Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko potvrzeno, chce překonat Audi RS3
12.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mercedes a jeho A 45 AMG s pohonem všech kol má spadeno především na Audi RS3, v hledáčku je ale i BMW M135i. Už teď o něm víme mnohé.
Německý koncern Daimler odtajnil pár technických podrobností k připravovanému Mercedesu A 45 AMG. Vůbec první sportovní model z Affalterbachu s motorem uloženým napříč dostane radikálně upravený dvoulitrový čtyřválec série M270, který byste našli také ve standardním modelu A 250. Místo 211 koní ale bude schopen nabídnout až 335 koní a točivý moment „přes 400 newtonmetrů“.
„Našim cílem bylo vyrovnat se s větším pětiválcovým turbomotorem použitým v RS3,“ řekl pro britský Autocar Tobias Mörs, šéf vývoje AMG. To se téměř podařilo, Audi ve svém über-hatchbacku nabízí 340 koní a 450 newtonmetrů, což jsou čísla velmi blízká také novému BMW M135i s 320 koňmi a identickým točivým momentem 450 Nm.
Novinka srovná krok se zbytkem německé prémiové nižší střední třídy nejen svými výkony, ale také technikou. Mercedes A 45 AMG totiž dostane sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku 7G-DCT a pohon všech kol využívající vícelamelovou spojku Haldex. Aby vůz svým chováním alespoň částečně připomínal zbytek modelů AMG, systém bude pod zatížením posílat výkon především na kola zadní nápravy.
Dynamické parametry novinky potvrzeny nebyly, Autocar nicméně tvrdí, že jejich zdroje v AMG potvrzují čísla podobná BMW M135i. Maximálka 250 km/h je samozřejmost, z 0 na 100 km/h to A 45 potrvá cirka 5,1 sekundy. A protože Mercedes nemůže ignorovat ani pokuty za vyšší než nadlimitní emise, vůz dostane všechny dostupné prvky fungující při normovaných testech spotřeby jako třeba stop-start nebo „chytrý“ management alternátoru. Mercedes tvrdí, že A 45 AMG bude neúspornějším modelem ve svém segmentu, přesná čísla ale prozatím neuvedl.
Ve snaze vytvořit z nejmenšího modelu AMG lídra třídy také co do ovladatelnosti, konstruktéři zásadně přestavěli rovněž zavěšení nejostřejšího Áčka. A 45 AMG dostalo tlustší stabilizátory, tužší pružiny i tlumiče a výrazně byla pozměněna také kvalita silentbloků, a přestože ramena jsou identická s modelem A 250, byl rozšířen rozchod kol na přední i zadní nápravě. Ladění vozu posléze probíhalo kromě jiného také na Nürburgringu, což ostatně potvrzují i mnohé špionážní snímky těžce maskovaného vozu tam pořízené.
Řízení zůstalo spřaženo s elektro-mechanickým posilovačem řízení, ale podle lidí od Mercedesu bylo přepracováno tak, aby byl odpor ve volantu hutnější a kolem středové polohy citlivější. Modifikací prošly i brzdy, které dostaly výkonnější třmeny a odvrtávané, vnitřně chlazené kotouče.
Vůz se bude od svých sourozenců pochopitelně odlišovat také vizuálně. Součástí balíčku bude hlubší přední nárazník s výraznějšími vstupy pro vzduch, vytažené blatníky, jiné prahy, nový zadní nárazník s difuzorem, charakteristické koncovky výfuku nebo střecha prodloužená do zadní odtrhové hrany. Kabina na oplátku dostane výrazná sportovní sedadla.
Nejvýkonnější Mercedes třídy A se na trh dostane počátkem příštího roku za dosud neznámou cenu, odhaduje se ale základní částka přes milion korun.















Vzhled nejmenšího AMG odhalen ještě nebyl, ale logicky se předpokládá, že by mohl vypadat podobně jako sériové Áčko s AMG paketem
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Shořelou obří dopravní loď skutečně celou zapálil elektromobil, ukázalo vyšetřování, úřady jeho výsledky do poslední chvíle tajily
15.11.2025
Seat odhalil vůbec nejrychlejší auto, jaké kdy stvořil. Vyndali z něj omezovač, vy z něj můžete vyndat sedačky
15.11.2025
„Poklad” za 60 tisíc měsíčně: Majitel procitl ze zeleného snu, na tomto autě „provařil” za 3 roky 2 miliony
15.11.2025
Číňané nakonec nabídnou všechno. Teď přichází s luxusním autem, na které si svého času netrouflo ani Audi
15.11.2025
Elektrická Godzilla nebude, automobilka ji odpískala. Prý zkoumá „jiné cesty” kvůli „přehodnocení elektromobilů”
15.11.2025
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
