Mazda Shinari: design nade vše

Mazda opět po čase přichází s konceptem, u nějž je design na prvním místě. Hirošimská automobilka nám tak ukazuje, jak asi budou za pár let vypadat její produkty. Dřívější koncepty ve stylu Nagare moc nadějí nebudily, Shinari je ale jiný šálek kávy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda Shinari: design nade vše

8.9.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Mazda Shinari: design nade vše

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mazda opět po čase přichází s konceptem, u nějž je design na prvním místě. Hirošimská automobilka nám tak ukazuje, jak asi budou za pár let vypadat její produkty. Dřívější koncepty ve stylu Nagare moc nadějí nebudily, Shinari je ale jiný šálek kávy.

Mazda nás celkem pravidelně zásobuje zajímavými prototypy, jejichž tvary jsou inspirovány přírodou. Dalším z řady, tentokráte už ve znamení nového designového stylu Kodo, je koncept Shinari. Přestože je to dnes už téměř nemožné, až dosud Mazda dokázala přicházet se svébytnými projekty, u Shinari už je to ale trochu jinak. Od prvního pohledu máte pocit déja vu, tohle už jsme přece někde viděli. Na druhý musíte uznat, že žádné kopírování se nekonalo.


Mazda Shinari: design nade vše - 1 - Mazda-Shinari-koncept-2010-01Mazda Shinari: design nade vše - 2 - Mazda-Shinari-koncept-2010-02Mazda Shinari: design nade vše - 3 - Mazda-Shinari-koncept-2010-03Mazda Shinari: design nade vše - 4 - Mazda-Shinari-koncept-2010-04

Pojďme se tedy podívat, na co se můžeme těšit u nové Mazdy3, Mazdy6, MX-5 a snad i nástupce RX-8. Zapomeňme na „vysmátou” příď dnešních Mazd, ty budoucí budou serióznější. Větší maska chladiče, střízlivější ostatní části. A zcela určitě ne sci-fi světlomety konceptu, produkční verze se budou držet více při zemi.

Mazda Shinari: design nade vše - 5 - Mazda-Shinari-koncept-2010-09Mazda Shinari: design nade vše - 6 - Mazda-Shinari-koncept-2010-11Mazda Shinari: design nade vše - 7 - Mazda-Shinari-koncept-2010-10

Záď konceptu je střízlivější a nebýt komplikovaných detailů na spodní hraně nárazníku, člověk by si mohl myslet, že se dívá na téměř produkční verzi. V této souvislosti je nutno zmínit zajímavý fakt, že Shinari je v podstatě čtyřdveřové kupé. Chystá se Mazda do vod ovládaných Mercedesem CLS?

Uvnitř už je to více z říše vizí než reálného světa. Palubní deska, ukazatele a hlavně volant jsou docela konvenční, a současně velmi pohledné, řešení míst pro cestující už ne. Myšlenka samostatných sedadel, nebo spíše křesel, sice není nijak nová, ovšem u běžně prodávaných aut se s ní až na zanedbatelné výjimky nesetkáte.

Mazda Shinari: design nade vše - 8 - Mazda-Shinari-koncept-2010-12Mazda Shinari: design nade vše - 9 - Mazda-Shinari-koncept-2010-13Mazda Shinari: design nade vše - 10 - Mazda-Shinari-koncept-2010-14Mazda Shinari: design nade vše - 11 - Mazda-Shinari-koncept-2010-15Mazda Shinari: design nade vše - 12 - Mazda-Shinari-koncept-2010-16Mazda Shinari: design nade vše - 13 - Mazda-Shinari-koncept-2010-05

Mnohé by jistě zajímalo, jestli se Shinari může pochlubit nejakou novinkou v oblasti použité techniky. To bohužel nevíme, revoluci ale nečekejte. Více se dozvíme v Paříži, kde by se Shinari také mělo objevit.

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.