Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi
1.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
GLC Coupe se konečně dočkalo ostřejší verze. Ta je přímo namířena proti X4 M40i, které vyrovnává i zrychlením z klidu na stovku.
Stylovou variantu Mercedesu GLC jsme si oficiálně mohli představit již letos v březnu. Kupodivu však ne na počátku měsíce na autosalonu v Ženevě, místo toho s ní třícípá hvězda vyrukovala až v jeho závěru. GLC Coupe totiž za místo své premiéry nezvolilo Evropu, ale americký New York. Starý kontinent ovšem víření bubnů nakonec ušetřen nebude, neboť do Paříže dorazí ostřejší provedení od AMG.
Na osmiválcovou variantu prozatím můžeme zapomenout, místo toho tu máme model GLC 43 4Matic Coupe, který se pyšní nadvakrát přeplňovaným třílitrem V6. Ten produkuje 367 koní a 520 Nm točivého momentu, jenž na všechna čtyři kola (ovšem s favorizací zadní nápravy v poměru 31:69) přenáší devítistupňová automatická převodovka s poladěným softwarem.
Toto hnací ústrojí je kombinované s hmotností 1 855 kilogramů (i s náplněmi a řidičem), pročež tu máme zrychlení z klidu na stovku za 4,9 sekundy a nejvyšší rychlost obligátně omezenou na 250 km/h. Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe, jak zní celý název novinky, tak plně vyrovnává konkurenční BMW X4 M40i, přičemž spotřeba dle NEDC činí 8,4 l/100 km.
Jen motorem se ovšem novinka od standardních verzí neliší, dále je třeba zmínit poladěný sportovní podvozek Air Body Control. Mimo to dorazily adaptivní tlumiče či sportovně kalibrované řízení, stejně jako efektivnější brzdy. Ty přední počítají s 360milimetrovými kotouči a čtyřpístkovými třmeny, vzadu pak najdeme 320milimetrové kotouče a jednopístky.
Jen u sportovní jízdy ovšem GLC 43 Coupe nechce zůstat, pročež tu máme schopnost brodit se až 300milimetrovými toky či nájezdový úhel 19,8 stupně vpředu a 20,8 stupně vzadu. Vyjma toho pak novinka třícípé hvězdy zvládá utáhnout až 2 460 kg vážící přívěs. Tím jsme se ovšem dostali na konec výčtu mechanických změn, zamířit tak můžeme k vizuálu.
Ten počítá zejména s 19palcovými koly a pneumatikami o rozměru 235/55 vpředu a 255/50 vzadu, za příplatek je ovšem možné dostat až 21palcové obutí. Dorazila také „diamantová“ čelní maska, chromové detaily či čtveřice koncovek výfuku, zatímco dovnitř zamířily červené kontrastní detaily, hliníkové dekory či přední sportovní sedadla.
Ve finále pak jen dodáme, že prodej v Evropě odstartuje ještě letos v prosinci, zbytek světa si ovšem bude muset počkat až na první čtvrtletí roku příštího. Větší trpělivostí se pak budou muset obrnit fanoušci osmiválcového provedení, které sice je ve vývoji, ale očekávat jej nejspíše můžeme až za nějaké dva roky.
GLC Coupe konečně dorazilo ve variantě AMG, prozatím pouze šestiválcové. Osmiválcové provedení však již je ve vývoji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva