Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren MP4-12C GT3: opravdu ostrý McLaren je tu
12.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(video) McLaren splnil své sliby a odhalil závodní provedení sporťáku MP4-12C. S označením GT3 přibližuje možnosti vozu k maximu.
Nový McLaren MP4-12C jsme vám podrobně představili teprve nedávno při při příležitosti náběhu jeho sériové výroby, po krátké odmlce se k němu ale můžeme znovu vrátit. Zatímco předchozí zmínka patřila silničnímu provedení, tentokrát se podíváme na to závodní. Jeho probíhající přípravy výrobce avizoval již v průběhu loňska, dnes si jej můžeme konečně představit skoro ve všech detailech. Záměrně uvádím slovo „skoro”, neboť úplně všechny detaily McLaren ani při oficiálním debutu vozu na okruhu v Silverstone nezveřejnil. To je jistě škoda, vystačit si ale zkrátka musíme s tím, co máme.
Vůz s ohledem na třídu závodů, v nichž se má objevit (hádáte správně, je to GT3), pochopitelně vychází ze standardního MP4-12C a využívá tedy i stejného karbonového monokoku šasí o hmotnosti pouhých 75 kg. Nadto ale přidává použití kompozitních materiálů i na dalších částech karoserie a celková hmotnost vozu tak bude ještě nižší než u silniční verze (u té činí 1 300 kg). Přesné číslo neznáme, dá se však očekávat, že bude odpovídat spodnímu limitu třídy.



Značně upravena byla i aerodynamika vozu. Příď s novým spojlerem a záď s přepracovaným difuzorem na pohled až tak dramaticky odlišné nejsou, zcela jiné jsou ale boční partie. Vůz totiž dostal rozchod širší o plných 10 centimetrů, což si vyžádalo instalaci nových předních blatníků a úplně odlišně řešení zadních bočních partií včetně přívodu vzduchu k motoru. A ještě jedna novinka tu je - masivní pevné přítlačné křídlo, majestátně si hovící nad koncovými partiemi.
Když už přišla řeč na zvětšený rozchod, přepracovány byly samozřejmě i další části podvozku. Ten disponuje jednak novým elektronickým řízením, změnil se ale i jeho „hardware” - nové jsou závodní tlumiče a stabilizátory. Pro úplnost dopňme, že o zpomalení vozu se starají nové brzdy s třmeny Akebono.
A co motor? I ten má základ v sériovém osmiválci o objemu 3,8 litru s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Podle McLarenu byl „upraven do podoby závodní specifikace”, tím ale informace o něm končí. Netušíme tedy, jaké změny na něm byly provedeny a s jakým výsledkem. Co ale víme přesně je to, že na motor navazuje zcela nová šestistupňová sekvenční převodovka od firmy Ricardo (sériová verze má dvouspojkový automat) s řazením páčkami pod volantem.
McLaren MP4-12C GT3 nyní čeká série testů na okruzích po celé Evropě, které se odehrají během března a dubna, po níž bude upřesněno, na jakých závodech a s jakými piloty bude vůz k vidění. Pro sezónu 2012 seriálu FiA GT3 by pak měl být vůz k dispozici i soukromým týmům. Za jakou cenu, to se teprve dozvíme.
McLaren MP4-12C GT3 na místě i v akci na fotografiích...
...a také na videu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
- Jediný motocykl Kove vyhrál, 15. Svoboda, Novotný out včera 16:54
Nejnovější články
Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
před 3 hodinamiVolvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
před 5 hodinamiPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 6 hodinamiMajitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
včeraData servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 11:55 - Stepan
- Rychlodotazy 03.31. 07:00 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.30. 22:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.30. 22:25 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch
- Rady k výběru auta? 03.29. 14:54 - SRQ89
- Detektory policejních radarů 03.29. 14:13 - pavproch