Mercedes-AMG GT nemá vážit více než 1 600 kg, je to vůbec úspěch?

Kombinace relativně nízké hmotnosti a výkonu 510 koní zní lákavě. Jenže Porsche 911 Turbo váží 1 595 kg s 520 koňmi a i to je považováno ze těžké.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes-AMG GT nemá vážit více než 1 600 kg, je to vůbec úspěch?

8.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes-AMG GT nemá vážit více než 1 600 kg, je to vůbec úspěch?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kombinace relativně nízké hmotnosti a výkonu 510 koní zní lákavě. Jenže Porsche 911 Turbo váží 1 595 kg s 520 koňmi a i to je považováno ze těžké.

O chystaném sporťáku z Affalterbachu vedení třícípé hvězdy rádo hovoří jako o ultimativním nástroji pro skutečné řidiče. Jak by nám ovšem mohl potvrdit takový Colin Chapman, klíčem k dobrým jízdním výkonům je vždy nízká hmotnost. Toho si je vědom i samotný Mercedes-Benz, pročež nové kupé vybavil hliníkovým skeletem, který měl ručičku vah srazit na minimum. Jak se ovšem nově ukazuje, to, co v Německu považují pomalu za anorexii, bychom mohli nazvat také lehkou obezitou.

Naši kolegové z blogu Mercedes-Benz Passion totiž navštívili továrnu AMG, kde měli možnost spatřit sporťák s kódovým označením C190 naživo. Mimo jiné se přitom dozvěděli i pár technických novinek, z nichž hmotnost je právě tou nejzásadnější. Konkrétní číslo sice stále nepadlo, vůz by ovšem prý neměl překročit hranici 1 600 kg, což možná na první pohled vypadá úctyhodně.

Nesmíme ovšem zapomínat na fakt, že takové konkurenční Porsche 911 Turbo je na tom naprosto stejně (v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou PDK váží 1 595 kilogramů), a to přitom staví na hliníko-ocelové platformě. Navíc ve svých útrobách dokáže svézt čtveřici pasažérů (i když ti vzadu se musí notně uskromnit), zatímco Mercedes-AMG GT bude pouze dvoumístný. Nehledě na to, že puristé označují 911 Turbo za už příliš těžký vůz.

Je tedy zjevné, že až tak přísné dietě kupé z Affalterbachu podrobeno nebylo a že si občas nějakou tu laskominu dopřálo. To potvrzuje i pohled našich kolegů do interiéru, kde najdeme klasický výčet technologií Mercedesu v čele se systémem Comand. Pro sportovní vůz nelogické je pak i umístění některých ovladačů na stropě, což pro změnu navyšuje těžiště - byť jen o píď.

Potřebám moderních zákazníků pak automobilka ustoupila rovněž v zavazadlovém prostoru, který byl stejně jako v případě SLS AMG navržen tak, aby pojmul golfový bag. Ačkoliv tedy značka prohlašuje, že kupé bez problémů dojede po vlastní ose na závodní okruh, kde si užije tzv. track day, počítá se spíše s tím, že jeho majitelé budou vůz užívat pouze na silnici, a to na denní bázi.

Abychom ovšem novému sporťáku jen nekřivdili, pak musíme zmínit vzhled, který je prý opravdu působivý a do značné míry připomíná Porsche 928. Nabízí totiž protáhlou kapotu, výrazně klenuté blatníky a zakulacenou záď. Ani v tomto směru ale zcela neuhneme z naznačené kontroverze, jenž se nyní týká nezvyklé 10centimetrové mezery mezi lemem kapoty a hranou čelního okna.

Je ovšem samozřejmě možné, že kromě zlepšení estetického dojmu za daným prvkem stojí lepší rozložení hmotnosti mezi nápravy a snaha uložit motor blíže k prostředku vozu. Nebo naši kolegové mohli být konfrontováni s předprodukčním exemplářem, který ještě nemá všechny mouchy vychytané či byl jen narychlo osazen kapotou z jiného modelu.

Jisté je tedy pouze to, že vpředu najdeme evoluční verzi světlometů ILS LED, zatímco vzadu se objeví diodová světla připomínající Mercedes S Coupe. Pod kapotou pak bude svou práci odvádět nový čtyřlitrový osmiválec, který ve vrcholné formě pošle na zadní kola 510 koní. Tedy méně než zmíněné Porsche Turbo.


Mercedes-AMG GT nemá vážit více než 1 600 kg, je to vůbec úspěch? - 1 - Mercedes-AMG GT oficialni ilustrace 01Mercedes-AMG GT nemá vážit více než 1 600 kg, je to vůbec úspěch? - 2 - Mercedes-AMG GT oficialni ilustrace 02Mercedes-AMG GT nemá vážit více než 1 600 kg, je to vůbec úspěch? - 3 - Mercedes-AMG GT oficialni ilustrace 03
Z Affalterbachu přivezli kolegové kromě nových informací také oficiální ilustrace chystaného sporťáku

Zdroj: Mercedes-Benz Passin

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.