Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren 570GT: je nejluxusnější a nejpraktičtější model, má kufr navíc
24.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Novinka dostala do vínku druhý zavazadelník, stejně jako pohodlnější podvozek či méně hlučný výfuk. Pod kapotou má nadále 570 koní.
Britská automobilka již několikrát avizovala, že její základní řada Sport Series nebude omezena pouze na modely 570S a 540C. Dle předchozích oznámení jsme měli počítat s příchodem dalších variant, z nichž ovšem znám byl pouze roadster. Ten je ohlášen na příští rok, pro letošek ovšem McLaren sliboval překvapení, které bude mít spojitost s každodenním provozem. Jako místo „blízkého setkání třetího druhu“ byla zvolena Ženeva, do příštího týdne však nebudeme muset čekat. Model 570GT je totiž aktuálně venku.
Jak naznačuje již název vozu, jednat se bude o zástupce kategorie Gran Turismo. McLaren 570GT proto dostal do vínku pružiny a tlumiče s odlišnou charakteristikou, které počítají i se silnicemi s horším povrchem. Pozměněn byl také převod řízení, výfukový systém pak lépe maskuje potenciál pohonné jednotky. Podle automobilky byl naladěn na dlouhé cesty, v jejichž případě by již hlučnost ústrojí spřízněného McLarenu 570S mohla cestující obtěžovat.
Tím ovšem nejsme u konce výčtu změn, dále můžeme zmínit modifikovanou kabinu. Ta má nabízet více pohodlí, pročež bylo rozšířeno kožené čalounění. Mimo to nechybí elektricky stavitelná a vyhřívaná sedadla s pamětí, parkovací senzory či změkčené dovírání dveří. V rámci příplatků pak můžete sáhnout po audio systému Bowers & Wilkins se 12 reproduktory či specifických dekorech. A komu to nestačí, pro toho je tu divize McLaren Special Operations.
Nejzásadnější proměnou však prošel prostor nad pohonnou jednotkou, kde lze nově uskladnit až 220 litrů nákladu. V kombinaci s předním zavazadelníkem tak britská novinka počítá s 370litrovou kapacitou, přičemž přístup k taškám uloženým vzadu usnadňuje výklopné prosklené víko. To je zatmaveno na 18 procent a dostalo i speciální povrch, pročež sice navyšuje světlost interiéru, ale zároveň dokáže absorbovat sluneční záření. A logicky i tlumí hlučnost.
Dodat již můžeme pouze zmínku o pohonné jednotce, kterou je opětovně 3,8litrový osmiválec twin-turbo spojený se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Výkon zůstal na 570 koních, v kombinaci se suchou hmotností 1 350 kilogramů tak akcelerace z klidu na stovku za 3,4 sekundy není překvapením. Stejně jako nejvyšší rychlost 328 km/h nebo průměrná spotřeba vypočítaná na 10,7 l/100 km. Z rychlosti 200 km/h pak 570GT zvládne zabrzdit na 133 metrech.
Celý komplet uzavírá sada nově navržených 19palcových předních a 20palcových zadních litých kol, se kterými je možné spojit silniční pneumatiky Pirelli P Zero nebo okruhové P Zero Corsa. Cena pak na britských ostrovech startuje na 154 tisících librách (cca 5,3 milionu korun).
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.



















McLaren 570GT je nejpraktičtějším modelem značky, do dvou kufrů pobere až 370 litrů. S 570 koňmi však i nadále pokoří stovku za 3,4 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
K mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
před 8 hodinamiCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
před 9 hodinamiLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
před 11 hodinamiSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včeraU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha