Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren má nový plán. Mezi spoustou novinek může být i elektrický nástupce P1
2.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové chystají výraznou hybridizaci svého portfolia, ve snaze o redukci emisní stopy ale zajdou ještě dále. A řeč není jen o downsizingu osmiválce.
Britská automobilka má za sebou nadmíru úspěšný rok, zejména díky odhalení nové základní řady Sport Series. Její poslední přírůstek v podobě McLarenu 570GT si aktuálně můžete prohlédnout v Ženevě a je celkem nepochybné, že po jejím příchodu do showroomů doznají již tak působivé prodeje ještě dalšího zvýšení. Není proto divu, že Britové navyšují počet směn i pracovních míst. Jen u krátkodobých plánů ovšem zůstat nechtějí, načež si můžeme představit i dlouhodobou strategii nazvanou Track22.
Jak asi již tušíte, plán pokrývá období od současnosti až po rok 2022. Během této doby chce McLaren zdvojnásobit svůj obrat a investovat jednu miliardu liber (cca 35 miliard korun) do vývoje. Daná částka je v podstatě stejnou sumou, jakou kupříkladu Mercedes dal v roce 2013 na oltář faceliftu třídy E, který je považován za nejdražší modernizaci vůbec. Investice u McLarenu by ovšem měla vést k odhalení hned 15 nových modelů.
Dané množství nepokrývá jen speciální verze, ale i regulérní novinky a především „jednu velmi zvláštní“ z řady Ultimate Series. Všeobecně se přitom má za to, že půjde o nástupce McLarenu P1. Do vínku by ovšem takový model nemusel dostat hybridní ústrojí, ale zcela elektrické. Dané spekulace již potvrdil i šéf firmy Mike Flewitt, dle kterého se značka aktuálně zabývá prototypem takového stroje. Na základě vývoje pak bude rozhodnuto, zda půjde o hybrid či elektromobil.
„Tato mula nám odpoví na otázku týkající se nástupce P1 - tedy zda půjde o ryze elektrický model. Aktuálně máme jisté pochybnosti, že takový vůz může být vyroben, nicméně i tak mu musíme věnovat veškerou pozornost a úsilí jako předchůdci. Musíme si zkrátka být jisti, že by se jednalo o pravověrný McLaren,“ dodává Flewitt s tím, že novinka by musela dostát dynamickým parametrům stávajícího hybridního modelu, který zvládne zrychlení 0-160 km/h pod 6 sekund.
Počáteční jízdní dynamika ryzího elektromobilu by ovšem mohla být ještě působivější, podle šéfa McLarenu není nereálným ani sprint na stovku za pouhé dvě sekundy. Jen u zrychlení v přímém směru se ovšem Flewitt nezastavuje. Další podmínkou převedení prototypu na produkční model je rozvinutí infrastruktury, která je prozatím v plenkách. A stejně tak se mluví rovněž o ceně, která by díky zlevnění komponentů nemusela narůst na více než 1 milion liber (35 mil. Kč).
Pokud by přitom elektrický hypersport byl schválen, pak nejspíše nebude disponovat elektromotorem v každém kole. I když elektrických pohonných jednotek by bylo několik, přičemž výkon by byl distribuován na obě nápravy. Velkým problémem je ale podle šéfa značky zvuk, respektive jeho absence. „Víme, jak potěšeně stávající majitelé reagují na zvuk našich současných vozů. Musíme tedy najít autentický způsob, jak toho dosáhnout i u nových generací.“
Množné číslo je přitom na místě, neboť McLaren do budoucna již nechce zůstat u jednoho vrcholného hybridu (či elektromobilu). Místo toho by na začátku nové dekády měla kombinace spalovací jednotky a elektromotoru pohánět hned polovinu portfolia značky, tedy i modely z řad Sport Series a Super Series. A co víc, stávající 3,8litrový osmiválec twin-turbo by měl být nahrazen „zcela novou architekturou pohonných jednotek“.
Dá se tedy předpokládat, že očekávat můžeme downsizing a nejspíše i celou řadu moderních fines jako třeba deaktivaci poloviny válců. Budoucnost to tedy možná není až tak veselá, pročež je nutné dnešní článek zakončit alespoň v trochu pozitivním duchu. Zmínit tak můžeme úvahy o zrodu nové divize LT, která by měla na starosti speciální okruhově zaměřené modely.
K danému kroku vede Brity enormní úspěch verze 675LT, která byla vyprodána během pár týdnů. Z toho se McLaren stále ještě nemůže vzpamatovat, evidentně však hodlá kout železo, dokud je žhavé. Jak je totiž známo, s jídlem roste chuť...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Nástupce McLarenu P1 (i jeho okruhové verze GTR) možná nedostane do vínku hybridní, ale zcela elektrické pohonné ústrojí
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nejnovější články
- Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před hodinou - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádná své vozy do Evropy nedováží
před 2 hodinami - Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před 4 hodinami - Akio Toyoda měl pravdu. Toyota je znovu jasně největší automobilka světa, i když neprodává téměř žádné elektromobily
před 5 hodinami - Čeští policisté při nehodě na křižovatce možná překonali rekord z Guinessovy knihy stanovený samotným Jamesem Bondem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva