Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi

GLC Coupe se konečně dočkalo ostřejší verze. Ta je přímo namířena proti X4 M40i, které vyrovnává i zrychlením z klidu na stovku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi

1.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

GLC Coupe se konečně dočkalo ostřejší verze. Ta je přímo namířena proti X4 M40i, které vyrovnává i zrychlením z klidu na stovku.

Stylovou variantu Mercedesu GLC jsme si oficiálně mohli představit již letos v březnu. Kupodivu však ne na počátku měsíce na autosalonu v Ženevě, místo toho s ní třícípá hvězda vyrukovala až v jeho závěru. GLC Coupe totiž za místo své premiéry nezvolilo Evropu, ale americký New York. Starý kontinent ovšem víření bubnů nakonec ušetřen nebude, neboť do Paříže dorazí ostřejší provedení od AMG.

Na osmiválcovou variantu prozatím můžeme zapomenout, místo toho tu máme model GLC 43 4Matic Coupe, který se pyšní nadvakrát přeplňovaným třílitrem V6. Ten produkuje 367 koní a 520 Nm točivého momentu, jenž na všechna čtyři kola (ovšem s favorizací zadní nápravy v poměru 31:69) přenáší devítistupňová automatická převodovka s poladěným softwarem.

Toto hnací ústrojí je kombinované s hmotností 1 855 kilogramů (i s náplněmi a řidičem), pročež tu máme zrychlení z klidu na stovku za 4,9 sekundy a nejvyšší rychlost obligátně omezenou na 250 km/h. Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe, jak zní celý název novinky, tak plně vyrovnává konkurenční BMW X4 M40i, přičemž spotřeba dle NEDC činí 8,4 l/100 km.

Jen motorem se ovšem novinka od standardních verzí neliší, dále je třeba zmínit poladěný sportovní podvozek Air Body Control. Mimo to dorazily adaptivní tlumiče či sportovně kalibrované řízení, stejně jako efektivnější brzdy. Ty přední počítají s 360milimetrovými kotouči a čtyřpístkovými třmeny, vzadu pak najdeme 320milimetrové kotouče a jednopístky.

Jen u sportovní jízdy ovšem GLC 43 Coupe nechce zůstat, pročež tu máme schopnost brodit se až 300milimetrovými toky či nájezdový úhel 19,8 stupně vpředu a 20,8 stupně vzadu. Vyjma toho pak novinka třícípé hvězdy zvládá utáhnout až 2 460 kg vážící přívěs. Tím jsme se ovšem dostali na konec výčtu mechanických změn, zamířit tak můžeme k vizuálu.

Ten počítá zejména s 19palcovými koly a pneumatikami o rozměru 235/55 vpředu a 255/50 vzadu, za příplatek je ovšem možné dostat až 21palcové obutí. Dorazila také „diamantová“ čelní maska, chromové detaily či čtveřice koncovek výfuku, zatímco dovnitř zamířily červené kontrastní detaily, hliníkové dekory či přední sportovní sedadla.

Ve finále pak jen dodáme, že prodej v Evropě odstartuje ještě letos v prosinci, zbytek světa si ovšem bude muset počkat až na první čtvrtletí roku příštího. Větší trpělivostí se pak budou muset obrnit fanoušci osmiválcového provedení, které sice je ve vývoji, ale očekávat jej nejspíše můžeme až za nějaké dva roky.


Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi - 1 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 01Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi - 2 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 02Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi - 3 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 03Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi - 4 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 04Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi - 5 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 05Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi - 6 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 06Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi - 7 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 07Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi - 8 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 08Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi - 9 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 09Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi - 10 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 10Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi - 11 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 11Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi - 12 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 12Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi - 13 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 13Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi - 14 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 14Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi - 15 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 15Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi - 16 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 16Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi - 17 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 17Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi - 18 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 18Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi - 19 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 19Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi - 20 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 20Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi - 21 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 21Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi - 22 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 22Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi - 23 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 23Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi - 24 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 24Mercedes-AMG GLC 43 Coupe je venku, na BMW X4 útočí 367 koňmi - 25 - Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe prvni sada 25
GLC Coupe konečně dorazilo ve variantě AMG, prozatím pouze šestiválcové. Osmiválcové provedení však již je ve vývoji

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.