Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren potají připravil extrémního nástupce P1. I bez hybridu bude rychlejší
26.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco Ferrari nebo Porsche o nových generacích svých hypersportů pořádně ani nemluví, Britové se činí. Vůz, který si zatím říká P15, ukážou ještě letos.
McLaren je stále úspěšnější, může si tak dovolit spřádat plány pro budoucnost. Do roku 2022 chce představit hned patnáct novinek, v což jsou započítány nejen zcela nové modely - jako nástupce 650S, jenž již byl odhalen - tak i okruhové deriváty či unikátní speciály. Dosud jsme přitom věděli jen o příchodu znovuzrozeného McLarenu F1, který je vyvíjen pod kódovým označením BP23. Kromě toho má ale brzy dorazit i nejextrémnější silniční vůz, jaký kdy značka vyrobila.
Novinka je vyvíjena pod kódovým označením P15, do prodeje zamíří s jiným jménem. Jde o zástupce vrcholné řady Ultimate Series, název nejspíše půjde ve stopách McLarenu P1. Zdroje blízké projektu přitom vůz popisují jako „okruhovou zbraň“, která má zastínit veškerou dosavadní produkci značky s výjimkou P1 GTR.
Pod kapotu se opět nastěhuje 3,8litrový osmiválec twin-turbo, jehož výkon by měl narůst na 800 koní. Překonán tedy bude McLaren P1, ačkoliv ten se může spolehnout ještě na elektromotor, s jehož integrací se pod kapotu projektu P15 nepočítá. Britové tentokrát dali přednost jednoduchosti, díky níž má novinka vážit méně než 1 300 kilogramů, čímž bude snadno překonán poměr výkonu a hmotnosti 656 koní na tunu modelu P1 - právě to je přitom klíčový faktor k dechberoucí jízdní dynamice.
Na konkrétní čísla je zatím ještě příliš brzy, nicméně zrychlení z klidu na stovku bude mít novinka pochopitelně lepší než McLaren 720S, jehož modifikovaný sedmistupňový automat použije a který tuto disciplínu zvládá za 2,8 sekundy. Dvoustovku pak britské kupé dá za pouhých 7,8 sekundy, což je téměř nepředstavitelný výkon u silničního vozu. Nicméně právě v této oblasti by chystaná extrémní novinka měla excelovat ještě více než při akceleraci na stovku.
Za nízkou hmotností vozu stojí rozsáhlé použití karbonu, ze kterého není pouze jednolité šasí Monocage II, ale také karoserie. Její vzhled je popisován jako „brutální“, neboť tým šéfdesignéra Roba Melvilla měl ve všech ohledech a za každých okolností upřednostnit aerodynamiku nad stylistikou. Výsledkem má být velké množství aktivních prvků, mezi které patří čelní spoiler, enormní zadní křídlo či řada průduchů a výdechů.
McLaren v tomto ohledu již uplatnil dva patenty vycházející ze zkušeností z Formule 1, které mají ovlivnit budoucí generace supersportů - a to nejen těch firemních. Aktivní aerodynamice padne za oběť i zavazadelník pod čelní kapotou, což novinku vzhledově výrazně vzdálí od dosavadní produkce. Zároveň to ovšem znamená, že opravdu půjde o auto na ježdění, ne na cestování.
Ostatně honbě za extrémními jízdními vlastnostmi byl podřízen také interiér, kde najdeme jen to, co vyžaduje legislativa. Vše ostatní muselo být kvůli úspoře vynecháno. Řidič i případný pasažér budou sedět ve skořepinách inspirovaných závodními speciály. V interiéru je mezi sedadly a pohonnou jednotkou připraven prostor pro dvě helmy a dvě kombinézy.
Celkově má vzniknout maximálně 500 exemplářů, jejich cena bude startovat zhruba na 700 tisících librách (cca 20,4 milion korun) bez daně. Jelikož si ovšem zákazníci budou moci za pomoci divize McLaren Special Operations přizpůsobit vůz k obrazu svému, bude finální účet nejspíše obvykle citelně vyšší. Otevřené provedení je zatím mimo hru, nicméně jelikož jde o silniční vůz, možná dorazí i okruhové GTR.
Britský Autocar, který o voze takto detailně informuje, zmiňuje, že zástupci automobilky „odmítají přiznat jeho existenci”. Nepředpokládáme ale, že by šlo jen o spekulaci, to by museli být Britové hodně velcí pohádkáři. Jasno totiž má být už brzy - první prezentace pro vyvolené se prý uskuteční ještě letos, oficiální debut pro širokou veřejnost se pak má odehrát v březnu 2018 v Ženevě. A první vozy dorazit k zákazníkům již v létě. To je hodně velký kalup, máme se na co těšit...


Chystaná novinka McLarenu se již ukázala na neoficiálních ilustracích. Zda ale taková bude i realita, je zatím sporné
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 2 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva