Mercedes-AMG E 43 2016 je venku. Má 401 koní a nedává to znát

Skromnější sportovní provedení zvládne díky výkonnějšímu šestiválci stovku za 4,6 s. Má také poladěný podvozek, vzhled byl přiostřen jen lehce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes-AMG E 43 2016 je venku. Má 401 koní a nedává to znát

11.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes-AMG E 43 2016 je venku. Má 401 koní a nedává to znát

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Skromnější sportovní provedení zvládne díky výkonnějšímu šestiválci stovku za 4,6 s. Má také poladěný podvozek, vzhled byl přiostřen jen lehce.

Novou třídu E jsme si mohli představit již před delší dobou. Není tedy překvapením, že německý sedan můžete také objednávat, a to dokonce i na českém trhu. Prozatímní nabídka variant ovšem není až tak široká. Mercedes ovšem přislíbil příchod řady verzí, mezi nimiž nebudou chybět ani modely z Affalterbachu. Na osmiválcové provedení sice ještě budeme chvíli čekat, šestiválcová varianta E 43 AMG však počítá s debutem na newyorském autosalonu, který se koná za dva týdny. Virtuálně si ji ovšem můžeme představit již nyní.

Vzhled prozatím necháme stranou, místo toho se rovnou vrhneme pod kapotu. Potvrzeny totiž byly veškeré spekulace o příchodu výkonnější pohonné jednotky, než jakou byl přeplňovaný tříllitrový šestiválec dosud. Namísto obvyklých 367 koní jich nově produkuje 401 v 6 100 otáčkách. Tento výkon pak doplňuje 520 Nm dostupných v rozmezí 2 500 a 5 000 ot./min., devítistupňový automat a suchá/mokrá hmotnost 1 765 kg, respektive 1 840 kg.

Dále tu máme systém pohonu všech kol 4Matic upřednostňující za normálních okolností zadní nápravu v poměru 31:69. S touto kombinací zrychlí verze E 43 AMG na stovku za 4,6 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí elektronicky omezenou na obligátních 250 km/h. Dodat přitom můžeme, že této jízdní dynamiky dosahuje novinka Mercedesu zejména díky onomu navýšení výkonu, jenž mají na svědomí větší turbodmychadla a nová řídicí jednotka.

Kromě pohonného ústrojí se u třícípé hvězdy podívaly také na podvozek, v jehož případě je standardem adaptivní sportovní zavěšení AMG Airmatic. Nechybí ani variabilní posilovač řízení nebo efektivnější brzdný systém s většími kotouči s vnitřním chlazením. Zvenčí se pak Mercedes-AMG E 43 tváří jako další ze skoro dokonalých továrních sleeperů, zvláště ve vyobrazeném černém laku. Nejsou zde totiž žádné honosné prvky naznačující už nemalý potenciál pod kapotou.

Zmínit tedy můžeme pouze nová 19palcová litá kola, se kterými dorazila tzv. diamantová čelní maska, přepracovaný čelní nárazník s většími vstupy vzduchu nebo zadní difuzor, který rámuje čtveřice koncovek výfuku. Máme tu také zvýrazněnou hranu zavazadlového prostoru, tím ale venkovní proměna končí. Uvnitř pak můžeme zaznamenat především specifický přístrojový štít uschovaný za sportovním volantem nebo kontrastní červené švy.

Více se nejspíše třícípá hvězda o novém modelu rozhovoří v New Yorku, kde bychom se mohli dozvědět první ceny či datum zahájení prodeje. V Evropě by verze E 43 AMG měla být ještě letos (velmi pravděpodobně dokonce ještě v létě), takoví Američané si ovšem budou muset počkat až na počátek příštího roku.


Mercedes-AMG E 43 2016 je venku. Má 401 koní a nedává to znát - 1 - Mercedes-AMG E 43 2016 prvni sada 01Mercedes-AMG E 43 2016 je venku. Má 401 koní a nedává to znát - 2 - Mercedes-AMG E 43 2016 prvni sada 02Mercedes-AMG E 43 2016 je venku. Má 401 koní a nedává to znát - 3 - Mercedes-AMG E 43 2016 prvni sada 03Mercedes-AMG E 43 2016 je venku. Má 401 koní a nedává to znát - 4 - Mercedes-AMG E 43 2016 prvni sada 04Mercedes-AMG E 43 2016 je venku. Má 401 koní a nedává to znát - 5 - Mercedes-AMG E 43 2016 prvni sada 05Mercedes-AMG E 43 2016 je venku. Má 401 koní a nedává to znát - 6 - Mercedes-AMG E 43 2016 prvni sada 06Mercedes-AMG E 43 2016 je venku. Má 401 koní a nedává to znát - 7 - Mercedes-AMG E 43 2016 prvni sada 07Mercedes-AMG E 43 2016 je venku. Má 401 koní a nedává to znát - 8 - Mercedes-AMG E 43 2016 prvni sada 08Mercedes-AMG E 43 2016 je venku. Má 401 koní a nedává to znát - 9 - Mercedes-AMG E 43 2016 prvni sada 09Mercedes-AMG E 43 2016 je venku. Má 401 koní a nedává to znát - 10 - Mercedes-AMG E 43 2016 prvni sada 10Mercedes-AMG E 43 2016 je venku. Má 401 koní a nedává to znát - 11 - Mercedes-AMG E 43 2016 prvni sada 11Mercedes-AMG E 43 2016 je venku. Má 401 koní a nedává to znát - 12 - Mercedes-AMG E 43 2016 prvni sada 12Mercedes-AMG E 43 2016 je venku. Má 401 koní a nedává to znát - 13 - Mercedes-AMG E 43 2016 prvni sada 13Mercedes-AMG E 43 2016 je venku. Má 401 koní a nedává to znát - 14 - Mercedes-AMG E 43 2016 prvni sada 14Mercedes-AMG E 43 2016 je venku. Má 401 koní a nedává to znát - 15 - Mercedes-AMG E 43 2016 prvni sada 15Mercedes-AMG E 43 2016 je venku. Má 401 koní a nedává to znát - 16 - Mercedes-AMG E 43 2016 prvni sada 16Mercedes-AMG E 43 2016 je venku. Má 401 koní a nedává to znát - 17 - Mercedes-AMG E 43 2016 prvni sada 17
Mercedes-AMG E 43 4Matic dostal do vínku výkonnější provedení šestiválce, díky jehož 401 koním pokoří stovku za 4,6 sekundy

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.