Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG E 43 2016 je venku. Má 401 koní a nedává to znát
11.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Skromnější sportovní provedení zvládne díky výkonnějšímu šestiválci stovku za 4,6 s. Má také poladěný podvozek, vzhled byl přiostřen jen lehce.
Novou třídu E jsme si mohli představit již před delší dobou. Není tedy překvapením, že německý sedan můžete také objednávat, a to dokonce i na českém trhu. Prozatímní nabídka variant ovšem není až tak široká. Mercedes ovšem přislíbil příchod řady verzí, mezi nimiž nebudou chybět ani modely z Affalterbachu. Na osmiválcové provedení sice ještě budeme chvíli čekat, šestiválcová varianta E 43 AMG však počítá s debutem na newyorském autosalonu, který se koná za dva týdny. Virtuálně si ji ovšem můžeme představit již nyní.
Vzhled prozatím necháme stranou, místo toho se rovnou vrhneme pod kapotu. Potvrzeny totiž byly veškeré spekulace o příchodu výkonnější pohonné jednotky, než jakou byl přeplňovaný tříllitrový šestiválec dosud. Namísto obvyklých 367 koní jich nově produkuje 401 v 6 100 otáčkách. Tento výkon pak doplňuje 520 Nm dostupných v rozmezí 2 500 a 5 000 ot./min., devítistupňový automat a suchá/mokrá hmotnost 1 765 kg, respektive 1 840 kg.
Dále tu máme systém pohonu všech kol 4Matic upřednostňující za normálních okolností zadní nápravu v poměru 31:69. S touto kombinací zrychlí verze E 43 AMG na stovku za 4,6 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí elektronicky omezenou na obligátních 250 km/h. Dodat přitom můžeme, že této jízdní dynamiky dosahuje novinka Mercedesu zejména díky onomu navýšení výkonu, jenž mají na svědomí větší turbodmychadla a nová řídicí jednotka.
Kromě pohonného ústrojí se u třícípé hvězdy podívaly také na podvozek, v jehož případě je standardem adaptivní sportovní zavěšení AMG Airmatic. Nechybí ani variabilní posilovač řízení nebo efektivnější brzdný systém s většími kotouči s vnitřním chlazením. Zvenčí se pak Mercedes-AMG E 43 tváří jako další ze skoro dokonalých továrních sleeperů, zvláště ve vyobrazeném černém laku. Nejsou zde totiž žádné honosné prvky naznačující už nemalý potenciál pod kapotou.
Zmínit tedy můžeme pouze nová 19palcová litá kola, se kterými dorazila tzv. diamantová čelní maska, přepracovaný čelní nárazník s většími vstupy vzduchu nebo zadní difuzor, který rámuje čtveřice koncovek výfuku. Máme tu také zvýrazněnou hranu zavazadlového prostoru, tím ale venkovní proměna končí. Uvnitř pak můžeme zaznamenat především specifický přístrojový štít uschovaný za sportovním volantem nebo kontrastní červené švy.
Více se nejspíše třícípá hvězda o novém modelu rozhovoří v New Yorku, kde bychom se mohli dozvědět první ceny či datum zahájení prodeje. V Evropě by verze E 43 AMG měla být ještě letos (velmi pravděpodobně dokonce ještě v létě), takoví Američané si ovšem budou muset počkat až na počátek příštího roku.
Mercedes-AMG E 43 4Matic dostal do vínku výkonnější provedení šestiválce, díky jehož 401 koním pokoří stovku za 4,6 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 47 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva