Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P13 se ukáže už v Ženevě, po kupé dorazí Spider a odlehčená verze
27.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový základní model britské značky dostane výkon 450 až 500 koní, s nímž zvládne stovku za necelé 4 sekundy a nejvyšší rychlost okolo 300 km/h.
Britská automobilka začíná připravovat expanzi, jakou v její historii nepamatujeme. Už ve víkendovém článku o typu P15 jsme zmínili, že bychom se v následujících měsících a letech měli dočkat minimálně pěti nových modelů. Tím se portfolio firmy rozšíří natolik, že by McLaren mohl v rámci třísměnného provozu vyrábět až 6 000 nových aut ročně a kapacita může být rozšířena až na 7 000 kusů. Každá řada by se přitom měla zaměřit na specifickou skupinu zákazníků, a to jak výkonem, tak i cenou.
Základem se stane model, který zatím známe jako P13. McLaren ovšem tvrdí, že nové kupé si do sériové výroby (zpočátku se počítá s produkcí 2 500 kusů ročně, po představení všech verzí pak dokonce se čtyřmi tisíci) přiveze odlišný název - to nejde úplně dohromady s předchozími prohlášeními a už prodávaným P1, ale jméno v tuto chvíli nechme stranou. Bez ohledu na něj totiž víme, že kupé bude následovat otevřené provedení Spider i extrémní verze konkurující Porsche 911 GT3. Ta by se přitom oproti standardu měla vyznačovat vyšším výkonem a nižší hmotností.
Právě tyto dvě vlastnosti si nyní můžeme projít trochu detailněji. Očekává se totiž, že britská novinka bude vážit méně než 1 400 kg, jichž dosahuje model MP4-12C. Z něj pak bude převzat i 3,8litrový přeplňovaný osmiválec se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, jež bude na zadní kola přenášet výkon v rozmezí 450 až 500 koní.
Stovku by s tímto naladěním mělo kupé zdolat za necelé čtyři sekundy, přičemž nejvyšší rychlost prý vystoupá až na 298 km/h. Výkony v přímce však nemají být doménou britské novinky. Ta se totiž podle značky stane „autem pro opravdové řidiče“, proto prý máme na silnici i na okruhu očekávat jízdní dynamiku, jíž nebude stačit ani Porsche, ani Ferrari.
To ale rozhodně nebude případ ceny, neboť vývoj modelu P13 byl již od počátku součástí rozsáhlého strategického plánu McLarenu, a jako takový měl tedy i svůj rozpočet. Základní provedení by tak mělo stát něco okolo 120 000 GBP (cca 3,96 mil. Kč), což je o půl milionu korun nižší suma, než jakou po vás bude chtít Porsche za nové Turbo. Novinkou též je, že vůz by měl debutovat už v březnu na autosalonu v Ženevě - dosud se mluvilo až o pozdně letní Paříži.
Tím ale britská expanze nekončí, neboť McLaren má v plánu také výrobu nového supersportu, už zmíněné P15. Nabídka McLarenu se ovšem rozroste i mezitím, neboť Britové chystají ještě speciální verzi základního modelu MP4-12C. Ta bude konkurovat Ferrari 458 Speciale, přičemž nabídnout hodlá výkon okolo 650 koní. V prodeji se pak zřejmě objeví v roce příštím přesně podle plánu „každý rok jeden nový model“.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.

Karoserie McLarenu P13 byla ovlivněna vzhledem hybridu P1
Testovací muly se maskují vzhledem standardního modelu MP4-12C
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Ať se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
před hodinouDlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před 3 hodinamiNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva