Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GT3: závodní verze odhalena, má stále 6,3 V8 bez turba
27.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka by měla disponovat výkonem okolo 600 koní. Inspirovat má silniční model, který ovšem dorazí s přeplňováním a jiným názvem.
Třícípá hvězda virtuálně odhalila nový Mercedes-AMG GT3, který si stejně jako mnoho novinek z poslední doby odbude svou výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě. Slovo „odhalení“ bychom však měli dát minimálně do dvojitých uvozovek, neboť tisková zpráva nám zrovna mnoho konkrétních faktů nezmiňuje. Tím nejzásadnějším ovšem je, že závodní speciál nepohání nový čtyřlitrový osmiválec twin-turbo. Místo toho pod přední kapotou najdeme původní 6,3litrový atmosférický motor V8, který používal i předchozí model SLS AMG GT3.
Vůči „Gullwingu“ bylo učiněno několik evolučních změn, pročež je otázkou, jaký výkon přenáší šestistupňová sekvenční převodovka na zadní kola. Podle všeho by ovšem mělo jít o nějakých 600 koní, které budou kombinovány s hmotností pohybující se okolo 1 250 kg. Tato data však nejsou oficiální, na potvrzení si tak budeme muset počkat. Stejně tak je neznámou jízdní dynamika.
Více však víme o rozšířené karoserii, která se pyšní matně šedým lakem, mohutným zadním křídlem a výraznějším difuzorem. Kromě toho se ovšem změnil prakticky každý panel, neboť kapota motoru, dveře, blatníky, prahy a víko zavazadelníku jsou nyní vyrobeny z karbonu. Ve všech čtyřech rozích se pak objevují dvojité lichoběžníky, černě lakovaná kola s centrální maticí či závodní pneumatiky.
Uvnitř si můžete vsadit na spartánský interiér, kde prozatím je patrný pouze specifický multifunkční volant, digitální palubka a středová konzole ozdobená celou řadou přepínačů. Tím nám ovšem veškeré dostupné informace končí, dodat již můžeme pouze tolik, že nový Mercedes-AMG GT3 by měl zasáhnout až do příští sezóny. Zároveň pak ovlivní silniční provedení.
Daný model by se měl objevit rovněž v roce 2016, přičemž inspiraci můžeme očekávat zejména po stránce vizuální. Kromě toho sice dojde k jistému odlehčování, zdaleka však nepůjde o takový extrém jako u závoďáku. Šéf AMG Tobias Moers naznačil, že dieta by měla být 80 až 100kilová vůči verzi GT S, která váží 1 570 kg. Stoprocentně se tedy dostaneme pod 1,5 tuny.
Změny můžeme očekávat také v motorovém prostoru, kde vůči verzi GT3 najdeme v úvodu zmíněné twin-turbo. To ovšem dozná navýšení výkonu, který dnes u verze S vrcholí hodnotou 560 koní. Chystaná novinka by tak mohla poměrem výkonu a hmotnosti překonat i předchozí SLS AMG Black Series.
Moers ovšem dodává, že extrémní model, který nebude součástí „černé série“ a zároveň si ani neponechá označení GT3, jež „patří jiné automobilce“, nemá být pouze dragsterem, který by zvládal sprint z klidu na stovku za 2,8 sekundy. Místo toho se vývojáři soustředí na ovladatelnost, pocity za volantem a čas na jedno kolo.
Proto ostatně kromě vyššího výkonu a nižší hmotnosti dorazí rovněž poladěný podvozek či širší rozchod kol vpředu a vzadu. Celý paket by přitom měl srazit 10 sekund z času na Severní smyčce Nürburgringu, jíž Mercedes-AMG GT S obkrouží za 7 minut a 30 sekund. Na novinku se tedy zjevně můžeme více než těšit.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Mercedes-AMG GT3 nedostal přeplňovaný osmiválec jako běžné silniční modely, ale předchozí atmosférický 6,3litrový motor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 4 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 7 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva