Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda stvoří nové modely MPS, i když na nich prodělá. Na vývoji ušetří turby
8.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské sportovní deriváty se prý zaslouží o lepší image, z nějž bude profitovat celá automobilka. Musí si však vystačit s turby místo motorů V6.
O sportovních modelech japonské automobilky jsme naposledy psali v květnu, kdy na povrch prosákla velmi zajímavá informace. Do té doby totiž Mazda naznačovala, že o pohon jejích vrcholných strojů se budou starat atmosférické motory, ty by však zjevně nebyly schopné vyprodukovat dostatek sil při zachování spolehlivosti (a dalších faktorů typu plnění emisních norem...), pročež do hry vstoupilo přeplňování. To samozřejmě nelze jen tak jednoduše skloubit s technologií SkyActiv, jež se nese ve znamení vyššího kompresního poměru, přesto však technici značky tuto nesnáz údajně vyřešili.
Kdy tedy můžeme takovou Mazdu 3 MPS očekávat? To je otázka, jakou naši holandští kolegové položili šéfovi evropské divize Jeffrey Guytonovi. Ten potvrdil, že sportovní modely plně zapadají do komunikační strategie automobilky, pročež je logické, že je dostaneme. Prý po nich touží všichni. Nic konkrétního však již v tomto směru nezaznělo, premiéra tak může přijít i za několik let.
Guyton přitom dodal, že dané váhání nemá co dělat s cenovou politikou, která se týká vývoje či následného prodeje. Modely MPS zde totiž nejsou kvůli přímému výdělku, místo toho mají pozvednout image Mazdy, z nějž pak následně bude profitovat automobilka jakožto celek. To ovšem samo o sobě neznamená, že by si Japonci mohli dovolit rozhazování peněz plnými hrstmi.
Právě snaha o alespoň částečnou úsporu je totiž důvodem, proč Mazda i přes proklamovaný odpor proti turbům sáhla po přeplňování. Pokud by totiž byla nucena vyvinout zcela nové víceválcové agregáty (s největší pravděpodobností vidlicové či řadové šestiválce), pak by jí dané úsilí vyšlo mnohem dráž. Takto si vystačí s aktuálními motory, pouze je upraví tak, aby byly s to s přeplňováním poskytovat MPS výkon, který si zaslouží.
Chystaná Mazda 3 MPS se již ukázala na neoficiálních ilustracích, v reálu ji ale zřejmě ještě chvíli nespatříme
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva