Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GLE 63 Coupe: vyzyvatel X6 M plně odhalen, má až 585 koní
12.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Konkurence pro BMW X6 M dorazí tradičně ve dvou verzích. Obě budou mít aktivní podvozek a hodně výbavy.
Nový Mercedes-Benz GLE Coupe jsme si mohli představit již před měsícem. V té době však vrchol nabídky končil modelem 450 AMG Sports, který pod kapotou ubytoval třílitrový benzinový šestiválec, jehož 367 koní a 520 Nm přenáší na všechna čtyři kola devítistupňová automatická převodovka. Nově tu ovšem máme novou vlajkovou loď, a sice provedení GLE 63 AMG Coupe, které se stejně jako zbytek nabídky nového GLE ukazuje na autosalonu v Detroitu.
Hlavní rozdíl oproti dříve představeným modelům můžeme hledat pod kapotou, kde nakonec skutečně nenajdeme nový čtyřlitrový osmiválec, nýbrž 5,5litrové bi-turbo. To bude k dispozici hned ve dvou verzích, přičemž u standardního provedení má produkovat 558 koní a 700 Nm točivého momentu. Vrcholná verze GLE 63 AMG S Coupe pak byla naladěna na 585 koní a 760 Nm, jež jsou k dispozici v rozmezí 1 750 až 5 250 ot./min.
S tímto výkonem míří třícípá hvězda na svou hlavní konkurenci, a to BMW X6 M osazené 4,4litrovým osmiválcem o výkonu 575 koní a točivém momentu 750 Nm. Divit bychom se proto neměli shodnému zrychlení z klidu na stovku za 4,2 sekundy, méně výkonné provedení Mercedesu je pak o desetinu pomalejší. V rámci spotřeby ovšem máme počítat s 11,9 litry na 100 kilometrů u obou modelů.
Veškerý výkon vždy míří skrze sedmistupňový automat na všechna čtyři kola, přičemž upřednostňována je zadní náprava v poměru 40:60. Řidič má mimo to k dispozici hned pětici jízdních režimů (Slippery, Individual, Comfort, Sport a Sport Plus), kdy první z nich je určen zasněženým, zledovatělým nebo prachem pokrytým vozovkám. U druhého pak můžete specifikovat nastavení dle vlastních priorit.
V případě vzduchového podvozku je možné počítat s reakcemi na aktuální rychlost, kdy při vyšším tempu dochází ke snížení světlé výšky. V každém rohu navíc nechybí individuální tlumiče, jež reagují na natočení volantu, náklon karoserie či informace senzorů brzdového či plynového pedálu. Na obou nápravách pak najdeme aktivní stabilizátory, jež zrychlují průjezd zatáčkami.
Počítat můžeme také s 390milimetrovými předními a 345milimetrovými zadními vrtanými kotouči, jež u základního provedení doplňují stříbrné a u verze AMG S červeně lakované třmeny. Rozdílné je rovněž obutí, kdy méně výkonný model dostal 21palcová kola s pneumatikami o rozměru 285/45 vpředu a 325/40 vzadu. „Esko“ pak dostalo dvaadvacítky s gumami o rozměru 285/40, resp. 325/35.
Tím jsme se dostali ke vzhledu, který se od standardního GLE Coupe odlišuje hlavně v oblasti nárazníků. Ty se pyšní mohutnějšími ventilačními otvory, mimo to jsou pak standardem LEDkové světlomety. Vzadu nechybí čtveřice koncovek výfuku, přičemž standardní provedení je možné nahradit sportovním. Mimo to můžete sáhnout rovněž po karbonovém krytu motoru.
Standardem jsou pro změnu hlavně bezpečnostní systémy zahrnující autonomní brzdění či asistenta pomáhajícího s jízdou při silném bočním větru. Dále lze počítat s elektricky výklopnou zádí, zpětnou kamerou, vyhřívanými předními sedadly čalouněnými kůží nappa, sportovním volantem se zploštělou spodní částí nebo hliníkovými pádly řazení pod volantem.
Uprostřed přístrojového štítu dekorovaného karbonem se pak nachází 4,4palcový multifunkční displej, kde lze mimo jiné navolit třeba stopky pro měření časů na okruhu. Tím nám tisková zpráva končí, bližší informace o cenách se zřejmě dozvíme až blíže k letnímu zahájení prodeje.
Mercedes-Benz GLE 63 AMG Coupe dorazí ve dvou verzích, kdy silnější provedení S dostane 585 koní a 760 Nm točivého momentu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Živá témata na fóru
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:09 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB