Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren 570S v detailech, i parametry základního modelu jsou fantastické
14.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nejlevnější McLaren pokoří stovku již za 3,2 sekundy. Svůj vliv na tom má výkon 570 koní a nízká hmotnost 1 313 kilogramů.
Nový McLaren 570S se nám poprvé představil již před dlouhým půl rokem. Teprve nyní však britská automobilka pustila do světa plné technické informace. Zároveň začala na své nové kupé lákat nejen reklamami či články v médiích, ale také naživo. Šedý exemplář se totiž o uplynulém víkendu objevil na belgické akci Zoute Grand Prix, která je připomínkou někdejší slavné rallye, jenž se jela na poblíž města Knokke v letech 1920 až 1965 a jejímž rámci museli závodníci absolvovat zhruba 250 kilometrů během každého ze tří dnů.
Minulost ale pro dnešek ponechme stranou a soustřeďme se pouze na samotný McLaren 570S, který je hvězdou nejen nové sady fotografií, ale zároveň také níže přiloženého videa. Z něj se přitom zdá, že jde o nejhlasitější model, jaký kdy britská značka pustila na veřejné silnice, což je více než překvapivé. Nové kupé je totiž zástupcem nejníže položené řady Sport Series a mělo by tedy logicky znít o trochu utlumeněji než modely z řad Super Series a Ultimate Series.
Na druhou stranu, McLaren 570S míří do již hojně obsazeného segmentu, kde bude muset soupeřit s Porsche 911. I proto se nejspíše Britové vyřádili po všech stránkách, neboť za působivým zvukem nezaostávají ani ony výše zmiňované technické parametry. Vůz má pod kapotou stejně jako zbytek flotily značky 3,8litrový osmiválec twin-turbo s kódovým označením M838TE, ten však v tomto případě produkuje 570 koní a 600 Nm.
S touto silou a sedmistupňovou automatickou převodovkou pokoří britská novinka stovku za 3,2 sekundy, dvoustovku za 9,5 sekund a čtvrtmíli za 10,9 sekundy při rychlosti 220 km/h. Maximální tempo pak vyšplhalo na 328 kilometrů v hodině, zatímco v případě spotřeby (ne)máme počítat s papírovým 10,7litrovým průměrem. Zmínit můžeme i deceleraci, kdy k plnému zastavení ze stovky je třeba 33 metrů, ze dvoustovky pak 126 metrů.
Na těchto výkonech se výraznou měrou podílí i nízká hmotnost 1 313 kg, díky níž můžeme hovořit o 434 koních na tunu. Malé množství kilogramů je přitom dáno konstrukcí, která spočívá v hliníkové karoserii a karbonovém monokoku Monocell. Ten se v daném segmentu objevuje poprvé, přičemž váží pouhých 75 kg. Oproti větším modelům značky má nižší a užší prahy, čímž je usnadněno nastupování do kabiny.
Rozdíl vůči sourozencům najdeme také na podvozku, kde se nově objevují adaptivní tlumiče a stabilizátory. Mimo to pak nechybí specificky nastavená trakční kontrola, standardem jsou přitom 19palcová přední a 20palcová zadní litá kola. Ta mohou dle přání zákazníka obouvat pneumatiky Pirelli P Zero nebo P Zero Corsa, přičemž první zmiňované jsou dle značky vhodnější pro extrémně mokré či studené podmínky.
Cena pro britský trh byla stanovena na 143 250 GBP (cca 5 234 000 Kč) a objednávku je možné sepsat již nyní. První vozy by se pak ke svým majitelům měly dostat na sklonku roku. Mimo verzi 570S přitom můžete sáhnout i po méně výkonném provedení 540C, které je k dispozici od 126 000 liber (4 603 500 korun). V jeho případě si ovšem na dodání budete muset počkat až do druhé poloviny příštího roku.
Tím ovšem dnes nekončíme, nakrátko se ještě přesuneme k většímu modelu 675LT. Ten vznikl v pěti stech exemplářích, přičemž všechny již dávno mají svého majitele. Zájem o kupé byl přitom obrovský, pročež značka zvažuje také verzi Spider. Pokud přitom ta bude oficiálně potvrzena, pak by měla dorazit již v příštím roce. S ohledem na tak krátký čas se ovšem dá předpokládat, že ke schválení již došlo.
Momentálně ovšem není jasné, kolik kusů dá McLaren do prodeje. Počítat bychom ovšem měli s lehce zhoršenou dynamikou vůči kupé, neboť jeho hmotnost 1 320 kg bude dozajista navýšena. Spárována ovšem i nadále bude s výkonem 675 koní, stovku by tak Spider mohl pokořit stejně jako konkurenční Ferrari 488 za rovné tři sekundy, tedy o desetinu pomaleji než model s pevnou střechou.
Tato novinka ovšem nebude jedinou, která se má v příštím roce objevit. Dále na řadě je totiž McLaren 570S GT, který o nějakých dvanáct měsíců později bude následovat otevřené provedení řady Sport Series. V roce 2018 pro změnu dojde na model 650S, který se dočká nástupce. I v jeho případě přitom můžeme počítat nejprve s kupátkem a o nějaký čas později také se Spiderem.















Nový McLaren 570S míří do prodeje, první kusy dorazí k zákazníkům ještě před koncem letošního roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 11 hodinamiStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
Nejnovější články
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 2 hodinamiEvropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
před 4 hodinamiČínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
před 5 hodinamiKorejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
před 7 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva