McLaren 650S GT3 odhalen, nástupce závodní MP4-12C má být lépe ovladatelný

McLaren v Goodwoodu ukázal avizovaný 650S GT3. Oproti MP4-12C bude mít lepší chlazení i ovladatelnost a bude bezpečnější. Závodit začne příští sezónu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

McLaren 650S GT3 odhalen, nástupce závodní MP4-12C má být lépe ovladatelný

27.6.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

McLaren 650S GT3 odhalen, nástupce závodní MP4-12C má být lépe ovladatelný

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

McLaren v Goodwoodu ukázal avizovaný 650S GT3. Oproti MP4-12C bude mít lepší chlazení i ovladatelnost a bude bezpečnější. Závodit začne příští sezónu.

Festival rychlosti v Goodwoodu, který začíná právě dnes, bude hostit další premiéru: McLaren ukáže závodní stroj 650S GT3, jak avizoval již před několika dny. Tento stroj je evolucí MP4-12C GT3, podobně jako je silniční 650S dalším vývojovým stupínkem dnes již nevyráběného MP4-12C.

Doposud závodící MP4-12C GT3 přitom byl docela úspěšný, má na kontě tři poháry z šampionátů, 51 vítězství v závodech a 71 dalších medailových umístění. K tomu v současnosti drží vedení série vytrvalostních závodů Blancpain a šampionátu GT Asia. Jako u všech aut, i zde je ale prostor pro zlepšení a McLaren říká, že se při stavbě 650S GT3 zaměřil hlavně na ovladatelnost, chlazení a bezpečnost.

Vepředu najdeme nové lízátko a větší sací otvory. Vstupy vzduchu po stranách byly také upraveny s cílem zajistit lepší chlazení. Pevné karbonové křídlo vzadu spolupracuje s lízátkem na optimalizaci proudění vzduchu kolem, pod a skrz karoserii, která je vyrobena rovněž z karbonu. Design doplňků je zcela podřízen funkci, jak to u závodních aut bývá.

Pod slupkou najdeme upravený podvozek s až o 52 mm širším rozchodem kol. Dopředu také je možno nainstalovat větší kola, která s pozměněnou aerodynamikou nabídnou lepší přilnavost přídě a preciznější řízení zejména na vjezdu do zatáčky. Kovaná kola zde mají oproti trendu silničních aut "jen" 18 palců v průměru a drží je centrální matka. Vzadu čekejme pneumatiky o šíři 330 mm, vepředu 315. Pod nimi najdeme nové brzdy, vpředu se šesti- a vzadu se čtyřpístkovými třmeny.

Interiér nabídne pilotovi o trochu vyšší míru bezpečí. Standardní karbonové monokokové šasí je doplněno ochrannou klecí certifikovanou FIA, která je oproti té v MP4-12C GT3 lehčí a pevnější a nabídne uvnitř trochu víc místa na nohy a hlavu. Sedačka je také nová, vyvinul ji sám McLaren a je v ní integrován šestibodový bezpečnostní pás. I zde se mohou piloti těšit na o něco více komfortu díky novému polstrování. Sedačka je namontována napevno, posunují se pedály a volant.

Za pilotem bude pracovat stejný 3,8litrový osmiválec o dvou turbodmychadlech, jaký známe i z ostatních modelů McLarenu. Stejně jako v předchůdci, i zde bude dávat 493 koní, chlazení však bude o něco lepší díky změnám v nasávacích otvorech. Co je zcela nové, je šestistupňová sekvenční převodovka. Její chladič oleje se přestěhoval do bočních sacích otvorů a tak zajistí lepší chlazení a nebude tolik překážet proudícímu vzduchu.

McLaren ukáže novinku v Goodwoodu, jak stojí výše, a pravděpodobně i v závodě do vrchu - je to přeci jen závodní vůz. Očekává se produkce zhruba 15 kusů, každý v ceně 330 tisíc liber (11,1 milionu korun) bez daní a vozy budou připraveny pro závodní sezónu 2015. Pro týmy, které vlastní MP4-12C GT3, bude k dispozici balíček úprav, který z těchto starších vozů udělá nové 650S GT3.


McLaren 650S GT3 odhalen, nástupce závodní MP4-12C má být lépe ovladatelný - 1 - mclaren 650s gt3 01McLaren 650S GT3 odhalen, nástupce závodní MP4-12C má být lépe ovladatelný - 2 - mclaren 650s gt3 02McLaren 650S GT3 odhalen, nástupce závodní MP4-12C má být lépe ovladatelný - 3 - mclaren 650s gt3 03McLaren 650S GT3 odhalen, nástupce závodní MP4-12C má být lépe ovladatelný - 4 - mclaren 650s gt3 04McLaren 650S GT3 odhalen, nástupce závodní MP4-12C má být lépe ovladatelný - 5 - mclaren 650s gt3 05McLaren 650S GT3 odhalen, nástupce závodní MP4-12C má být lépe ovladatelný - 6 - mclaren 650s gt3 06McLaren 650S GT3 odhalen, nástupce závodní MP4-12C má být lépe ovladatelný - 7 - mclaren 650s gt3 07McLaren 650S GT3 odhalen, nástupce závodní MP4-12C má být lépe ovladatelný - 8 - mclaren 650s gt3 07aMcLaren 650S GT3 odhalen, nástupce závodní MP4-12C má být lépe ovladatelný - 9 - mclaren 650s gt3 08McLaren 650S GT3 odhalen, nástupce závodní MP4-12C má být lépe ovladatelný - 10 - mclaren 650s gt3 09McLaren 650S GT3 odhalen, nástupce závodní MP4-12C má být lépe ovladatelný - 11 - mclaren 650s gt3 10McLaren 650S GT3 odhalen, nástupce závodní MP4-12C má být lépe ovladatelný - 12 - mclaren 650s gt3 10aMcLaren 650S GT3 odhalen, nástupce závodní MP4-12C má být lépe ovladatelný - 13 - mclaren 650s gt3 11McLaren 650S GT3 odhalen, nástupce závodní MP4-12C má být lépe ovladatelný - 14 - mclaren 650s gt3 12McLaren 650S GT3 odhalen, nástupce závodní MP4-12C má být lépe ovladatelný - 15 - mclaren 650s gt3 13
V Goodwoodu se představí i nový McLaren 650S GT3, který na závodních tratích uvidíme v příští sezóně

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše