Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P13 se ukáže v Ženevě 2015, nakonec nabídne 500 koní
25.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základní model britské značky chce sprintovat z klidu na stovku pod 4 sekundy. Jeho cena přitom bude začínat na 3,6 milionech korun.
O novém McLarenu s kódovým označením P13 se nezmiňujeme poprvé, nově však máme k dispozici informace, které nám chystaný základní model britské automobilky popisují lépe než ty předchozí. V prvé řadě totiž upřesňují debut, k němuž původně mělo dojít již loni. Posléze byla citována Ženeva, tam se však nakonec ukázal o trochu výše postavený McLaren 650S. Výstaviště Palexpo je pak ostatně zasvěceno i premiéře malého kupé, počkat si ovšem musíme do příštího roku.
Sami jsme přitom zvědavi především na název, neboť u britské automobilky člověk nikdy neví. Její moderní prvotina MP4-12C totiž odrážela složitou strukturu uvnitř automobilky, zmíněný model 650S pak odkazuje na množství koní pod kapotou, zatímco Hybridní P1 do značné míry odráží legendární supersport F1. To ve výsledku znamená značný rozptyl, díky čemuž novinka klidně může odrážet i iniciály šéfa firmy Rona Dennise.
Zatímco ovšem na název si musíme počkat, v případě pohonné jednotky je vše jasné. Stejně jako zbytek portfolia dostane i McLaren P13 přeplňovaný 3,8litrový osmiválec. Jeho výkon by ovšem měl být snížen přibližně na 500 koní. Jelikož ovšem bude menší a lehčí než MP4-12C (původně označený jako P11), stále zvládne stovku pod čtyři sekundy. Mimo to by ovšem měl nabídnout i jízdní vlastnosti ostré jako břitva.
Po stránce designové pak asi nebude překvapením, když výsledná stylizace bude vycházet ze zbytku portfolia. Základní cenu ovšem novinka výrazně sníží na 109 000 GBP (cca 3,6 milionu korun), díky čemuž bude o nějakých 800 tisíc Kč levnější než Porsche 911 Turbo, proti kterému je zaměřena. Zřejmě tedy nebude těžké splnit plány, které od roku 2016 počítají s prodejem minimálně 4 000 kusů ročně. Zvláště, když v to je započítán i zbytek portfolia.

Nový model s kódovým označením P13 bude do značné míry kopírovat vzhled zbytku portfolia
Testovací muly nám toho zatím mnoho neukazují, maskují se totiž upravenou karoserií McLarenu MP4-12C
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
Vstupenka do klubu prestižních SUV BMW ani jako ojetina nezklame, oproti novému autu stojí pakatel
před 11 hodinamiPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
včeraNěmci jsou vážně kouzelníci, i neskonale elegantní Porsche 911 dokázali pár tahy zprasit k nepoznání
včeraVW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá
včeraBentley si loni odpravilo prodeje i zisky hybridy, a tak letos obojí zkusí zachránit čím? No jistě, dalšími hybridy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva