Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P13 se ukáže v Ženevě 2015, nakonec nabídne 500 koní
25.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základní model britské značky chce sprintovat z klidu na stovku pod 4 sekundy. Jeho cena přitom bude začínat na 3,6 milionech korun.
O novém McLarenu s kódovým označením P13 se nezmiňujeme poprvé, nově však máme k dispozici informace, které nám chystaný základní model britské automobilky popisují lépe než ty předchozí. V prvé řadě totiž upřesňují debut, k němuž původně mělo dojít již loni. Posléze byla citována Ženeva, tam se však nakonec ukázal o trochu výše postavený McLaren 650S. Výstaviště Palexpo je pak ostatně zasvěceno i premiéře malého kupé, počkat si ovšem musíme do příštího roku.
Sami jsme přitom zvědavi především na název, neboť u britské automobilky člověk nikdy neví. Její moderní prvotina MP4-12C totiž odrážela složitou strukturu uvnitř automobilky, zmíněný model 650S pak odkazuje na množství koní pod kapotou, zatímco Hybridní P1 do značné míry odráží legendární supersport F1. To ve výsledku znamená značný rozptyl, díky čemuž novinka klidně může odrážet i iniciály šéfa firmy Rona Dennise.
Zatímco ovšem na název si musíme počkat, v případě pohonné jednotky je vše jasné. Stejně jako zbytek portfolia dostane i McLaren P13 přeplňovaný 3,8litrový osmiválec. Jeho výkon by ovšem měl být snížen přibližně na 500 koní. Jelikož ovšem bude menší a lehčí než MP4-12C (původně označený jako P11), stále zvládne stovku pod čtyři sekundy. Mimo to by ovšem měl nabídnout i jízdní vlastnosti ostré jako břitva.
Po stránce designové pak asi nebude překvapením, když výsledná stylizace bude vycházet ze zbytku portfolia. Základní cenu ovšem novinka výrazně sníží na 109 000 GBP (cca 3,6 milionu korun), díky čemuž bude o nějakých 800 tisíc Kč levnější než Porsche 911 Turbo, proti kterému je zaměřena. Zřejmě tedy nebude těžké splnit plány, které od roku 2016 počítají s prodejem minimálně 4 000 kusů ročně. Zvláště, když v to je započítán i zbytek portfolia.
Nový model s kódovým označením P13 bude do značné míry kopírovat vzhled zbytku portfolia
Testovací muly nám toho zatím mnoho neukazují, maskují se totiž upravenou karoserií McLarenu MP4-12C
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva