Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazzanti Millecavalli na živých fotkách naplno předvedlo své „foukané křídlo“
15.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská novinka dostala 1 000 koní na 1 300 kg. Stovku zvládne za 2,8 sekundy, úplné zpomalení ze 300 km/h pak za rovných 7 s.
O novém králi italských supersportů jsme se podrobněji rozepsali již před pár dny u příležitosti virtuálního debutu. Nyní si na Mazzanti Millecavalli můžeme posvítit znovu, a sice u příležitosti živé premiéry na autosalonu v Turíně. Příliš mnoho nových informací však nemáme, budeme tedy opakovat spíše dříve řečené. To platí hlavně o prostoru pod zadní kapotou, kam se nastěhoval 7,2litrový přeplňovaný osmiválec.
Pohonná jednotka již dle názvu produkuje 1 000 koní, k nimž se přidává 1 200 Nm točivého momentu. Přenos veškerého výkonu na zadní kola dostala na starosti šestistupňová sekvenční převodovka, se kterou italské kupé zvládne sprint z klidu na stovku (respektive na 96 km/h) za 2,8 sekundy. Nejvyšší rychlost pak teoreticky činí 402 km/h.
Aby Millecavalli bylo stabilní i při maximálním tempu, může se pochlubit řešením ve stylu foukaných difuzorů. Speciální výdechy za pomoci středové „ploutve“ ženou horký vzduch z motorového prostoru pod zadní křídlo, čímž je navyšován přítlak. Mimo to pak novinka Mazzanti dostala i zadní difuzor či aerodynamické boční prahy.
Přední partie jsou pro změnu ozdobeny hned na několika úrovních bočními stabilizačními spoilery, na jejichž výrobu byla použita uhlíková vlákna. Ta pomáhají držet na uzdě hmotnost, která by podle tvrzení automobilky neměla překročit 1 300 kilogramů. Tomu napomáhá i monokokové šasí z oceli a molybdenového chromu.
Dodat pak již jen můžeme, že Millecavalli dostalo lepivé pneumatiky Pirelli Trofeo R či masivní karbon-keramické brzdy Brembo. Ty dokážou vůz zastavit z rychlosti 300 km/h na nulu za pouhých 7 sekund. Cena kupé zveřejněna nebyla, k mání však bude pouze 25 kusů. První by přitom měl ke svému majiteli zamířit v závěru roku.
Mazzanti Millecavalli se ukázalo naživo na autosalonu v Turíně. Prozatím jen ve formě prototypu, sériové provedení však za majiteli zamíří již v závěru roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 8 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 10 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 11 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 00:20 - GeneHawkins
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.24. 21:00 - M.Z.
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch