Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GT Concept odhalen, tohle je lovec Panamery
7.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mercedes v Ženevě čtyřdveřovou variantu modelu GT. Po přerodu ze studie na produkční vůz ponese nejspíše označení GT4.
Když koncern Daimler svého času naznačil, že chce svými novými sportovními modely narušit hegemonii svého městského rivala, mnozí se smáli. V jejich představách zkrátka nebylo místo, kde by Mercedes mohl ohrozit Porsche. Dnes můžeme říci, že prodeje devětsetjedenáctek kvůli kupé a kabrioletu AMG GT sice nekrachují, pravdou ale je, že třícípá hvězda pro ně postavila zdatného soupeře. Trh reaguje mimořádně pozitivně, a tak se Mercedes snaží takříkajíc kout železo, dokud je žhavé.
Výsledkem je další model z rodiny GT, který nejenže může nahradit dosavadní třídu CLS (která přejde na označení CLE), ale má nepochybně ambice zatopit kromě jiného také Porsche a jeho modelové řadě Panamera. Stranou téměř jistě nezůstane ani Audi se svou A7 či odvozenou sportovní variantou RS 7. Na prvních fotografiích novinky to sice není vidět, ale podle tvarů zadních partií jsme si téměř jisti, že tady máme další sportovní liftback, jenž bude prezentován jako čtyřdveřové kupé.
Prozatím jde o koncept přebírající stylistické prvky svého dvoudveřového sourozence, nutno ale dodat, že vůbec ne otrocky. Velmi podobná je mohutná mřížka chladiče s vertikálními lamelami dekorovaná po stranách rozměrnými nasávacími otvory a s trochou fantazie lze říci, že mají obě auta podobně zakulacenou střechu. Třeba světla ale stejná nejsou. Studie, která by později mohla nést označení Mercedes-AMG GT4, je má poněkud štíhlejší, navíc příď má zajímavý negativní sklon, jako tomu bylo u strojů mnichovské automobilky BMW s přezdívkou žralok.
Odvážný zevnějšek dekorují kamery místo klasických zpětných zrcátek, které byly tentokrát zasazeny do předních blatníků, do míst, kde jsou u jiných aut odvětrávací otvory motorového prostoru anebo jen jejich dekorativní náznaky. Nechybí též obligátní obrovská, až 22palcová dvoubarevná kola nazutá do pneumatik značky Michelin a zadní části dominuje rozměrný difuzor korunovaný jedinou trojúhelníkovou koncovkou výfukového systému.
Nenápadným vodítkem k tomu, co má koncept pod přední kapotou, jsou nápisy EQ Power+ na zmiňovaných kamerách místo zrcátek. Že zde bude opět dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru stejně jako u kupé i roadsteru, bylo nasnadě, konstruktéři se však pouze se spalovacím motorem neuspokojili.
Spárovali ho s elektromotorem a z tohoto systému nakonec dostali kombinovaný výkon „přes 600 kW“, což znamená, že tohle auto disponuje nejméně 816 koňmi. To je o 136 koní více než podobně koncipovaná nová Panamera Turbo S E-Hybrid, přičemž i stroj s třícípou hvězdou na přídi by měl spoléhat na pohon všech kol zde označený jako AMG Performance 4Matic+. Přesnou dynamiku Mercedes neuvádí, zmiňuje ale, že by tohle auto mělo zvládnout sprint na stovku „za méně než 3 sekundy“.
Dále zde najdeme karbon-keramické brzdy se systémem rekuperace brzdné energie, technologii aktivních nano-vláken integrovanou do předních světel pro denní svícení a co je na tom nejlepší, Mercedes rovnou říká, že tohle není pouze koncept, ale vůz, který můžeme očekávat ve výrobě nejpozději v roce 2019.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.



















Koncept čtyřdvéřového AMG GT naživo v Ženevě
Kupé a kabrio GT skutečně dostaly čtyřdveřového sourozence, produkční verze konceptu by se mohla ukázat už v příštím roce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Podívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
včeraÚplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Cremona: Test WorldWCR 2. den včera 18:01
- Test MV Agusta Enduro Veloce: italské dobrodružství včera 08:00
- Cremona: Test WorldWCR 1. den 3.4.2025
- Testy EWC před Le Mans 3.4.2025
- Augusto Fernandez nahradí Oliveiru také při GP Kataru 2.4.2025
Nejnovější články
Porsche je na tom tak zle, že může prodat zbytek Bugatti prťavému Rimacu, i když dřív chtělo udělat pravý opak
před 55 minutamiNěmci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
včeraVracející se Honda Prelude poprvé ukázala svůj interiér. Od pohledu je to zklamání, detaily ale potěší
včeraZájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
včeraArabský majitel McLarenu spojil slavnou automobilku s dosud neznámým startupem, působí to jako zoufalý pokus o záchranu
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.04. 23:01 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.04. 22:01 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 04.04. 19:13 - mlunovozík
- BMW Divize 04.04. 15:41 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.04. 14:08 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.03. 20:18 - řidičBOB
- Onboard videa 04.03. 19:57 - řidičBOB
- Samosvorné diferenciály pro BMW 04.03. 17:10 - pavproch