McLaren MP4-12C GT Sprint: s obřím křídlem a 625 koňmi jen na okruhy

Britská značka představí v Goodwoodu novou edici, která není určena pro veřejné silnice. Za 6 milionů má ale ke skutečnému závoďáku daleko.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

McLaren MP4-12C GT Sprint: s obřím křídlem a 625 koňmi jen na okruhy

10.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

McLaren MP4-12C GT Sprint: s obřím křídlem a 625 koňmi jen na okruhy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britská značka představí v Goodwoodu novou edici, která není určena pro veřejné silnice. Za 6 milionů má ale ke skutečnému závoďáku daleko.

Z Goodwoodu se vám dnes hlásíme již poněkolikáté a rozhodně ne naposledy. Jenže není zbytí, neboť právě na Festivalu rychlosti si daly dostaveníčko ty nejčerstvější sportovní novinky. Až dosud se ovšem jednalo o modely, které si v blízké či poněkud vzdálenější budoucnosti budete moci vyzkoušet na veřejných silnicích. A to včetně takového Caterhamu 620R. Novému McLarenu MP4-12C GT Spirit jsou však běžné vozovky zapovězeny.

Tato verze je příspěvkem závodního oddělení britské automobilky, přičemž sloužit má především jako nářadí nadšenců při okruhových dnech. V nabídce McLarenu se tak postaví mezi standardní MP4-12C a plně závodní speciál GT3, který do značné míry, zvláště v oblasti masky chladiče, inspiroval jeho vzhled i techniku. Přeplňovaný 3,8litrový osmiválec dostal nový olejový a chladicí systém, výkon zůstal na standardních 625 koních.

Jízdní dynamiku Britové neudávají, na sedmistupňové dvouspojkové převodovce ovšem žádné změny provedeny nebyly. To ovšem rozhodně nelze říci o karoserii, která se pyšní monstrózním zadním křídlem, agresivnějším čelním nárazníkem, kapotou ve stylu modelu GT3 a většími vstupy vzduchu. K výrobě přitom bylo využito více karbonu než obvykle, nižší tak bude i hmotnost.

Tomu samozřejmě pomáhají také kovaná 19palcová kola OZ se slicky Pirelli a spartánský interiér. Ten dostal klec schválenou FIA, hasící systém, závodní skořepinu pro řidiče a vyjímatelný volant. Karbonová palubní deska pak hostí jednoduché přepínače včetně digitálního displeje, malý komfort obstarává speciálně vyvinutá odlehčená klimatizace.

Přímo z kokpitu navíc bude možné nastavit tři řidičské režimy podvozku sníženého o 40 mm, stejně jako stabilizační systém nebo celkovou tuhost. Kromě toho bude standardem ještě systém HANS nebo karbon-keramické brzdy, za polykarbonátové okno dále snižující hmotnost si ale budete muset připlatit.

Přesnou cenu přitom McLaren nezveřejnil, jednat by se ovšem mělo o částku pod 200 000 GBP (cca šest milionů korun). Do prodeje by přitom verze GT Sprint měla jít již v závěru letošního roku, kdy bude pro okruhů chtivé zákazníky připraveno prvních dvacet vozů.


McLaren MP4-12C GT Sprint: s obřím křídlem a 625 koňmi jen na okruhy - 1 - McLaren MP4-12C GT Sprint 01McLaren MP4-12C GT Sprint: s obřím křídlem a 625 koňmi jen na okruhy - 2 - McLaren MP4-12C GT Sprint 02McLaren MP4-12C GT Sprint: s obřím křídlem a 625 koňmi jen na okruhy - 3 - McLaren MP4-12C GT Sprint 03McLaren MP4-12C GT Sprint: s obřím křídlem a 625 koňmi jen na okruhy - 4 - McLaren MP4-12C GT Sprint 04McLaren MP4-12C GT Sprint: s obřím křídlem a 625 koňmi jen na okruhy - 5 - McLaren MP4-12C GT Sprint 05McLaren MP4-12C GT Sprint: s obřím křídlem a 625 koňmi jen na okruhy - 6 - McLaren MP4-12C GT Sprint 06
McLaren MP4-12C GT Sprint se poprvé ukáže na závodišti v Goodwoodu, kde ukáže plný potenciál svých 625 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.