Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s
12.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(doplněno, + video) 360koňový Mercedes A45 AMG vám můžeme nyní představit se všemi oficiálními fotkami, videem i specifikacemi.
Doplněno 13.2., 11:00: Původně předčasné odhalení ostrého Áčka jsme nyní doplnili kompletními oficiálními materiály a technickými daty.
Oficiální stránka koncernu Daimler AG, zajištující kompletní tiskový servis, se ještě včera věnovala užitkovým nákladním automobilům a autobusům, dnes je aktuální téma poněkud jiné. Přesně jak jsme předpokládali, Mercedes po neplánovaném úniku nejdůležitějších informací a většiny připravených fotografií dlouho neváhal a zveřejnil ke své sportovní novince A45 AMG kompletní zprávu.
Nový ostrý hatchback s třícípou hvězdou na masce chladiče rozhodně nepatří k neočekávaným novinkám. Jeho příchod několikrát avizovala samotná automobilka, design s výraznějšími nárazníky, většími koly a upraveným podvozkem odhalily četné špionážní snímky a informátoři a současně jsme se dověděli také přibližné parametry jeho motoru. Finální, oficiálně potvrzená data se nakonec ukázaly být nepatrně vyšší.
Mercedes původně naznačoval výkon motoru (o hmotnosti 148 kilogramů) 355 koní, nakonec má však jeho hot hatch třídy A až 265 kilowattů, tedy 360 koní při rovných 6 000 otáčkách za minutu a 450 newtonmetrů v rozmezí od 2 250 do 5 000 ot./min. Při objemu 1 991 cm3 to znamená litrový výkon až 181 koní na litr, což ale zase při pohledu na maximální plnicí tlak turbodmychadla nepřekvapuje - do válců umí pumpovat vzduch pod tlakem 1,8 baru. Nejvyšší otáčky agregátu s vrtáním 83 mm a zdvihem 92 mm činí 6 700 ot./min.
Čtyřválec s jedním turbodmychadlem typu twin-scroll pracuje s piezoelektrickými vstřikovači, dostal kovanou klikovou hřídel, kované písty a jiné pístní kroužky snižující tření. Základní komponenty chladícího okruhu pochází podle Mercedesu z modelu SLS AMG, kompletně nový je pak výfukový systém s elektronicky řízenými klapkami regulujícími protitlak, které se rovněž mají postarat o patřičný zvukový doprovod.
Vůz je vybaven sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku AMG Speedshift DCT s řazením pádly pod volantem, která kromě jiného pracuje se synchronizačními kroužky s karbonovým obložením. Na stovku se auto i pomocí pohonu všech kol (AMG 4MATIC s vícelamelovou spojkou) dostane za 4,6 sekundy, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na tradičních 250 km/h.
Přes tyto výkony vychází průměrná spotřeba podle evropského normovaného testu pouze na 6,9 až 7,1 litru na 100 kilometrů (rozpětí závisí patrně od výbav a pneumatik), což je vpravdě neuvěřitelně málo. Vzhledem k metodice proto doporučujeme podívat se později na hodnoty americké EPA, která se reálu přece jen přibližuje poněkud více.
Automobilka změny na podvozku nepopisuje konkrétními čísly, pouze uvádí, že vůz dostal jiné tlumiče, nové pružiny, pevnější stabilizátory, tvrdší silentbloky a tužší svislé čepy řízení. Robustněji dimenzovaná jsou rovněž ložiska a pomocné rámy náprav jsou lépe ukotvené ke karoserii. Značně přepracován byl také brzdový systém. Konstruktéři použili chlazené a odvrtávané kotouče o průměru 350 mm vpředu a 330 mm vzadu. Kola jsou osmnáctipalcová s pneumatikami o rozměru 235/40 R18, za příplatek pak bude Mercedes dodávat devatenáctky.
Rival BMW M135i xDrive a Audi RS3 bude před veřejností oficiálně odhalen na ženevském autosalonu. Objednávky prý začne automobilka přijímat na vybraných trzích již v dubnu, cena už se také párkrát skloňovala. Podle britského Autocaru by měla být někde mezi zmiňovaným mnichovským hatchbackem a strojem z Ingolstadtu, což by znamenalo částku kolem 1,3 milionu korun.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
























Příplatkový sportovní paket, který by měl posunou maximální rychlost vozu z 250 na 270 km/h, automobilka prozatím nepotvrdila
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
dnesStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nejčtenější články
Nejen nesmyslné vize: Šéf výrobce elektromobilů náhle skončil poté, co firma začala prodělávat už přes 7 milionů na každém autě
2.3.2025Dacia vyzývá majitele tisíců aut, aby s nimi raději přestali jezdit, za jízdy jim může upadnout kolo
2.3.2025Cena osmileté Tesly s pouhými 74 tisíci km v aukci krutě ukazuje, co majitelům zbude v rukou z původně zaplacených milionů
2.3.2025Pořádné spalovací motory, dokonce bez turba, tu budou i po roce 2035, už začal vývoj jejich nové generace
2.3.2025Jedinou dodnes krásnou a sotva jetou Škodu s motorem V6 TDI a manuálem nikdo nechce, majitel přesto nesleví ani halíř
2.3.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.31. 22:52 - Zajda
- Policejní kontroly a měření 03.31. 20:01 - stst2
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 19:25 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 03.31. 18:49 - řidičBOB
- Rychlodotazy 03.31. 18:47 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.31. 17:04 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch