Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes Vito 2015: nová generace představena, je levnější i spořivější
29.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá dodávka je k mání s pohonem předních, zadních či všech čtyř kol. Výkon pak dodávají dieselové čtyřválce, dozadu se vejde až 1 369 kg nákladu.
Co jsme na sklonku minulého týdne naznačili, to můžeme dnes dokončit. Německá automobilka s třícípou hvězdou ve znaku totiž včera ve večerních hodinách skutečně odhalila nové Vito. To podle očekávání je vizuálně velmi podobné třídě V, zaměřit se ovšem hodlá spíše na ty zákazníky, kteří touží po praktičnosti. I z toho důvodu většina prodaných exemplářů jistě dostane nelakované nárazníky, které sice naznačují cosi o pěsti v oku, při jejich výměně ovšem váš účet rozhodně nedostane takovou ránu jako v případě, že by je zdobila stejná barva jako zbytek karoserie.
Stran tohoto opatření je pak tou asi nejzajímavější finesou nového Vita pohon. Sáhnout totiž budete moci po předokolce, která bude nejlehčí, nejlevnější a hodí se ideálně k převozu lehčích nákladů. Pro ty těžší pak byla stvořena verze s hnanou zadní nápravou, mimo ni Mercedes-Benz nabídne také model osazený systémem 4x4, který přichází s nejlepší trakcí.
V rámci variability pak bude možné volit ze tří délek vozu, které činí 4 895 mm, 5 140 mm a 5 370 mm. Ve všech třech případech je předchozí generace překonána o 140 milimetrů, do nákladového prostoru tak nyní Vito pobere až 1 369 kilogramů, nejvíce ve své třídě. V tomto případě jde přitom o verzi s pohonem zadních kol, předokolka je lehce handicapována 1 289 kily, na druhou stranu však sama o sobě na váze vykáže při prostřední délce 1 761 kg.
Ještě než přeskočíme do motorového prostoru, neměli bychom opomenout zmínit výšku, která u všech modelů činí 1 910 mm. Nyní ale již můžeme mrknout pod kapotu, kde v případě předokolky dostanete napříč uložené 1,6litrové čtyřválcové turbodiesely. Ten ve verzi 109 CDI produkuje 88 koní, Vito 111 CDI pak má k dispozici o trochu větší výkon - až 114 koní.
Pro modely osazené pohonem zadních kol nebo systémem 4Matic je pak k mání 2,1litrový diesel, který je možné pořídit ve verzích 114 CDI (136 koní), 116 CDI (163 koní) a 119 BlueTec (190 koní). Standardem je přitom pokaždé šestistupňový manuál s výjimkou nejvýkonnější verze, která dostala do vínku sedmistupňový automat. Ten je pro zbytek nabídky za příplatek.
V rámci jízdní dynamiky či spotřeby již Mercedes-Benz tak sdílný nebyl, k dispozici totiž máme pouze jediný údaj. A sice ten pro Vito 116 CDI, jenž by mělo v průměru jezdit za 5,7 l/100 km. Na další detaily si zjevně musíme počkat, momentálně již můžeme zmínit pouze servisní intervaly, které činí 40 000 kilometrů nebo dva roky.
Po stránce cenové pak Vito 109 CDI startuje na německém trhu na sumě 17 990 Eur (cca 495 000 Kč), přičemž ve standardu v takové chvíli nabízí detekci únavy řidiče nebo stabilizaci reagující na boční vítr. K mání jsou ovšem i doplňkové systémy jako automatické parkování nebo vylepšený světelný systém ILS s LEDkami vpředu i vzadu.















































































Mercedes-Benz Vito je k mání ve třech délkách, volit můžete mezi ryze nákladní či osobní verzí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 9 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 10 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
včeraČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva