Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GT3: silniční verze se rýsuje, ponechá si masku té závodní
5.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka se bude držet přeplňování, přičemž výkon navýší na zhruba 550 koní. Její hmotnost by přitom měla poklesnout pod hranici 1,5 tuny.
O silničním provedení Mercedesu-AMG GT3 jsme mluvili již v době představení německé novinky. Na výstaviště Palexpo ovšem dorazili zástupci třícípé hvězdy i divize z Affalterbachu, kteří pustili do světa další detaily. O chystané ostré verzi tedy víme o trochu více informací, i když ne všechny vás potěší. Ty smutné se týkají především motoru a názvu, zatímco kladné jsou spojeny se vzhledem, o kterém se rozhovořil šéfdesignér třícípé hvězdy Gordon Wagener.
Ten uvedl, že silniční verze si ponechá čelní masku závodního provedení, která byla inspirována Mercedesem SL, který v roce 1952 odjel závod Carrera Panamericana. Mimo to se novinka zhlédla také v předválečných stříbrných šípech. Počítat v jejím případě můžeme také s větším množstvím karbonu, jež se zčásti zasadí o snížení hmotnosti. Rozhodně však nepůjde o takový extrém jako v případě závoďáku, který váží zhruba 1 250 kg.
Podle šéfa AMG Tobiase Moerse by se mělo jednat o přibližně 80 až stokilovou dietu, díky čemuž se dostaneme pod 1,5 tuny. S touto hmotností pak bude kombinován výkon okolo 550 koní, který však nebude produkovat 6,2litrový atmosférický osmiválec. Místo toho má zadní kola roztáčet stejné čtyřlitrové twin-turbo, jaké najdeme v základním silničním modelu. V jeho případě však agregát produkuje maximálně 510 koní.
Zvýšení výkonu dostanou na starosti zejména nová turbodmychadla, neboť ta stávající jsou podle Christiana Enderleho, šéfa oddělení pohonných jednotek AMG, spojena s pětisetkoňovou hranicí. Sedmistupňový dvouspojkový automat však danou porci zvládne, pročež v jeho případě ke změnám nedojde. O odklon vůči závodnímu provedení se však jedná, neboť to používá šestistupňovou sekvenci.
Zdroje z Affalterbachu přitom důvody, jež se týkají odlišného hnacího ústrojí, logicky vysvětlily. Nový Mercedes-AMG GT totiž přímo navazuje na program závodního SLS. V jeho případě přitom 6,2litrová atmosféra již homologována byla a navíc vyhrála několik závodů. Těchto úspěchů navíc dosáhla i ke konci své životní dráhy, pročež se podle AMG jedná o dobrý start následného evolučního vývoje.
Tím nám ovšem nové informace končí, přičemž otázkou nadále zůstává, zda ostré provedení bude taktéž rozšířené jako závodní model. Stejně tak můžeme začít spekulovat o názvu, neboť civilní označení GT3 podle Moerse patří zcela jiné automobilce. Přídomek Black Series je pak vyhrazen budoucnosti, pročež tu máme opravdu široké pole pro vaše možné tipy.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.













Silniční verze Mercedesu-AMG GT3 si stoprocentně ponechá čelní masku inspirovanou závoďáky minulosti. Změní však název i pohonné ústrojí
Zdroj: Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 4 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 6 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 7 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 9 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan