Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1 2013: hybridní pohon má výkon až 916 koní, známe i další detaily
20.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Britská stáj konečně zveřejnila výkony svého hybridního supersportu. Kombinovaná síla dvakrát přeplňované V8 s elektromotorem dodá 916 koní.
Nový McLaren neměl podle svých tvůrců aspirovat na titul nejvýkonnějšího nebo absolutně nejrychlejšího produkčního auta planety. Vždycky tvrdili, že jim jde především o ovladatelnost na okruhu či mimo něj, přesto se hybridní P1 nejvyšším metám přiblížit dokáže, tedy alespoň krátkodobě, pokud bude mít dost energie v přídavných akumulátorech.
Žádná extra porce „šťávy“ to ovšem nebude. Automobilka přesnou kapacitu neuvedla, paket baterií o hmotnosti 96 kg, který je umístěný v jednom bloku mezi posádkou a pohonnou jednotkou, má stačit pouze na deset kilometrů v čistě elektrickém režimu. Již z toho je zřejmé, že o hraní si na ekologii tady naštěstí nejde a McLaren jen zkrátka musí vyhovět normovanému testu spotřeby a neplatit vysoké pokuty za nadprodukci CO2.
Co by vůz dokázal na silnici bez dodatečné zátěže v podobě baterek a elektromotoru, můžeme jen hádat, každopádně když už nic jiného, konečně máme po ruce oficiální výkony. Primárním agregátem je podle očekávání přepracovaný vidlicový osmiválec M838T z modelu MP4-12C. Objem 3,8 litru a dvojice turbodmychadel mu zůstala, místo 625 koní a 600 newtonmetrů dokáže nyní ze svých vnitřností dostat 737 koní při 7 500 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 720 newtonmetrů při 4 000 ot./min.
Elektromotor asistuje svými 178 koňmi a točivým momentem 260 newtonmetrů, přičemž kombinovaný výkon obou motorů činí 916 koní a rovných 900 newtonmetrů. Jak si s těmito hodnotami poradí dvojice zadních poháněných kol, není prozatím veřejně známé, nicméně o jejich přenos na silnici se postará sedmistupňová dvouspojková převodovka.
Abychom nezapomněli, McLaren P1 není pouze hybrid, ale jeho plug-in varianta, takže akumulátory můžete připojit přes nabíječku uskladněnou v zavazadelníku na zásuvku. Plně nabito by mělo být během dvou hodin, i z toho lze usuzovat na kapacitu akumulátorů okolo 8 kWh. Využití této energie pak nebude muset být závislé pouze na uvážení řídicí jednotky, ale řidič ji může mít k dispozici také na požádání pomocí systému IPAS (Instant Power Assist System), ovládaným rudým tlačítkem na volantu po vzoru KERSu z monopostů F1. McLaren tvrdí, že jeho použitím lze dosáhnout reakce pohonu srovnatelné s atmosférickým motorem, realitu ale ukáže až čas.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Společný výkon obou motorů je 916 koní, co nám ale chybí, je důležitý údaj o hmotnosti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva