Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren Special Operations 12C Concept: karbonová obsese
6.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Některým by snad nemusel jejich McLaren přijít dostatečně originální, ti však nemusejí hledat pomoc tunerů. MSO úpravy doplňuje i nižší hmotností.
Britská malosériová automobilka ráda připomíná, že má také oddělení McLaren Special Operations (MSO), u kterého si mohou majitelé nechat třeba svůj Mclaren MP4-12C ověsit dalšími prvky z karbonových vláken. Jako by jich už tak nebylo dost na tradičním monokoku.
Tahle divize supersportovní značky byla založena zpět v srpnu 2011 a od té doby jsme od nich viděli několik docela zajímavých vozů, jako je McLaren MP4-12C High Sport nebo batmanovský X-1. Nyní se představuje koncept MSO, který oproti sériovce (dá-li se tak nějaký McLaren vůbec nazvat) získal řadu karbonových vylepšení (to už tady také bylo) jako je přední kapota, modifikovaný přední nárazník s lízátkem, zadní mohutný spoiler či zvýrazněné střešní a další otvory, které slouží pro proudění vzduchu k motoru. Karbonu je tu zkrátka víc než kdykoli předtím.
Zadní spoiler už u klasické verze MP4-12C slouží jako aerodynamická brzda a zde je údajně ještě o něco účinnější. Abychom se ale nebavili pouze o karbonu, musíme zmínit i redukci neodpružených hmot pomocí lehčích kol nového designu a jejich titanových šroubů. Nakonec nejde jen o neodpružené hmoty, nýbrž také snížení celkové hmotnosti díky lehčím komponentům v motoru. Jedná se sice jen o detaily typu kryt sání, ale v této kategorii vozů se počítá doslova každý gram.
Koneckonců uhlíková vlákna posloužila také ve dvoumístném interiéru, kde je z něj vyrobena celá přístrojová deska. Oproti standardu je obohacena integrovanými diodami pro včasné přeřazení. Že by se ale nějak manipulovalo s výkonem přeplňovaného osmiválce, to se říci nedá. V případě High Sportu ho však umějí zvýšit o 76 koní na hodnotu 676 koní, takže by to neměl být v případě zájmu zákazníka vůbec žádný problém. Ceny těchto úprav vám zřejmě řeknou až v pomyslné VIP-místnosti...
Ještě více karbonu, oddělení Special Operations se zaměřuje na nižší hmotnost, motor však nechává beze změn
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 10:10 - HondaMan
- Lampárna (stěžovatelna) 01.30. 21:01 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.28. 15:13 - pavproch