Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren 500S: chystaný základní model nabídne 500 koní a nízkou hmotnost
22.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka britské značky se zřejmě ukáže již v březnu v Ženevě. Rok 2016 je pro změnu vyhrazen Spyderu, následně dorazí ještě ostřejší verze GTS.
Britská automobilka několikráte naznačila, že čest jsme dosud měli pouze s horní částí její nabídky, jíž představují třeba modely 650S nebo P1. Již v příštím roce bychom se ovšem měli dočkat také základního modelu. Ten byl dosud znám pod interním označením P13, v sérii bychom se ovšem měli dočkat názvu 500S. Tím máme jasně naznačen potenciál, který se skrývá pod kapotou a za nějž bude zodpovědná odladěná verze 3,8litrového přeplňovaného osmiválce.
Tuto pohonnou jednotku již užívají všechny ostatní modely McLarenu, špatného renomé u zákazníků se však britská automobilka neobává. Její šéf Mike Flewitt totiž prohlásil, že agregát je pouze tři roky starý a jeho vývoj je tak pouze na počátku. Verze použitá v novém základním modelu tak bude de facto zcela jiným motorem, se kterým se bude pojit i méně komplexní podvozek než u McLarenu 650S. Tím pak bude opodstatněna jeho nižší cena.
I přes tento odklon však základní architektura obou modelů bude shodná. Srdcem novinky se tak rovněž stane karbonový monokok, obdobná pak bude i stylizace interiéru zahrnující úzkou středovou konzoli. Otázkou je však venkovní vzhled, neboť zatímco Flewitt hovoří pouze o evolučním odklonu, šéfdesignér Frank Stephanson naznačuje, že v případě McLarenu nejsou dána žádná pevná pravidla. Novinka tak muže být radikálně jiná.
Tato nejasnost by se ovšem měla vyjasnit již v Ženevě příštího roku, kde by měl model 500S debutovat. O dvanáct měsíců později bychom pak měli přivítat otevřenou verzi Spyder, zatímco rok 2018 bude vyhrazen ostré variantě GTS. Ta by přitom měla stavět na ještě razantnějším odlehčování než základní model. Porsche 911 Turbo a Mercedes-AMG GT se tak mohou začít třást.
McLaren 500S se ukázal jen na ilustraci, která příliš odlišný design nepotvrzuje
Mechaniku pak novinka převezme od modelu 650S, její výkon však bude snížen na 500 koní
Zdroj: Winding Road
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva