Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren MP4-12C GT Sprint: s obřím křídlem a 625 koňmi jen na okruhy
10.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská značka představí v Goodwoodu novou edici, která není určena pro veřejné silnice. Za 6 milionů má ale ke skutečnému závoďáku daleko.
Z Goodwoodu se vám dnes hlásíme již poněkolikáté a rozhodně ne naposledy. Jenže není zbytí, neboť právě na Festivalu rychlosti si daly dostaveníčko ty nejčerstvější sportovní novinky. Až dosud se ovšem jednalo o modely, které si v blízké či poněkud vzdálenější budoucnosti budete moci vyzkoušet na veřejných silnicích. A to včetně takového Caterhamu 620R. Novému McLarenu MP4-12C GT Spirit jsou však běžné vozovky zapovězeny.
Tato verze je příspěvkem závodního oddělení britské automobilky, přičemž sloužit má především jako nářadí nadšenců při okruhových dnech. V nabídce McLarenu se tak postaví mezi standardní MP4-12C a plně závodní speciál GT3, který do značné míry, zvláště v oblasti masky chladiče, inspiroval jeho vzhled i techniku. Přeplňovaný 3,8litrový osmiválec dostal nový olejový a chladicí systém, výkon zůstal na standardních 625 koních.
Jízdní dynamiku Britové neudávají, na sedmistupňové dvouspojkové převodovce ovšem žádné změny provedeny nebyly. To ovšem rozhodně nelze říci o karoserii, která se pyšní monstrózním zadním křídlem, agresivnějším čelním nárazníkem, kapotou ve stylu modelu GT3 a většími vstupy vzduchu. K výrobě přitom bylo využito více karbonu než obvykle, nižší tak bude i hmotnost.
Tomu samozřejmě pomáhají také kovaná 19palcová kola OZ se slicky Pirelli a spartánský interiér. Ten dostal klec schválenou FIA, hasící systém, závodní skořepinu pro řidiče a vyjímatelný volant. Karbonová palubní deska pak hostí jednoduché přepínače včetně digitálního displeje, malý komfort obstarává speciálně vyvinutá odlehčená klimatizace.
Přímo z kokpitu navíc bude možné nastavit tři řidičské režimy podvozku sníženého o 40 mm, stejně jako stabilizační systém nebo celkovou tuhost. Kromě toho bude standardem ještě systém HANS nebo karbon-keramické brzdy, za polykarbonátové okno dále snižující hmotnost si ale budete muset připlatit.
Přesnou cenu přitom McLaren nezveřejnil, jednat by se ovšem mělo o částku pod 200 000 GBP (cca šest milionů korun). Do prodeje by přitom verze GT Sprint měla jít již v závěru letošního roku, kdy bude pro okruhů chtivé zákazníky připraveno prvních dvacet vozů.






McLaren MP4-12C GT Sprint se poprvé ukáže na závodišti v Goodwoodu, kde ukáže plný potenciál svých 625 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejčtenější články
Číňané už ovládají 76 procent trhu s auty, na která EU vsadila vše. Ale nepolevíme a dotáhneme to do konce!
3.3.2025Muž, který dostal od Shakiry zadarmo její Lamborghini, se ho po pár měsících musí zbavit, auto ho přivádí na mizinu
3.3.2025Vrcholné čínské Porsche za cenu Škody je obrovský hit. Letošní výroba se rozprodala jako nic, už dorazilo do Evropy
3.3.2025Ze symbolu znovuzrození symbolem úpadku. Nissan GT-R končí bez nástupce, Japonci s ním nedokázali přijít dlouhých 18 let
3.3.2025Provokace: Porsche zajelo rekord okruhu mezi silničními auty s vozem, který už 6 let nevyrábí
3.3.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19