Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-Benz CLS 2011: nová generace originálu
22.8.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
O málokterém automobilu se dá prohlásit, že svým příchodem založil novou kategorii, ovšem u Mercedesu třídy CLS o tom není pochyb. Po sedmi letech výroby se představuje druhá generace tohoto krasavce s modernějšími technologiemi a agresivním designem po vzoru SLS AMG.
Rok 2003, kdy byla na trh uvedena první generace třídy CLS, předznamenal malou revoluci v automobilním průmyslu. Mercedes totiž svým odvážným krokem dokázal pokrýt skupinu zákazníků, kteří by rádi jezdili s kupé, ale současně se nechtejí vzdát praktičnosti sedanu. Ukázal tím cestu dalším výrobcům, kteří se rychle vydali stejným směrem. Navázali nejen producentni luxusních značek jako Porsche či Aston Martin, ale i ti obyčejnější. Volkswagen Passat CC jde na dračku, BMW Gran Coupe jistě také nezbude na ocet.
První generace CLS tedy oslavila velký úspěch, přesto teď musí uvolnit místo své nástupkyni. Při pohledu na její exteriér je jasné, že se ve Stuttgartu drželi toho, že co funguje, na to se nemá šahat. Vnější proporce tak zůstaly zachovány, přibyly jen moderní křivky na bocích zvyšující vizuální agresivitu vozu. Hlavní změnou je přepracování přídě do podoby hypersportovního Mercedesu SLS AMG.
Jedním z hlavních trumfů nového CLS bude velkorysá aplikace technologie LED ve světlometech. Je jedním z prvních aut maximálně využívajích všech jejích možností. V předních světlech se nachází 71 LED prvků, které rozčleněny do různých skupin zajišťují veškeré obvyklé funkce. Blinkry, světla pro denní provoz, tlumená i dílková světla, mlhovky, to vše z LED. I zadní světlomety se plně obejdou bez klasických žárovek, EU bude mít z Mercedesu radost.
Uvnitř v podobě rozměrných křesel zůstala zachována místa pro čtyři pasažéry. Nový je tříramenný sportovní volant s voličem automatické převodovky pod volantem. Celý interiér kombinuje moderní a klasické prvky tak, aby přes sportovní dojem zůstala co nejvyšší možná míra luxusu. Jen asi nebudu sám, komu přijde aplikace okrásných lišt z uhlíkových vláken jako podivná. Určitě ale půjde zvolit jiný materiál.
O použité technice se toho zatím mnoho neví, neoficiálně se předpokládá, že základem bude CLS350 poháněný novým benzínovým šestiválcem o objemu 3,5 l s přímým vstřikováním paliva. CLS550 pak dostane dvěma turby přeplňovaný V8 o objemu 4,6 l o výkonu 430 k. Nechybět bude ani dieselová verze a sportovní varianta AMG.
Více se zajisté dovíme při premiéře, která je naplánována na říjnový autosalon v Paříži.
















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
před 8 hodinamiHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu včera 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez 30.3.2025
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out 30.3.2025
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda 30.3.2025
- Toprakův portugalský hattrick 30.3.2025
Nejnovější články
Polibky smrti: Smutný osud Lancie připomíná, co většina automobilek dokola dělá svým legendám
před 2 hodinamiTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
před 4 hodinamiUniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
před 5 hodinamiZlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
před 7 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva