McLaren 540C: nový základní model je venku, stovku pokoří za 3,5 s

Britská novinka dostala do vínku 540 koní a 1 311 kilogramů. Dvoustovku tak zvládá za 10,5 sekundy a maximálně se rozjede na 320 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

McLaren 540C: nový základní model je venku, stovku pokoří za 3,5 s

20.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

McLaren 540C: nový základní model je venku, stovku pokoří za 3,5 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britská novinka dostala do vínku 540 koní a 1 311 kilogramů. Dvoustovku tak zvládá za 10,5 sekundy a maximálně se rozjede na 320 km/h.

Automobilka McLaren nám letos představila již řadu novinek. Na ženevském autosalonu jsme si tak mohli prohlédnout limitovaný model 675 LT i okruhový speciál P1 GTR. Newyorská show byla pro změnu spojena s odhalením vůbec první vlaštovky z nové řady Sport Series, tedy McLarenu 570S. A nyní zde v souvislosti se Šanghají máme vlaštovku druhou, tedy základní model značky nazvaný 540C.

Tato novinka jde na první pohled ve stopách McLarenu 625C, který byl odladěnou verzí standardního kupé a Spideru a zamířil pouze na asijské trhy. Druhá vlaštovka řady Sport Series však oproti tomu bude k mání globálně, přičemž cena byla stanovena na 126 000 GBP (cca 4,8 mil. Kč). Objednávky je navíc možné sepsat již nyní, první exempláře ovšem k majitelům dorazí až na počátku příštího roku.

V rámci exteriéru se přitom slabší verze od McLarenu 570S liší jen nepatrně. Máme tu pouze odlišná 19palcová přední a 20palcová zadní kola, se kterými se pojí méně agresivní difuzor. Zbytek však již zůstal nedotčen, což platí také o architektuře interiéru. Ten navíc již standardně počítá s koženým čalouněním, multimediálním systémem, 7palcovým displejem nebo navigací.

Pod kapotou pak najdeme stejný 3,8litrový osmiválec twin-turbo jako u celé flotily McLarenu, v tomto případě však výkon činí 540 koní v 7 500 otáčkách a točivý moment 540 Nm v pásmu 3 500 až 6 500 ot./min. Výkon je přitom kombinován se suchou hmotností 1 311 kg, díky které je kupé 540C o podstatných 150 kilo lehčí než nejbližší rival v rámci sportovního segmentu.

Při pohledu na výše zmíněné tak asi nepřekvapí působivá jízdní dynamika, kdy stovky dosáhnete za 3,5 sekundy a dvoustovky již za 10,5 s (výkonnější provedení je o tři desetiny, respektive o sekundu rychlejší). Snaha o dosažení maximálního tempa skončí na hodnotě 320 km/h, zatímco v rámci spotřeby udává McLaren papírový průměr 11 litrů na sto kilometrů.

Tím základní informace končí, přičemž dodat již můžeme pouze tolik, že novinka dostala do vínku lehce přepracovaný podvozek, který by měl více vyhovovat každodennímu používání. Taková sedmistupňová automatická převodovka SSG však byla převzata beze změn, stejně jako systém Brake Steer, který v zatáčkách přibrzďuje vnitřní kolo.


McLaren 540C: nový základní model je venku, stovku pokoří za 3,5 s - 1 - McLaren 540C prvni sada 01McLaren 540C: nový základní model je venku, stovku pokoří za 3,5 s - 2 - McLaren 540C prvni sada 02McLaren 540C: nový základní model je venku, stovku pokoří za 3,5 s - 3 - McLaren 540C prvni sada 03McLaren 540C: nový základní model je venku, stovku pokoří za 3,5 s - 4 - McLaren 540C prvni sada 04McLaren 540C: nový základní model je venku, stovku pokoří za 3,5 s - 5 - McLaren 540C prvni sada 05McLaren 540C: nový základní model je venku, stovku pokoří za 3,5 s - 6 - McLaren 540C prvni sada 06McLaren 540C: nový základní model je venku, stovku pokoří za 3,5 s - 7 - McLaren 540C prvni sada 07McLaren 540C: nový základní model je venku, stovku pokoří za 3,5 s - 8 - McLaren 540C prvni sada 08
McLaren 540C se oproti dříve představenému kupé 570S změnil vizuálně jen nepatrně, hlavní odklon je třeba hledat pod kapotou

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.