Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1 LM je další GTR na značkách. Ponechalo si 1 000 koní, přišlo o 60 kg
23.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová edice se nechala inspirovat legendárním McLarenem F1 LM. Počítá přitom s výkonným hybridním ústrojím, jenž obklopilo zlato.
McLaren P1 GTR byl od počátku koncipován pouze jako okruhový model. Svým majitelům měl nabídnout mnohem extrémnější zážitky za volantem, nicméně po jejich vstřebání byli nuceni přeskočit do „standardního” P1, bez kterého se ke koupi GTR nemohli kvalifikovat. Některým lidem ale bylo i P1 pro běžný provoz málo, a proto zatoužili po registračních značkách, jimiž by mohli ozdobit i okruhové provedení.
S pomocnou rukou dorazila britská firma Lanzante, která pro fanoušky McLarenu není žádnou tuningovou firmou z nějaké venkovské garáže. V roce 1995 totiž její závodní tým dokázal vyhrát 24 hodin Le Mans. A není náhodou, že u toho byl McLaren F1 GTR. Po jeho úspěšném vystoupení na okruhu Le Sarthe firma rozhodla, že postaví silniční varianty zvané F1 LM, přičemž celkem vzniklo pět kusů a jeden prototyp.
Nyní, o jednadvacet let později, se situace opakuje. McLaren ve spolupráci s Lanzante totiž oznámil příchod speciálního P1 LM, který vznikl konverzí verze GTR na silniční variantu. Nejde však o vozy, které jsme v posledních měsících mapovali. Dosud viděné exempláře, jako ten se světle modrým lakem, do série LM nepatří a tisková zpráva hovoří o tom, že produkce P1 LM bude složena ze čtyř oranžově lakovaných vozů, ke kterým přibude jeden v šedé. Tedy ve stejném odstínu, jakým se pyšní prototyp na fotkách. Jelikož přitom dodávky mají proběhnout až v lednu příštího roku, je logické, že ani nafocené oranžové kousky z posledních měsíců nepatří do této série.
Dosud jsme přitom spočítali, že na silniční provedení bylo konvertováno již sedm kusů McLarenu P1 GTR. K těm se nyní přidává další pětka - jestli půjde o některé z 24 vyrobených GTR nebo o dalších pět, ale nevíme. Zákulisí vám tedy dokonale neosvítíme, samotnému modelu P1 LM se ale podrobněji věnovat můžeme.
Největší změnou vůči verzi GTR je modifikace hybridní pohonné jednotky. Ta bude i nadále produkovat 1 000 koní jako okruhový model, nicméně za použití běžného 99oktanového paliva. Zapotřebí tak byla rekalibrace tlaku turba i nová řídicí jednotka. Motorový prostor pak stejně jako u originálu zdobí zlaté pláty, které slouží jako tepelné štíty.
Dále se P1 LM dočkalo nového výfukového potrubí z Inconelu, načež došlo ke 4,5kilogramové úspoře hmotnosti. Dalších 55,5 kg McLaren ušetřil odebráním některých závodních prvků, jako je kupříkladu rychlozvedák. Mimo to dorazila odlehčená sedadla z F1 GTR, okna z plexiskla nebo titanové šrouby.
Dále lze zmínit unikátní kola a pneumatiky, podvozek Race Active Chassis Control ovšem zůstal zachován. Stejně tak je na tom většina panelů karoserie, v jejím případě nové je pouze zadní křídlo a čelní splitter. Tyto změny by ovšem měly přítlak navýšit o 40 procent. Kromě toho karbonovou strukturu střechy a dalších částí kryje pouze bezbarvý lak.
Uhlíková vlákna nalezneme také v interiéru, kde zdobí palubní desku, středovou konzoli, zadní část sedadel, strop, dveřní panely či dokonce koberečky. Mimo to dorazilo čalounění Alcantarou či speciální volant, který je inspirován kouskem, který ve svém McLarenu MP4/23 v roce 2008 používal Lewis Hamilton. A nechybí ani klimatizace.
Dodat můžeme, že dynamický debut si prototyp P1 LM odbude tento víkend na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Následovat pak budou finální testy na Severní smyčce. K majitelům vozy dorazí ve zmiňovaném lednu, a to společně se sadou nářadí, rychlodobíjecí stanicí a modýlkem v měřítku 1:8.
Konverze McLarenu P1 GTR na silniční P1 LM si ponechala 1 000 koní, spaluje však běžné vysokooktanové palivo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
20.12.2024 - Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 - Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva