Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GT3: silniční verze se rýsuje, ponechá si masku té závodní
5.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka se bude držet přeplňování, přičemž výkon navýší na zhruba 550 koní. Její hmotnost by přitom měla poklesnout pod hranici 1,5 tuny.
O silničním provedení Mercedesu-AMG GT3 jsme mluvili již v době představení německé novinky. Na výstaviště Palexpo ovšem dorazili zástupci třícípé hvězdy i divize z Affalterbachu, kteří pustili do světa další detaily. O chystané ostré verzi tedy víme o trochu více informací, i když ne všechny vás potěší. Ty smutné se týkají především motoru a názvu, zatímco kladné jsou spojeny se vzhledem, o kterém se rozhovořil šéfdesignér třícípé hvězdy Gordon Wagener.
Ten uvedl, že silniční verze si ponechá čelní masku závodního provedení, která byla inspirována Mercedesem SL, který v roce 1952 odjel závod Carrera Panamericana. Mimo to se novinka zhlédla také v předválečných stříbrných šípech. Počítat v jejím případě můžeme také s větším množstvím karbonu, jež se zčásti zasadí o snížení hmotnosti. Rozhodně však nepůjde o takový extrém jako v případě závoďáku, který váží zhruba 1 250 kg.
Podle šéfa AMG Tobiase Moerse by se mělo jednat o přibližně 80 až stokilovou dietu, díky čemuž se dostaneme pod 1,5 tuny. S touto hmotností pak bude kombinován výkon okolo 550 koní, který však nebude produkovat 6,2litrový atmosférický osmiválec. Místo toho má zadní kola roztáčet stejné čtyřlitrové twin-turbo, jaké najdeme v základním silničním modelu. V jeho případě však agregát produkuje maximálně 510 koní.
Zvýšení výkonu dostanou na starosti zejména nová turbodmychadla, neboť ta stávající jsou podle Christiana Enderleho, šéfa oddělení pohonných jednotek AMG, spojena s pětisetkoňovou hranicí. Sedmistupňový dvouspojkový automat však danou porci zvládne, pročež v jeho případě ke změnám nedojde. O odklon vůči závodnímu provedení se však jedná, neboť to používá šestistupňovou sekvenci.
Zdroje z Affalterbachu přitom důvody, jež se týkají odlišného hnacího ústrojí, logicky vysvětlily. Nový Mercedes-AMG GT totiž přímo navazuje na program závodního SLS. V jeho případě přitom 6,2litrová atmosféra již homologována byla a navíc vyhrála několik závodů. Těchto úspěchů navíc dosáhla i ke konci své životní dráhy, pročež se podle AMG jedná o dobrý start následného evolučního vývoje.
Tím nám ovšem nové informace končí, přičemž otázkou nadále zůstává, zda ostré provedení bude taktéž rozšířené jako závodní model. Stejně tak můžeme začít spekulovat o názvu, neboť civilní označení GT3 podle Moerse patří zcela jiné automobilce. Přídomek Black Series je pak vyhrazen budoucnosti, pročež tu máme opravdu široké pole pro vaše možné tipy.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Silniční verze Mercedesu-AMG GT3 si stoprocentně ponechá čelní masku inspirovanou závoďáky minulosti. Změní však název i pohonné ústrojí
Zdroj: Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před hodinou - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 2 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 4 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 5 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 10:21 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 11.25. 10:13 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.25. 10:03 - řidičBOB
- Prodám Peugeot 307 SW 1,6 16V LPG 11.25. 04:23 - irischamplin
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova