Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P15: Britové chystají další sporťák, najde si místo mezi MP4-12C a P1
26.1.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
S jídlem roste chuť a McLaren poslední dobou sousty nešetří. Po MP4-12C, P1 a P13 potvrdil i přípravy modelu P15, který v nabídce zapadne těsně pod vrchol.
McLaren lze označit za velmi úspěšnou závodní stáj, v případě silničních modelů ale hrála ve světě automobilů vždy jen malý part, minimálně do do počtu vyrobených vozů. Auta jako McLaren F1 sice nepostrádala velký význam, vyrobilo se jich ale vždy jen zanedbatelné množství kusů. Přesně to ovšem chtějí Britové v posledních letech změnit a i když jim mnozí nevěřili, že se z pozice okrajového výrobce mohou dostat na kobylku velkým hráčům na trhu, oni se svých cílů rozhodně nevzdávají. Naopak s postupujícím časem ukazují, že bát by se jich nemuselo třeba jen Ferrari, ale časem klidně i Porsche.
Aktuálně tedy éterem rezonují hlavně zvěsti o možnostech výjimečného McLarenu P1, už nějaký ten pátek ale automobilka vyrábí model MP4-12C a oznámila i chystanou ostřejší verzi s výkonem 650 koní. Jistotou je také příchod typu P13 2015, jakési britské 911, která se má představit už letos před podzimem v Paříži. A aby toho nebylo málo, aktuálně páni z Wokingu potvrdili i práce na modelu P15, který naopak zamíří v nabídce velmi vysoko - až pod vrcholný P1.
Pokud se divíte poněkud nejednotnému označení modelů McLarenu, pak vás na úvod můžeme zpravit o tom, že se jmény typu „MP4-něco” Britové skončili. Další novinky už ponesou pouze označení jako P1, P13 nebo právě P15, tedy jednodušší a snad i hierarchicky pochopitelnější pojmenování. Poslední jmenovaný typ je pak teprve v rané fází příprav a dorazit má až za několik let, přesto se už nyní ví leccos o tom, s čím přijde.
Před kolegy z britského Autocaru se o tom rozhovořil Mike Flewitt, výkonný ředitel McLarenu, který prozradil alespoň tolik, že P15 zamíří opravdu těsně pod vrchol nabídky „Macu”, stane na karbonovém šasí a dostane uprostřed uložený motor. To není pro vozy značky zrovna nová koncepce a nový nakonec nebude ani samotný agregát - Flewitt konstatoval, se pravděpodobně bude jednat o zásadně upravenou jednotku 3,8 V8 bi-turbo, kterou známe už ze všech současných silničních automobilů firmy.
Konkrétní detaily s ohledem na počínající vývoj Flewitt nezmínil, jasně ale konstatoval, že půjde o značně odlišný vůz než chystaný P13, zacílením, charakterem a nakonec i cenou. Zatímco P13 má stát okolo 120 000 liber, P15 přijde na částku okolo 400 000 liber, tedy více jak trojnásobně dráže. V čem všem se ale rozdíl v ceně obou vozů odrazí, zůstává nejasné.
Automobilka má na každý pád v plánu vyrábět brzy 4 000 aut ročně, to po příchodu P13. Jakmile se v nabídce objeví další provedení P13 (otevřená varianta nebo „čistá” verze ve stylu 911 GT3 RS), stoupne produkce až na 6 000 vozů za rok a pokud bude třeba, s P15 může vystoupat až k 7 000 jednotkám vyrobených během dvanácti měsíců.
Tohle je ale hudba budoucnosti, stejně jako nástupce P1, o kterém Flewitt též hovoří jako o hotové věci. My si ale nejprve počkáme na pařížskou premiéru P13, právě úspěch či neúspěch této novinky zřejmě rozhodne o tom, co bude možné od McLarenu očekávat v dalších letech.
U McLarenu mají nyní plnou hlavu P1 a jeho stále neodhaleného rekordu ze Severní smyčky Nürburgingu, brzy se ale má dočkat dalších kolegů ve zbroji, včetně modelu P15 s osmimístnou cenovkou v českých korunách
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva