Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Melkus RS 2000: lehká váha z NDR
5.5.2010 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Vznikem tohoto výjimečného sportovního vozidla se tak trochu vracíme do doby nedávno minulé, kdy u našich spřízněných německých přátel vznikaly závodní speciály Melkus. Na ty se nyní snaží navázat výroba malosériově vyráběného kupé s označení RS 2000.
Zamiřme ale nejdříve trochu do historie. Mnozí z vás si totiž ještě matně vzpomenou na totalitní osmdesátá léta, kdy východoněmecký závodník Heinz Melkus, po zkušenostech se stavbou závodních speciálů, v letech 1979 - 1986 postavil také několik sportovních vozů RS 1000 s motorem Wartburg, schválených pro silniční provoz. Ty byly už ve své době při realitě pořadníku na dvoudobý Trabant či Wartburg hodně velkou kuriozitou a ani dnes neztrácejí nic na své hodnotě.
Novinka nazvaná Melkus RS 2000 se zrodila díky nápadu synů slavného závodníka. Před čtyřmi lety totiž Heinz Melkus zemřel a jeho následovbníci ukázali světu návrhy vlastního sportovního vozu s odkazy na originál. Po prvních porodních bolestech se ale nakonec konstruktéři Lutz Fügener a Jens Timmich totiž namísto vývoje vlastního vozu zaměřili jen na přestavbu Lotusu Elise SC, kterému nechali i původní pohonnou jednotku, čtyřválec Toyota 1,8 VVTL-i s plynule proměnným časováním a měnitelným zdvihem ventilů, doplněný mechanicky poháněným radiálním kompresorem a šestistupňovou ručně řazenou převodovkou. Motor je spolu s ní uložen napříč před zadní nápravou a poskytuje největší výkon 198 kW (270 k) při 7800 1/min. S ním dosahuje lehký (pohotovostní hmotnost pouhých 950 kg) dvousedadlový automobil nejvyšší rychlosti 250 km/h a stovku zvládne za 4,9 s (Elise SC 240 km/h a 0-100 km/h za 4,3 s). Melkus je ovšem o 40 kg těžší, díky výbavě. V interiéru Melkusu tak můžete mít klimatizaci, CD přehrávač, elektrické ovládání oken a zrcátek, dva airbagy, ABS a protiprokluzový systém. A skromný objem vzadu umístěného zavazadlového prostoru o velikosti 225 litrů dvoučlenné posádce na nějaké nezbytnosti stačí.
Technický základ RS 2000 je naprosto shodný s Elise. Slouží pro něj samonosný hliníkový skelet s deformačními prvky a ochrannou klecí, kompozitová karosérie z laminátu a karbonu, dvě dvojice trojúhelníkových příčných ramen, vpředu doplněných o příčný stabilizátor, k tomu strmé řízení bez posilovače a sportovní odpružení. Celek pak vhodně podtrhují kovaná kola s nízkoprofilovými pneumatikami o rozměru 175/55 R16 předu a 225/45 R17 vzadu.
Výroba Melkusu RS 2000 již běží a jak jsme si mohli na stánku v německém Frankfurtu ověřit, vznikne plně rukodělným způsobem jen 25 exemplářů za rok. Zájemci však také musí počítat s poměrně vysokou základní cenou 107 500 eur.





Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Nové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před hodinouBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včeraBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva