Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GLC 63 a GLC 63 Coupe: malé SUV dostalo V8, jede jako supersport
5.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Je libo dělat stovku pod 4 s v SUV? To teď umí základní GLC i od něj odvozené Coupe s osmiválcem produkujícím 476 nebo 510 koní.
Pokud jste celý život toužili po malém SUV, které by poháněl osmiválec, je vaše čekání u konce. Mercedes udělal něco, co u GLK nešlo. Jeho nástupce s označením GLC osadil čtyřlitrovou jednotku twin-turbo, která u AMG pohání prakticky vše od třídy C až po supersportovní AMG GT. Agregát byl v tomto případě naladěn na 476 a 510 koní, přičemž nalézt jej můžete pod kapotou základního GLC i GLC Coupe.
U obou karosářských variant osmiválec spolupracuje s devítistupňovým automatem vybaveným automatickými meziplyny. Umí i podřazení o několik rychlostí najednou. Na automat navazuje pohon všech kol 4Matic+ zahrnující elektromechanicky ovládanou mezinápravovou spojku a samosvorný zadní diferenciál.
V základní variantě má výkon 476 koní a 650 Nm, stovku GLC i GLC Coupe pokoří za 4 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 250 km/h. Provedení S disponující 510 koňmi a 700 Nm je o chloupek rychlejší, akcelerace v jeho případě trvá pouze 3,8 sekundy. Nejvyšší rychlost se již nemění, přičemž prozatím zveřejněný seznam příplatků nezahrnuje sadu AMG Driver‘s Package, která by umožnila posunutí omezovače o trochu výše. To samozřejmě neznamená, že by ji GLC nakonec nemohlo dostat, nicméně s ohledem na nemalou hmotnost (1 925 až 1 945 kg) ji možná značka v rámci bezpečí vážně nenabídne.
Ve standardní výbavě jsou u všech variant volitelné jízdní režimy Comfort, Sport, Sport+. GLC 63 S a GLC 63 S Coupe mají navíc režim Race. Jejich volba ovlivňuje odezvu plynového pedálu a rychlost řazení automatu. Také vzduchový podvozek lze přizpůsobit, pro něj jsou připraveny režimy Comfort, Sport a Sport+, dvěma módy (Comfort a Sport) disponuje i adaptivní posilovač řízení.
Čelním partiím dominuje maska Panamericana, která je již běžným poznávacím znamením modelů AMG. Doplňují ji agresivnější nárazníky, mohutnější boční prahy, střešní spoiler (či křidélko na hraně zavazadelníku u Coupe) nebo dvojice chromových koncovek výfuku na každé straně. Do nafouknutých blatníků se u základní varianty nastěhovala 19" kola s pneumatikami o rozměru 235/55 vpředu a 255/50 vzadu. U provedení S najdeme dvacítky a obutí 265/45, respektive 295/40.
V interiéru hrají hlavní roli sportovní sedadla čalouněná mikrovláknem Dinamica, kůže je ale za příplatek. Navíc se také platí za sportovní výfukový systém, sadu AMG Night Package zahrnující černě lakované doplňky či karbonové detaily. Objednat lze také 21" kované ráfky, které jsou součástí standardu u úvodní edice Edition 1. Ta mimo jiné dostane i boční grafické polepy, aerodynamický paket či černou kůži uvnitř.
Živý debut je naplánován na autosalon v New Yorku, který startuje v příštím týdnu. Objednávky je začnou prodejci přijímat od 16. června, na první vozy ovšem budou muset zákazníci počkat až do září.
Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic a GLC 63 S 4Matic Coupe
Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic
Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic Coupe
Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic Coupe Edition 1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024 - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21.12.2024 - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva