Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG C 43 4Matic Coupe: odvar z AMG udělá stovku za 4,7 s
24.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mezistupeň mezi standardní nabídkou a osmiválcovými modely AMG dostal od všeho trochu. Pod kapotou mu pak bije třílitrový šestiválec.
Před pár týdny Mercedes oznámil, že ruší řadu AMG Sport a modely osazené šestiválcem twin-turbo bude dále nabízet přímo pod hlavičkou sportovní divize z Affalterbachu. Z obchodního hlediska takové rozhodnutí samozřejmě dává smysl, neboť zákazníci budou dozajista sahat raději po pravověrném AMG než po nějakém „levobočkovi“. Nicméně ona třílitrová pohonná jednotka rozhodně nevzniká stejným způsobem jako osmiválce montované dle hesla „jeden muž, jeden motor“. Je tedy zjevné, že tady jde tedy hlavně o marketing.
Potvrzením výše zmíněného je aktuální odhalení nového Mercedesu-AMG C 43 4Matic Coupe. Stran pohonného ústrojí se totiž tato novinka oproti standardní nabídce víceméně neliší. Máme tu sice sportovní bodykit, nicméně tím je možné za příplatek osadit kupříkladu i dieselové modely. Novinka tedy reálně není zase tak velkou novinkou, jak ji Mercedes prezentuje, okolnostem spojeným se zrodem nového modelu se ale dále věnovat nebudeme. Pojďme se tedy podívat na samotný vůz.
Ten se zvenčí pyšní specifickými nárazníky, kdy ten přední zdobí větší vstupy vzduchu a zadní pro změnu stříbrně lakovaný difuzor. Ve srovnání s osmiválcovým modelem jsou tu drobné nuance, těch si ale nikdo nevšimne. Společnost jim pak dělá tzv. diamantová čelní maska, která je regulérním vozům AMG upřena, zmínit můžeme i specifická 18palcová litá kola. Uvnitř je pak možné počítat s volantem se zploštělou spodní částí, sportovními sedadly částečně čalouněnými mikrovláknem, ozdobnými červenými švy či pásy ve stejném odstínu.
V motorovém prostoru najdeme zmíněný přeplňovaný šestiválec, který byl naladěn na 367 koní a 520 Nm točivého momentu. Jeho výkon přenáší na všechna čtyři kola devítistupňový automat 9G-Tronic, který za standardních okolností upřednostňuje zadní nápravu v poměru 31:69. Stovku s tím vším máte na tachometru za 4,7 sekundy, nejvyšší rychlost pak byla elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.
U třícípé hvězdy dále zapracovali na podvozku, který se již ve standardu pyšní sportovním systémem AMG Ride Control. Nechybí ani volič jízdních režimů AMG Dynamic Select s přednastavenými módy Comfort, Eco, Sport, Sport Plus a Individual, variabilní posilovač řízení nebo účinnější brzdový systém složený z odvrtávaných kotoučů o rozměru 14,2 palce vpředu a 12,6 palce vzadu.
Tím jsme se ale dostali na samotný závěr popisu všech změn, pročež jen můžeme dodat zmínku o ceně. Ta zatím stanovena nebyla, nicméně pohybovat se bude mezi 1 199 110 Kč a 2 044 900 Kč, za které pořídíte Mercedes-Benz C 300, respektive C 63 AMG.
Mercedes-AMG C 43 4Matic Coupe dostal do vínku mix stylistických prvků standardní nabídky a vozů z Affalterbachu. Pod kapotou pak najdeme přeplňovaný šestiválec o výkonu 367 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před hodinou - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 3 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 4 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie