Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1: finální dynamika zveřejněna, stovku dá za 2,8 s
21.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský hybridní supersport se rozjede na 300 km/h za pouhých 16,5 s, na 350 km/h ho zastaví omezovač. Z třístovky pak zastaví na 246 metrech.
Není tomu dlouho, co jsme zmiňovali zahájení výroby britského hybridního supersportu McLaren P1. Ten se nyní již vydal k prvním zákazníkům, což automobilka nedoplnila krátkým tiskovým prohlášením a jednou slavnostní fotkou, nýbrž zveřejněním kompletních technických dat. Ty mají očividně za úkol přilákat novou klientelu, neboť rozebráno ještě nebylo všech 375 plánovaných exemplářů.
Základem každého supersportu jsou samozřejmě údaje o zrychlení, proto začneme s nimi. Tak tedy, stovku McLaren P1 pokoří za 2,8 sekundy, dvoustovku za 6,8 sekundy a třístovku za 16,5 sekundy. Kromě toho zvládne pokořit čtvrtmíli (0-400 metrů) za 9,8 sekundy při rychlosti 245 km/h, zatímco maximální tempo bylo elektronicky omezeno na 350 kilometrů v hodině.
Při těchto hodnotách by pro vůz nemělo být problémem pokoření rekordu Porsche 918 Spyder z Nürburgringu, neboť německý supersport je jak pomalejší (dvoustovku dává za 7,9 sekundy a třístovku za dlouhých 23 s), tak i těžší. Aktuálně však ani jeden handicap německému hybridu nevadil, neboť pod sedm minut se dostal jako první. Navíc je otázkou, jak moc velká je „udržitelnost” zmíněných hodnot. Jak víme, P1 je hybridní a energii z akumulátorů donekonečna drancovat nejde...
Působivá je rovněž decelerace McLarenu. Ze třístovky vůz zastaví na 246 metrech, což mu trvá pouhých 6,2 sekundy. Stejná disciplína ze dvoustovky pak zabere 116 metrů a 4,5 sekundy, zatímco ze stovky karbon-keramické brzdy zabrzdí model P1 na 30,2 m, tedy o sedm metrů dříve než běžný sedan. Potřeba je přitom jen 2,9 s.
Úplně nereálná by nemusela být ani udávaná spotřeba, ačkoliv při jízdě 8,3 l/100 km můžete rovnou zapomenout na výše uváděné zrychlení, s takovou spotřebou se jistě nerozjedete ani na sotvku. Ve srovnání s takovým Porsche, které se chce pohybovat pouze na 3,3 l/100 km, je ovšem McLaren ve svém tvrzení mnohem reálnější. Čistě na elektřinu má vůz ujet 11 km, o dost méně než německý sok, což znovu zvedá otazníky nad dlouhodobostí zmiňované dynamiky.
Dodat již můžeme pouze tolik, že aktuálně zabere výroba jednoho exempláře 82 specializovaným technikům přibližně 17 dní, přičemž jen samotné lakování aerodynamické karoserie si vyžádalo tři dni. Navíc většina zákazníků touží po personalizaci u divize McLaren Special Operations, která výrobní proces prodlužuje.
Britská automobilka přesto doufá, že při plném naběhnutí výroby bude montáž jednoho vozu hotová za pouhý jeden den. Ukončení celého procesu se plánuje na polovinu roku 2015, kdy by brány Wokingu měl opustit poslední exemplář. Všech 375 kousků přitom bude vybaveno pouze levostranným řízením.
McLaren P1 již zamířil k prvním zákazníkům, nové má nalákat kompletními technickými parametry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před hodinou - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 3 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:10 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 08:03 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB