Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren 650S Le Mans podrobně, víme více i o Sport Series a 650S GTR
21.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové chystají na letošek tři novinky. Edice Le Mans potěší sběratele, závodní provedení 650S nadšence a nový základní model všechny ostatní.
Už v prosinci loňského roku byly zveřejněny první fotky a informace k chystané limitované edici McLarenu 650S. Ta byla stvořena divizí MSO, která na jejich zrodu spolupracovala s designérem Peterem Stevensem, jež je podepsán pod ikonickým McLarenem F1. Důvod této spolupráce se proto dá vcelku snadno odhadnout i bez toho, abyste četli náš předchozí článek. Nová omezená série totiž skutečně oslavuje svého předchůdce, konkrétně pak jeho vítězství v závodě 24 hodin Le Mans.
K danému „zářezu do pažby“ došlo v roce 1995, tedy přesně před dvaceti lety. Tehdy se po cílové rovince prohnalo hned pět modelů, které skončily na prvním, třetím, čtvrtém, pátém a třináctém místě. Záhy vzniklo pět limitovaných edic, z nichž každá odkazovala na jedno závodní provedení. Letošní omezená série pro změnu dorazí v padesáti kusech, z nichž každý bude kupátkem, jež si inspiraci bere pouze z vítězného vozu.
Nejviditelnější změnou je střešní sání, které je funkční a přivádí vzduch do motorového prostoru. Mimo to na předních blatnících přibyly stabilizátory navyšující přítlak a nová jsou i 19palcová přední a 20palcová zadní kola ve specifickém designu Le Mans Edition, jež doplňují pneumatiky Pirelli P Zero Corsa a karbon-keramické brzdy s oranžově lakovanými třmeny. Vpředu, vzadu i na bocích pak nechybí ani karbonové doplňky.
Vše završuje nový lak Sarthe Grey, zatímco dovnitř se nastěhovala černá kůže a doplňky z oranžové Alcantary. Hlavovou opěrku každého sedadla pak zdobí logo Le Mans, tím ovšem odklon od série končí. Po stránce mechanické je limitovaná edice zcela standardní, 3,8litrový osmiválec twin-turbo tak i nadále produkuje 650 koní a 678 Nm, se kterými zvládnete sprint na stovku za 3 sekundy a nejvyšší rychlost 333 km/h.
Po stránce cenové každý exemplář série Le Mans vyjde na 244 500 GBP (cca 8 944 000 Kč), což je oproti standardu opravdu značná suma navíc. Částečně ji přitom má ospravedlnit fakt, že kromě samotného vozu dostane klientela také pozvánku pro dvě osoby na oslavy onoho vítězství, které se uskuteční přímo na okruhu Le Sarthe ve Francii. To je ale v rámci nové limitované edice vše.
Přesunout se můžeme k další novince, kterou McLaren pro letošní rok chystá, a tou je příchod nové základní řady Sport Series. Úmyslně přitom nezmiňujeme pouze jeden model, neboť Britové mají v plánu minimálně čtyři varianty. První z nich se objeví v dubnu na autosalonu v New Yorku ve verzi kupé. Po ní bude následovat otevřený Spider a provedení GT, jež se má vyznačovat „nekonvenčním zavazadelníkem“.
Šeptanda v zákulisí naznačuje, že míněna je tím karoserie typu Shooting Brake, se kterou by měl dorazit dodatečný prostor pro vaše zavazadla umístěný nad pohonnou jednotkou. Taková verze je určena pro každodenní užívání, zvěsti o ní však kolují již pomalu třetím rokem. Je tak sporné, zda vůbec dorazí. Jelikož ovšem Britové chtějí kromě Porsche konkurovat i Ferrari (že by model FF?), je možná tento „klep” pravdivý.
Více informací o třetí verzi v pořadí není, zamířit tedy můžeme k číslu čtyři. Poslední varianta Sport Series by pro změnu měla být určena k okruhovému využití, pročež nejspíše dostane přídomek GTR. Tím samým názvem pak nebude opentleno pouze vrcholné provedení McLarenu P1, ale také nová varianta modelu 650S. Ta je letošní třetí novinkou, přičemž objevit se má již v březnu v Ženevě vedle výkonnějšího sourozence.
Také v tomto případě jsou informace mlhavé, vůz by ovšem měl dostat vyšší výkon. Proto se nejspíš zbaví označení 650S, které by nereflektovalo potenciál pod kapotou. Mimo to se dočkáme také hmotnosti nižší o nějakých 100 kilogramů, zatímco v případě vizáže dostal Frank Stephanson volnou ruku. Dorazit tak má otevřená záď, která nám umožní ničím nerušený pohled na pohonné ústrojí.
Tím novinky týkající se britské automobilky končí, přičemž málo jich rozhodně není. Pokud se navíc všechny uchytí v prodeji, o čemž příliš nepochybujeme, pak se nám snahy McLarenu o prodej čtyř tisíc exemplářů ročně zdají být značně podceněné. Dá se ale předpokládat, že tento odhad souvisí spíše s výrobní kapacitou než s nedostatkem zákazníků.
McLaren 650S Le Mans se ukázal na nových fotkách...
...kromě nich si však padesátikusovou limitovanou sérii můžete prohlédnout i na první publikované sadě
Zdroje: McLaren, Autovisie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 2 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva