Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren 675 LT Spider je realitou, i když ji být neměl. A majitelé kupé se bouří
4.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Otevřená verze 675 LT kvůli mechanismu střechy přibrala, přesto zrychlení na stovku zůstává stejné jako u kupé. Ne každý je z ní ale šťasten.
McLaren 675 LT, ostřejší verze „základního” 650S, měl původně existovat v 500 exemplářích a jen jako kupé. Dává to smysl, otevřená verze by byla těžší, torzní tuhost je trochu jiná otázka, když máte základ v karbonovém monokoku. Oněch 500 kusů se i přes cenu okolo 10 milionů korun za jeden vyprodalo celkem rychle, během dvou měsíců.
Tahle věc je rychlejší než Ferrari 488 GTB i než Lamborghini Huracán; ani jedno z těchto aut zatím nemá svou ostrou verzi, ale než ty přijdou, může to chvíli trvat. Dá se proto pochopit velký zájem o stroj McLarenu. Přesto Spider neměl vůbec vzniknout, Britové to opakovaně popřeli. Ovšem právě kvůli velké poptávce je na světě. A není o nic horší než kupé.
Ovšem, má skládací střechu, jejíž mechanismus vozu přidal asi 40 kilogramů hmotnosti, navíc docela vysoko nad asfaltem. Nebylo ale potřeba přidávat žádných výztuh, takže se hmotnost nezvyšovala dále a 40 kg odpovídá zhruba plné nádrži paliva. Výkon 3,8litrového přeplňovaného osmiválce je pochopitelně nezměněna, zůstává na 675 koních. Maximum točivého momentu je stále 700 Nm.
Čtyřicetikilový přírůstek znamená stále slušnou váhu 1 270 kg. To poškozuje „pouze” zrychlení na 200 km/h, které nyní trvá 8,1 vteřiny; na stovce jste za stále stejných 2,9 s. Maximálka poklesla na 327 km/h. A pokud vás zajímá spotřeba paliva, ta je podle amerických norem 13,1 litru na 100 km v kombinaci.
Oproti uzavřené verzi má 675 LT Spider také několik specialitek. Na obrázcích vidíme barvu Solis, která bude vyhrazena pouze pro Spider, kola na obrázcích jsou odlehčená a také je dostane pouze Spider a v interiéru bude možno mít kontrastní prošívání v barvě Xenon Yellow.
To všechno dostanete za 285 450 britských liber, tedy asi 10,7 milionu korun základní ceny. To je o 25 000 liber více než u kupé, přesto, máte-li zájem, neotálejte, protože stejně jako u kupé bude produkce Spideru omezena na pět stovek kusů.
Fanoušci McLarenu a ti, co byli 502. v pořadníku na kupé, jsou jistě rádi. Komu se ale přidání Spideru do nabídky nelíbí, jsou někteří majitelé kupé, protože svůj vůz kupovali s tím, že jich bude na světě jen 500 a že žádný Spider nebude. A když chcete Spider, ale koupíte si kupé, protože Spider nemá existovat, a on najednou vznikne, asi vás to moc nepotěší.
To je ovšem spíše druhotný problém. Soudě podle reakcí na fóru McLaren Life dost zákazníků nesouhlasí se Spiderem kvůli menší exkluzivitě a logicky i negativnímu vlivu na zůstatkovou cenu. A nesouhlas to je vážně silný, hovoří se i o masovém rušení objednávek zatím nedodaných kupé. Tato verze ale stále zůstává tou víc hardcore, Spider nedostane paket Clubsport se závodními bezpečnostními pásy, například; bude tak v prvé řadě silničním autem.
K důvodům, proč je Spider na cestě, se řadí zejména ohromná poptávka po 675 LT. Údajně ještě v listopadu firmě volali denně zájemci o kupé, i když to bylo vyprodáno už v první polovině roku. McLaren říká, že zoufale neodhadl míru zájmu o tuto verzi, že je poptávka ohromná.
Také uvádí, že 675 LT je nejlepší auto, které kdy postavili a že spousta nespokojených bude uchvácena jeho dokonalostí natolik, že na nějaké protesty proti Spideru zapomenou. Samozřejmě, pokud pár lidí na zrušení objednávky kupé bude trvat, je to výhodou pro toho 502. v pořadníku, který třeba nechce otevřenou verzi, protože chce závodní pásy, karbon, alcantaru a bude často jezdit na okruh. Kdy začne výroba Spideru, není zatím známo, ale počítat s příštím rokem je jistě reálné.
Barva Solis bude pro McLaren 675LT unikátní
Zdroje: McLaren, McLaren Life
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva