Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG C 63 Coupé plně odhalen, i s 1 800 kg dá stovku za 3,9 s
20.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Céčkové kupé není navzdory své subtilní vizáži zrovna lehkým autem. Má ale také 510 koní a s nimi se dokáže až na 290 km/h.
Jak bylo ohlášeno, tak se i stalo. Třícípá hvězda před pár hodinami oficiálně odhalila nový Mercedes-AMG C 63 Coupé, který se stejně jako běžnější varianty ukáže naživo v září na autosalonu ve Frankfurtu. Do prodeje ovšem zamíří až v březnu příštího roku, v případě zájmu se tedy budete muset obrnit menší trpělivostí. Cena prozatím známa není, nejspíše však naroste nad 2 038 850 Kč, kterou dáte za sedan třídy C poladěný divizí AMG z Affalterbachu.
Stejně jako v případě čtyřdveřového sourozence naleznete také u kupé pod kapotou čtyřlitrový osmiválec twin-turbo, který v základním provedení posílá na zadní kola 476 koní a 650 Nm točivého momentu. Ve spolupráci s dvouspojkovou převodovkou AMG Speedshift MCT stovku pokoří za rovné čtyři sekundy, přičemž se rozjede na 250 km/h, kdy zasáhne elektrický omezovač. V rámci spotřeby pak normy naznačují žíznivost 8,6 až 8,9 l/100 km.
Výkonnější model C 63 S Coupé dostal do vínku stejnou sedmistupňovou převodovku i motor, ten ovšem produkuje 510 koní a 700 Nm. Stokilometrové mety tak dosáhnete již za 3,9 sekundy, nejvyšší rychlost i spotřeba však kopírují hodnoty méně potentního provedení. V obou případech ovšem můžete sáhnout po paketu AMG Driver’s Package, díky kterému je možné posunout omezovač až na 290 km/h.
Jakkoliv přitom dané hodnoty naznačují nemalý potenciál, je třeba upozornit na nemalou hmotnost. V kombinaci s řidičem, jeho zavazadlem a palivovou nádrží naplněnou na 90 procent totiž méně výkonný model váží nemalých 1 785 kg, verze S je pak dokonce ještě o patnáct kilogramů těžší. Pokud tedy zvažujete okruhové využití, připravte se na to, že brzdy a pneumatiky vám děkovat nebudou.
Tím vás od dané kratochvíle nechceme odrazovat, koneckonců k dispozici máte zadní samosvorný diferenciál (s menším výkonem je spjat mechanický, s vyšším elektronický), širší rozchod kol vpředu i vzadu a specifická kola i obutí. Základní varianta dostala do vínku osmnáctky a pneumatiky o rozměru 255/40 a 285/35, výkonnější model pak devatenáctky a gumy o rozměru 255/35 a 285/30.
Ve srovnání se základním kupé pak byla upravena také karoserie. Širší rozchod kol si vyžádal nafouknutí blatníků, vpředu je tak verze AMG širší o 64 a vzadu o 66 mm. O šedesát milimetrů je delší hliníková kapota, která navíc byla usazena trochu níže. S plebejskými příbuznými tak model z Affalterbachu sdílí pouze dveře, střechu a víko zavazadelníku, které je ovšem ozdobeno spoilerem.
Dále tu máme sportovní výfukový systém se čtveřicí koncovek výfuku, které rámují zadní difuzor, rozšířené boční prahy či agresivnější čelní nárazník s lízátkem, jež redukuje vztlak na přední nápravě. Za dalším odklonem od standardu však již musíme do kabiny, kde najdeme sportovní sedadla čalouněná kombinací mikrovlákna a kůže.
Za příplatek je ovšem možné sáhnout po sedácích Performance, která jsou ukotvena níže a poskytují větší boční oporu. Stejně tak mezi doplňky najdete i sportovnější výfukový systém, jehož tón upravuje tlačítko ovládající škrticí klapku. Mimo to je pak možné ještě navolit celou řadu bezpečnostních systémů. Více už vám pro dnešek nepovíme, leccos ale doplní přiložené fotky a video.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Třícípá hvězda prozatím poslala do světa pouze fotky a video Mercedesu-AMG C 63 S Coupé. Na snímky méně výkonné verze si tak musíme počkat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 10 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 11 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva