Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda popřela, že by chystala návrat značky MPS, nebudou ani další turba
20.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prezident japonské automobilky má pocit, že výjimečné zážitky nabízí již standardní modely. Není tedy třeba rozptylovat techniky sportovními verzemi.
O sportovních modelech japonské automobilky se mluví již hezkých pár let, přičemž dle posledních informací se Mazda 3 MPS měla ukázat s výkonem 300 koní na autosalonu ve Frankfurtu. Že se tak nestalo, je dnes nad slunce jasné. Stejně tak nedorazilo ostré provedení ani do Tokia, veškeré naděje fanoušků značky tak byly upřeny na „Město andělů“. Zvláště z toho důvodu, že Mazda chystala odhalení nové generace CX-9, který měl dle spekulací dostat pod kapotu 2,5litrový přeplňovaný čtyřválec.
Veškeré dohady o novém agregátu se vyplnily na sto procent, nicméně velké SUV bylo jedinou novinkou značky. Prezident společnosti Masamichi Kogai navíc zároveň utnul veškeré naděje příznivců, kteří doufali, že turbo by se mohlo nastěhovat pod kapotu Mazdy 3 a 6. Ačkoliv totiž sice bylo potvrzeno, že pohonná jednotka se do daných motorových prostorů vejde, k její implementaci nedojde. A to dokonce ani v případě menšího SUV CX-5 - do jiných modelů se prostě nové turbo nepodívá.
Kogai zároveň popřel, že by automobilka chystala jakýkoli další turbomotor, s čímž začaly pohasínat i naděje na návrat jakéhokoli opravdu výkonného provedení modelu 3. Verze SkyActiv-G 165 sice není vysloveně slabá, moderním hot hatchům s výkony okolo 300 koní se ale se svými 165 hřebečky může rovnat jen stěží. Mazda je si toho vědoma, nápravu ale nechystá.
„Není potřeba, abychom přicházeli s modely MPS nebo podznačkou MazdaSpeed, neboť všechny naše modely nabízejí působivý řidičský zážitek,“ dodává k celé záležitosti Kogai. Mimo to neutíná prezident značky jen spekulace o sportovních derivátech, ale také o možnosti vzniku separátní divize ve stylu Lexusu či Infiniti. Podle něj by takový krok byl jen rozptýlením od klíčových modelů, jejichž vývoji je třeba věnovat maximální a úplnou pozornost.
Politika Mazdy pro příští roky tedy i nadále počítá jen se standardními výjimečnými produkty, které budou k dostání za dostupné ceny. Pokud tedy toužíte po sportování, budete si muset prozatím vystačit s roadsterem MX-5. Do budoucna by pak mělo dorazit ještě kupé RX-9 osazené rotačním motorem, momentální prohlášení Kogaie však jeho příchod spíše směřuje ke konci dekády než ke spekulovanému roku 2017. Je ale také možné, že jde pouze o mlžení.



Mazda 3 MPS se stejně jako větší Šestka ukázala již před časem na neoficiálních ilustracích, do reality se však zatím tyto deriváty nechystají
Zdroje: Car Advice, Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Nové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 42 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včeraBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva