Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren MP4-12C GT3 2013: několik vylepšení a Sébastien Loeb za volantem
18.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský speciál se podrobil řadě drobných změn. Nejviditelnější je nová kapota s ventilačními otvory, nejdůležitější pak rozšíření zákaznické skupiny.
S novým modelovým rokem nepřichází pouze obměny v rámci běžných automobilů, ale také u závodních speciálů. V případě McLarenu MP4-12C GT3 však není tak výrazná jako u Porsche 911 991 GT3 Cup, kdy sportovní značka ze Zuffenhausenu nahrazovala jednu generaci druhou. Britská automobilka navíc ani není tak sdílná, v případě aktuálního výkonu proto nemůžeme posloužit přesnou hodnotou. Loňská verze přitom nabízela 500 koní, pro letošek však doznala přemapování řídicí jednotky. Je však otázkou, zda homologační pravidla nárůst u 3,8litrového přeplňovaného osmiválce dovolí, či zda McLaren mohl provést pouze změny v průběhu výkonu v nižších spektrech otáček.
Úpravy softwaru ovšem nejsou jedinou modernizací. MP4-12C GT3 modelového roku 2013 bude rovněž těžit z revidované elektroniky, upraveného chladicího systému a nových nárazníků. Nová je také kapota, kde jsou patrné ventilační otvory. Díky tomu by již nemělo docházet k přehřívání, čímž se McLaren stane konkurenceschopnějším v místech s poněkud teplejším klimatem.
Ke změnám pak dojde i mezi zákaznickou skupinou. Zatímco totiž loňská verze byla k dispozici pouze evropským týmům GT, pro letošek může po McLarenu sáhnout kdokoliv od profesionálů až po obyčejné sběratele či závodníky z jiných divizí. I díky tomu nakonec za volantem skončí Sébastien Loeb, jehož závodní tým kupuje hned dva exempláře.
Ceny startují na částce 325 000 GBP (cca 9,5 milionu korun), přičemž kromě výše zmíněného dostáváte také šestistupňovou sekvenční převodovku, 18palcová kola se závodními pneumatikami, stavitelný podvozek, závodní brzdy Akebono, 120litrovou palivovou nádrž nebo volant kopírující pracovní náčiní Jensona Buttona ve formuli 1.
Změny na závodním McLarenu MP4-12C GT3 jsou nepatrnější na přední kapotě, která se pyšní ventilačními otvory zlepšujícími chlazení
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 7 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 8 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 10 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 11 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva