbraně - 2 - mercedes benz e63 amg predstaveni 03Mercedes-Benz E63 AMG: nové AMG tasí zbraně - 3 - mercedes benz e63 amg predstaveni 04Mercedes-Benz E63 AMG: nové AMG tasí zbraně - 4 - mercedes benz e63 amg predstaveni 05Mercedes-Benz E63 AMG: nové AMG tasí zbraně - 5 - mercedes benz e63 amg predstaveni 06Mercedes-Benz E63 AMG: nové AMG tasí zbraně - 6 - mercedes benz e63 amg predstaveni 07Mercedes-Benz E63 AMG: nové AMG tasí zbraně - 7 - mercedes benz e63 amg predstaveni 08Mercedes-Benz E63 AMG: nové AMG tasí zbraně - 8 - mercedes benz e63 amg predstaveni 09Mercedes-Benz E63 AMG: nové AMG tasí zbraně - 9 - mercedes benz e63 amg predstaveni 10Mercedes-Benz E63 AMG: nové AMG tasí zbraně - 10 - mercedes benz e63 amg predstaveni 11Mercedes-Benz E63 AMG: nové AMG tasí zbraně - 11 - mercedes benz e63 amg predstaveni 12Mercedes-Benz E63 AMG: nové AMG tasí zbraně - 12 - mercedes benz e63 amg predstaveni 13Mercedes-Benz E63 AMG: nové AMG tasí zbraně - 13 - mercedes benz e63 amg predstaveni 14Mercedes-Benz E63 AMG: nové AMG tasí zbraně - 14 - mercedes benz e63 amg predstaveni 15Mercedes-Benz E63 AMG: nové AMG tasí zbraně - 15 - mercedes benz e63 amg predstaveni 16Mercedes-Benz E63 AMG: nové AMG tasí zbraně - 16 - mercedes benz e63 amg predstaveni 17Mercedes-Benz E63 AMG: nové AMG tasí zbraně - 17 - mercedes benz e63 amg predstaveni 18Mercedes-Benz E63 AMG: nové AMG tasí zbraně - 18 - mercedes benz e63 amg predstaveni 19Mercedes-Benz E63 AMG: nové AMG tasí zbraně - 19 - mercedes benz e63 amg predstaveni 20

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.