Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-Benz E kupé oficiálně představen
18.2.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Mercedes zveřejnil oficiální fotografie a informace o novém kupé třídy E. Vypadá rozhodně zajímavě a zaujmout pozice končícího kupé třídy CLK by pro něj nemělo být větším problémem. Na co všechno se můžeme těšit?
Není to až tak dávno kdy jsme vám ukázali snímky nového Mercedesu E kupé z předvádění na Mallorce. Náš odhad, že auto je prakticky hotovo, se tedy potvrdil. Vypadá fantasticky a myslím, že nebudu daleko od pravdy, když podotknu, že vzhled umocňuje AMG paket, o kterém se sice zatím nemluví, ale byl vidět již na prvních snímcích nové třídy E.
Vnější provedení novinky Mercedesu si může připsat i jedno prvenství. Součinitel odpor vzduchu Cx má u E kupé hodnotu pouhých 0,24. To je velmi dobré číslo, když vezmeme v úvahu, že i třetí generace Toyoty Prius dosahuje hodnoty Cx = 0,28.
Tři zážehové a dva vznětové motory budou tvořit nabídku pohonných jednotek. Výkon bude na vozovku přenášet sedmistupňová samočinná převodovka.
Zážehové motory
E250 CGI - 204 koní - objem 1,8 l
E350 CGI - 292 koní - objem 3,5 l
E500 V8 - 388 koní - objem 5,5 l
Vznětové motory
E250 CDI - 204 koní - objem 2,2 l
E350 CDI - 231 koní - objem 3,5 l
Dieselový základ bude tvořit model E250 CDI 2,2 l Twin-turbo s dvojitým přeplňováním a výkonem 204 k. Zájemci o rychlejší (či spíše kultivovanější) naftu si pak budou moci objednat třílitrový šestiválec E350 CDI s výkonem 231 k. Osmiválci E500 a všem šestiválcům bude sekundovat automatická převodovka se sedmi rychlostními stupni.
Nové E kupé se poprvé ukáže světu v Ženevě a do prodeje se dostane již v červnu tohoto roku. A to hned ve dvou variantách výbavy Sport a SE. Úprava od AMG nabídku obohatí o vůz s výkonem 450 koní a brilantním motorem V8 AMG o objemu 6,2 l. Ve vývoji je i varianta E400 Hybrid. Ten bude kombinovat nový zážehový agregát 3.5 l V6 s elektromotorem produkujícím 20 k a celkovým výkonem 322 koní.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva