Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GT 2017 dostal několik novinek, vyšší výkon i kupé ve verzi GT C
9.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Celá řada GT dostala novou masku. Za tou se skrývá 476 koní v základu, novinka v nabídce pak dostala dokonce 557 koní.
Na letošní rok připadají oslavy 50. výročí založení AMG. Byť u toho Mercedes sám nebyl, do oslav se pouští s vervou a dárky začal nadělovat již nyní. Na autosalonu v Detroitu nám tak představil inovovanou řadu Mercedesu-AMG GT, jejímž hlavním poznávacím znamením je nová čelní maska zvaná AMG Panamericana.
Ta je odvozena od závodního speciálu GT3 a vůz nedělá pouze opticky širším, ale zároveň přispívá k lepšímu chlazení pohonné jednotky. To je jistě důležité, neboť čtyřlitrový osmiválec twin-turbo prošel posilovnou a dává vyšší výkon než dříve. U základní verze nyní na zadní kola míří 476 koní, tedy o čtrnáct více, a to jak u kupé, tak u roadsteru. Oba modely tak stovku zvládnou za rovné 4 sekundy bez ohledu na různou hmotnost (1 540 vs 1 595 kg).
Dále v řadě stojí provedení GT S, které je k dispozici pouze jako kupé. Zde přitom výkon stoupl z 510 na 522 koní, což v kombinaci s 1 570 kilogramy vede ke sprintu na stovku za 3,8 sekundy a nejvyšší rychlosti 310 km/h. Tento model je vybaven jízdním režimem Race, základ si musí vystačit pouze s módy Comfort, Sport, Sport Plus a Individual.
Nyní již přistupujeme k opravdové novince, a sice k Mercedesu-AMG GT C. Tato verze byla dosud známa pouze jako roadster, nyní je však možné mít 557 koní s plechovou střechou nad hlavou. Kupé i roadster se liší hmotností (1 625 vs 1 660 kg), sprint na stovku ale zvládají za shodné 3,7 sekundy.
Nejvýše stojí GT R, u nějž již k žádným modifikacím nedošlo. Stále má výkon 585 koní, a stovku umí za 3,6 sekundy. Jeho nejvyšší rychlost je 318 km/h, čímž „eRko“ překonává základní model o 14 kilometrů v hodině. Spotřeba řady se pak pohybuje mezi 9,4 až 11,4 l/100 km.
Zpět ale k novinkám spočívajících hlavně v příchodu kupé GT C. To má o 57 milimetrů rozšířené zadní blatníky, které ukrývají šířeji rozkročená kola a řiditelnou zadní nápravu. Standardní jsou také adaptivní tlumiče nebo elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál. Ten ovšem mají v základní výbavě také modely GT S a GT R.
GT C bude zpočátku k mání v exkluzivní výbavě Edition 50, která odkazuje na již zmiňované 50. výročí. Oproti standardu přitom zákazníci mohou vybírat mezi šedým a bílým lakem, který doplňují prvky vyvedené v černém chromu. V tomto odstínu jsou lakována také kola, zatímco dovnitř se nastěhovalo stříbrně-černé čalounění.
Pro celou řadu AMG GT je pak nově k mání aplikace AMG Track Pace, která dokáže zaznamenat podrobná telemetrická data a uschovat je pro pozdější použití. Řidiči si mohou nahrávat i samotné profily okruhů a je možné také pořídit vizuální záznam. Vše je přitom možné následně sdílet s ostatními přes Facebook či YouTube.
O cenách Mercedes prozatím nemluví, facelifty ale obvykle ceníky razantněji nemění. Nové kupé GT C zamíří mezi varianty GT S a GT R, přičemž provedení Edition 50 bude bezesporu dražší než vůz nabízený posléze se standardní výbavou.
Mercedes-AMG GT dostal novou čelní masku a více koní. Kupé je navíc nově k mání ve verzi GT C s 557 koňmi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 32 minutami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva