Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes B 2012: nová generace se odhaluje
11.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
(foto, info) Mercedes-Benz se pustil do odhalování nové třídy B. A jde na to netradičně, k nepříliš zřetelným snímkům přidal řadu specifikací.
Nový Mercedes třídy B má ambice na to, aby výrazně pokořil svého předchůdce a konečně alespoň trochu zamíchal kartami v nižší střední třídě. Automobilka podle všeho výrazně zapracovala nejen na atraktivnějším designu, který zatím můžete z přiložených zastřených snímků spíše vytušit (trochu jsme je pro vás zesvětlili, ale vůz v celé jeho kráse zatím beztak spatřit nemůžeme), ale také na technických přednostech. A o těch už víme mnohem více.
Mezi novinkami technického charakteru se vůz chlubí hlavně nízkým součinitelem aerodynamického odporu vzduchu, který působí blahodárně nejen na spotřebu ale také na akustickou pohodu v interiéru vozu při vyšších rychlostech. Hodnota Cx 0,24 je opravdu ukázková, když vezmeme v úvahu, že před několika málo lety měli premianti svých kategorií hodnoty těsně pod třicítkou.
Velmi důležitou zprávou je v případě nového „béčka“ také jeho výška, která nově činí 156 cm, což je o plných 5 cm méně než předchozí verze. Snížení výšky znamená logicky níže položené těžiště vozu, což zase znamená jistější chování v zatáčkách. Pro řidiče novinka spočívá v tom, že na svém pracovišti budou sedět o 86 mm níže než v předchozí verzi, kde jste měli spíše pocit posezu v autobusu městské hromadné dopravy. MHD zjevně odzvonilo.
Zbrusu nové „Béčko” má být obrovským skokem také v dalších technických aspektech, neboť krom výše uvedeného snížení těžiště a aerodynamického odporu budou k lepším jízdním vlastnostem jednoznačně prospívat také nová čtyřprvková zadní náprava a snad i citlivější ESP. Na seznamu voleb přibyl také sportovní podvozek snížený o 20 mm a vylepšený elektrický posilovač řízení. Mercedes chce trochu atraktivnosti nové třídě B přidat skrze sportovní balíček, který auto učiní více zaměřeným na řidiče.
Pokud jde o bezpečnostní systémy, nemůže nové „Béčko“ zklamat. V rámci třídy chce platit za průkopníka, jako první tedy nabízí asistent prevence kolizí. Systém v případě zjištění kolizní situace řidiče nejprve upozorní, pokud ale nezareaguje včas, dokáže automobil zbrzdit až maximální možnou účinností všech čtyř kotoučových brzd v rychlostech v rozmezí 30-250 km/h. Standardem bude i systém kontroly pozornosti řidiče a asistent rozjezdu do kopce.
Pokud by vás standardní bezpečnostní výbava neuspokojila, bude za příplatek na výběr třeba adaptivní světlomety, kontrolu mrtvého úhlu ve zpětném zrcátku, asistent udržovaní zvoleného jízdního pruhu, sledování aktuálních rychlostních omezení, parkovací asistent nebo zadní parkovací kameru.
Pod kapotou navíc můžeme očekávat dva nové motory. Čtyřválcový benzinový agregát s kódovým označením M270 těží z přímého vstřikování a nabízí až 122 koní a 200 Nm točivého momentu v případě varianty B180. Silnější verze B200 bude dosahovat výkonu až 156 koní a 250 Nm točivého momentu.
Naftové agregáty jsou reprezentovány evoluční verzí OM651 pod označením B180 CDI s výkonem 109 koní a 250 Nm točivého momentu. Silnější verze naftového agregátu pod označením B200 CDI bude disponovat 136 koni a 300 Nm točivého momentu.
V případě převodovek bude mít nový Mercedes třidy B k dispozici 6 stupňový manuální převodovku a zcela nově také sedmistupňový dvouspojkový automat, který se zřejmě bude v tomto automobilu vyskytovat poměrně často. Chybět nemůže také proklínaný eurosystém start-stop, samozřejmě v základní výbavě bez možnosti jej nemít.
Jak vidno, o technice nového Béčka toho víme docela hodně, jakkoli kompletní specifikace budou muset být nutně podrobnější. Na snímky je zatím Mercedes o poznání skoupější, ale věříme, že se i v tomto směru brzy dočkáme doplnění. Novou třídu B totiž čeká debut na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu a v prodeji bude koncem roku také u nás. Ceny samozřejmě prozatím neznáme, ale budeme vás o nich informovat stejně jako o všech dalších podstatných novinkách ohledně kompaktního Mercedesu.
Mercedes-Benz třídy B pro rok 2012 zatím takto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 18 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 16 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva