Mazda popřela, že by chystala návrat značky MPS, nebudou ani další turba

Prezident japonské automobilky má pocit, že výjimečné zážitky nabízí již standardní modely. Není tedy třeba rozptylovat techniky sportovními verzemi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda popřela, že by chystala návrat značky MPS, nebudou ani další turba

20.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mazda popřela, že by chystala návrat značky MPS, nebudou ani další turba

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Prezident japonské automobilky má pocit, že výjimečné zážitky nabízí již standardní modely. Není tedy třeba rozptylovat techniky sportovními verzemi.

O sportovních modelech japonské automobilky se mluví již hezkých pár let, přičemž dle posledních informací se Mazda 3 MPS měla ukázat s výkonem 300 koní na autosalonu ve Frankfurtu. Že se tak nestalo, je dnes nad slunce jasné. Stejně tak nedorazilo ostré provedení ani do Tokia, veškeré naděje fanoušků značky tak byly upřeny na „Město andělů“. Zvláště z toho důvodu, že Mazda chystala odhalení nové generace CX-9, který měl dle spekulací dostat pod kapotu 2,5litrový přeplňovaný čtyřválec.

Veškeré dohady o novém agregátu se vyplnily na sto procent, nicméně velké SUV bylo jedinou novinkou značky. Prezident společnosti Masamichi Kogai navíc zároveň utnul veškeré naděje příznivců, kteří doufali, že turbo by se mohlo nastěhovat pod kapotu Mazdy 3 a 6. Ačkoliv totiž sice bylo potvrzeno, že pohonná jednotka se do daných motorových prostorů vejde, k její implementaci nedojde. A to dokonce ani v případě menšího SUV CX-5 - do jiných modelů se prostě nové turbo nepodívá.

Kogai zároveň popřel, že by automobilka chystala jakýkoli další turbomotor, s čímž začaly pohasínat i naděje na návrat jakéhokoli opravdu výkonného provedení modelu 3. Verze SkyActiv-G 165 sice není vysloveně slabá, moderním hot hatchům s výkony okolo 300 koní se ale se svými 165 hřebečky může rovnat jen stěží. Mazda je si toho vědoma, nápravu ale nechystá.

„Není potřeba, abychom přicházeli s modely MPS nebo podznačkou MazdaSpeed, neboť všechny naše modely nabízejí působivý řidičský zážitek,“ dodává k celé záležitosti Kogai. Mimo to neutíná prezident značky jen spekulace o sportovních derivátech, ale také o možnosti vzniku separátní divize ve stylu Lexusu či Infiniti. Podle něj by takový krok byl jen rozptýlením od klíčových modelů, jejichž vývoji je třeba věnovat maximální a úplnou pozornost.

Politika Mazdy pro příští roky tedy i nadále počítá jen se standardními výjimečnými produkty, které budou k dostání za dostupné ceny. Pokud tedy toužíte po sportování, budete si muset prozatím vystačit s roadsterem MX-5. Do budoucna by pak mělo dorazit ještě kupé RX-9 osazené rotačním motorem, momentální prohlášení Kogaie však jeho příchod spíše směřuje ke konci dekády než ke spekulovanému roku 2017. Je ale také možné, že jde pouze o mlžení.


Mazda popřela, že by chystala návrat značky MPS, nebudou ani další turba - 1 - Mazda 3 MPS 2016 render 01Mazda popřela, že by chystala návrat značky MPS, nebudou ani další turba - 2 - Mazda 3 MPS 2016 render 02Mazda popřela, že by chystala návrat značky MPS, nebudou ani další turba - 3 - Mazda 6 MPS ilustrace 2014 01
Mazda 3 MPS se stejně jako větší Šestka ukázala již před časem na neoficiálních ilustracích, do reality se však zatím tyto deriváty nechystají

Zdroje: Car Advice, Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.