Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren Sport Series dorazí hned ve dvou verzích, poté v několika dalších
10.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britské novinky dostanou pokaždé do vínku minimálně 500 koní. Záhy se navíc dočkají bratříčků, kteří přinesou více praktičnosti i otevřenou kabinu.
Ženevský autosalon rozhodně nebyl skoupý na novinky značky McLaren. Představit jsme si tak mohli nejen striktně okruhový P1 GTR, ale rovněž novodobý LongTail. Tedy model 675 LT, který dorazil s vyšším výkonem, nižší hmotností a potenciálem rozdrtit konkurenční Ferrari 488 GTB, jež se na výstavišti Palexpo ukázalo rovněž. My se ovšem již nebudeme ohlížet za minulostí, ale místo toho si posvítíme na budoucnost. Do Ženevy totiž dorazil také šéf značky Mike Flewitt, který se rozpovídal o nově příchozí řadě Sport Series.
Tato novinka se ukáže již příští měsíc na autosalonu v New Yorku, přičemž hned zkraje nám McLaren neodhalí pouze jeden model, ale rovnou dva. V obou případech půjde o kupátka, jež mají být postaveny na bázi lehce upraveného karbonového šasí MonoCell, přičemž obě se budou pyšnit také vzhůru výklopnými dveřmi, sedmistupňovým dvouspojkovým automatem a 3,8litrovým osmiválcem twin-turbo naladěným na nižší výon.
V motorovém prostoru ovšem shoda nejspíše skončí, neboť jedna varianta bude základním modelem a druhá dynamicky zaměřeným. Jejich název sice prozatím nebyl upřesněn, podle očekávání však půjde ruku v ruce s dosavadní nomenklaturou značky. Nejprve tedy dorazí trojčíslí, jež bude odrážet potenciál motoru a které podle Flewitta „začíná pětkou“. Vše pak završí písmeno, tedy „C“ u základu a „S“ u výkonnějšího modelu.
„Model C bude v rámci technologií plně konkurenceschopným vozem, nicméně „eSko“ bude takřka ideálem - dostane více výkonu a více se zaměří na pobavení řidiče,“ vyjmenovává rozdíly mezi oběma verzemi Flewitt. A dodává, že touto dvojicí expanze řady Sport Series nekončí. Dočkat bychom se tak měli i dalšího provedení, které se pro změnu zaměří na větší praktičnost a přijde s extra zavazadlovým prostorem za sedadly.
Ani poté ovšem McLaren s obsazováním trhu neskončí, neboť v plánu je také Spider, okruhová varianta a možná také provedení LongTail. To se ale již nacházíme v opravdu předaleké budoucnosti, a proto se raději vrátíme k úvodní dvojici, která by v rámci ceny měla startovat na úrovni Porsche 911 Turbo, tedy někde okolo 4,5 milionu korun, což je na karbonové auto s výkonem přes 500 koní přijatelná suma.
Aby jí McLaren dosáhl, bude se muset řada Sport Series obejít bez vrcholné techniky, kterou do vínku dostali dražší sourozenci z řad Super Series a Ultimate Series. Počítat tedy nemáme s výsuvným křídlem nebo aktivním podvozkem a aerodynamikou. I tak sice dojde k jistému překrytí nabídky, daného bratrovražedného boje se ovšem Flewitt neobává. Místo toho očekává razantní navýšení prodejů.
Pokud vše půjde podle plánu, pak by po plném naběhnutí výroby měl McLaren vyrábět zhruba čtyři tisíce nových aut ročně, přičemž 2 500 exemplářů připadá na řadu Sport Series. To je více než dvojnásobné navýšení produkce, což je velmi ambiciózní záměr. Nereálný zdaleka není.












Nový McLaren Sport Series se nám odhaluje pravidelně, bez maskování jsme však jeho karoserii ještě neviděli
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 2 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 2 hodinamiČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před 3 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva