Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren je prý příliš chytrý na to, aby musel nabízet SUV. Hybridů ale přibude
11.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Do roku 2025 by minimálně polovina portfolia britské značky měla dostat do vínku techniku modelu P1. Přidaná kila má kompenzovat více karbonu.
McLaren 675 LT je bezesporu jednou z velkých hvězd letošního ženevského autosalonu. Na výstavišti Palexpo ovšem najdeme pouze exemplář lakovaný speciální šedou barvou, zatímco přímo v ulicích švýcarské metropole byla nachytána verze oděná do sněhobílého odstínu, jak můžete sami spatřit v přiložené galerii. S tím kontrastují černé doplňky a tmavá litá kola, díky čemuž si o novém britském klenotu můžeme hned udělat zcela jiný obrázek. Dá se přitom předpokládat, že tato verze by mohla z nečinnosti vyburcovat celou řadu zákazníků, kterým ona šedá příliš tep nezvedla.
Potenciální klientela by si ovšem měla pospíšit, neboť model s výkonem navýšeným o 25 koní a 22 Nm (na 675 koní a 700 Nm) a hmotností sníženou o sto kilo (na 1 230 kg) je k mání pouze v 500 kusech. Z toho důvodu bychom se ostatně neměli divit ceně, která oproti základnímu McLarenu 650S výrazně narostla. V základu si totiž Britové účtují 259 500 GBP (cca 10 018 000 Kč), dalších 5 090 liber (196 500 Kč) pak můžete zaplatit za paket Club Sport zahrnující hasicí přístroj a čtyřbodové bezpečnostní pásy.
My přitom jen můžeme dodat, že k dispozici bude kupé, zájemci o Spider tak mohou začít ronit krokodýlí slzy. Není to ovšem jediná věc, kterou automobilka v poslední době vyvrátila. Šéf značky Mike Flewitt totiž dále uvedl, že McLaren rozhodně neuvažuje o příchodu SUV jako celá řada rivalů. Obchodní plány firmy jsou prý příliš chytré na to, aby se McLaren musel podbízet něčím jako je SUV. Místo toho budou Britové i nadále vyrábět pouze sportovní vozy pro movitější klientelu, což ostatně platí také o základním kupé z řady Sport Series. To má totiž vyjít na nějakých 4,5 milionu korun.
Namísto karosářské verze, jíž aktuálně favorizuje velká řada zákazníků, chce McLaren svou budoucnost opřít o tři základní pilíře. Tím prvním je rozšíření dealerství, zejména ve Spojených státech, Evropě a Asii. Dále je kladen důraz na striktní kontrolu nákladů a do třetice tu máme velmi rychlý příchod nových verzí a zakázkových exemplářů, díky čemuž zůstane zachován zájem publika. Taková strategie by opravdu mohla klapnout, pročež je zřejmé, že SUV skutečně není potřeba.
S čím ovšem počítat máme, je rozšíření hybridní techniky. Ani McLaren totiž není imunní vůči eko-nesmyslům Evropské unie, zejména ve chvíli, kdy se jeho roční produkce rozroste. Flewitt proto dodává, že technologie, jíž dostal do vínku hypersport P1, se postupně rozšíří i do levnějších modelů. Do roku 2025 by tak Britové chtěli hybridizovat minimálně polovinu svého portfolia, což s ohledem na proklamované nové a nové verze není málo.
Podle šéfa McLarenu se ovšem zákazníci nemají obávat ztráty řidičské jiskry, neboť hybridní technika nepomůže firmě pouze v boji s evropskými regulacemi, ale zároveň navýší i výkon. Přidaná kila na palubu pak bude kompenzovat ještě větší množství karbonových vláken, než kolik jich McLaren nabízí v současnosti. Dá se tedy předpokládat, že hmotnost se i nadále udrží pod hranicí 1,5 tuny.
Závěrem pak již můžeme zmínit pouze několik střípků ohledně nástupce zmiňovaného McLarenu P1. Ten by měl dorazit až za nějakých deset let, přičemž má jít opětovně o technologického lídra. Je tedy dost možné, že Britové koketují kupříkladu s palivovými články. Nebo dorazí jen ryzí elektromobil, možností je zkrátka hodně. Jisté ovšem je, že značka má svůj osud nalajnovaný opravdu pečlivě.




Nový McLaren 675 LT se ukázal v ulicích Ženevy. Pro značku je přitom jeho koncepce vizí budoucnosti, počítat tedy máme s nízkou hmotností a dokonalou aerodynamikou
Zdroje: Auto News, Car and Driver, Foto: PegoPhoto@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
dnesHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 2 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 4 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 5 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
před 7 hodinamiTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva